SEMTIX Blog

19.4.2023

Firemní časopis bez rizika pokuty až 200.000 Kč

Firemní zpravodaj může být pro firmu opravdové zlato. Ale jsou s ním spojena i rizika, o kterých redakční týmy často ani netuší. Pokud vydáváte vlastní firemní zpravodaj, vztahují se na vás v takovém případě konkrétní práva, povinnosti, případně sankce v řádu statisíců.
25.11.2021

Cookies lišta 2022 a zákon o elektronické komunikaci | Co s tím?

Nová legislativa ČR (snažící se o sjednocení s EU) chce ochránit uživatele před sběrem jejich dat. Jako obvykle jde ale o poměrně rozporuplné dílo. Velcí hráči nelení a pracují na možnosti, jak legálně sbírat dat ještě více. Co to znamená pro vaši firmu a váš web? Odzvonilo cookies? Nebo naopak můžeme očekávat záplavu nových cookie lišt na steroidech?
14.7.2021

Co si připravit, pokud chcete moderní web či eshop opravdu rychle?

Čím více času ušetříte programátorům, tím rychleji a levněji budete mít svůj kvalitní web nebo eshop. Kolik stojí web a za jak dlouho TO uděláte? Na otázky nelze úplně jednoduše odpovědět. Dá se udělat několik věcí, aby šlo vše rychleji a levněji. Připravili jsme i praktický check list - seznam úkolů ke stažení.
9.7.2021

Kde hledat fotografie, videa a texty pro nový web?

Je jedno, jestli jste firma, živnostník či neziskovka. Pokud připravujete nový web, levný či drahý, ze šablony či na míru, infoweb či eshop, nikdy se nevyhnete přípravě materiálů. Je to jedna z věcí, které nejdou dost dobře nahradit ani penězi
29.6.2021

Používáte akceptační testy?

Tzv. akceptační testy používá každý, kdo někdy kupoval software (třeba webové stránky či e-shop). Je to vlastně taková přejímací zkouška softwaru. Auto si před koupí také projedete a vyzkoušíte, tak proč by to u webu či e-shopu mělo být jinak?
1.3.2021

SEMTIX ohlédnutí za 2020: rok pomoci firmám i neziskovkám

Jaký pro nás byl rok 2020? Ve stručnosti? Byla to pořádná jízda. Poskytli jsme 180 tisíc Kč neziskovkám. Klientům jsme vytvořili technologický ochranný nárazník a drtivou většinu z nich jsme udrželi i v krizovém roce v růstu. Rozrostl se náš pracovní kolektiv, a nabídku jsme rozšířili o nové služby a technologie. Zvu vás na malý retrospektivní výlet, a ukážu vám klíčové momenty naší loňské práce. Třeba zde najdete inspiraci i pro vlastní firmu.
24.11.2020

Video reklama: digitální prezentace, která dělá peníze

Mají videa smysl? To jsme si ujasnili v článku ze 4.11. - ano! Jak je to s reklamou? Vyplatí se video jako propagační formát? Vyplatí se investovat do video reklamy? Ano. Videa fungují a strategicky připravená reklama vám může vydělat.
12.11.2020

2FA: proč zapnout dvoufaktorové zabezpečení a jak to udělat

Žijeme v době, kdy pro ochranu dat pouhé jméno a heslo nestačí. Kybernetická bezpečnost a digitální dovednosti jsou nutnou výbavou online uživatelů a součástí běžného života. Technologie dvoufaktorového ověření (2FA) je důležitým krokem k bezpečnosti. Představíme vám ji, včetně ukázek eliminace rizik.
4.11.2020

Zapojte video do své prezentace, jeho síla už se nedá ignorovat

Video může být jedním z efektivní nástrojů, která vám pomohou ustát nadcházející ekonomickou situaci. Proč zrovna video? Protože to je aktuálně (ve spojení se sociálními sítěmi) nejsilnější komunikační kanál. A vy budete muset začít lépe komunikovat.
29.10.2020

Stále ještě překládáte firemní weby ručně?

U tvorby webů stále existuje jedna zkostnatělá, ale hojně rozšířená praktika. Jde o překlady do dalších jazykových verzí. Ruční překlady, kamarády-překladatele ani automatické překladače nedoporučujeme. Jde to totiž jinak. Lépe, rychleji, levněji a také kvalitněji!
16.10.2020

Také máte ve firmě krtka od přímé konkurence?

Občas se ve své praxi setkáme s případy, kdy by se klient mohl obrátit o pomoc místo k digitální agentuře rovnou k právníkovi. Nebo na scénáristy pořadu Věřte, nevěřte. Je totiž až k neuvěření, jak si některé internetové firmy dokáží osvojit technologie, a využít neznalost svých klientů ve svůj prospěch. Škody, které přitom dokáží napáchat, mohou být značné. Buď neznají právní normy týkající se osobních údajů, obchodní a trestní zákoník, nebo je jim to jedno. Na jednom konkrétním případu vám ukážeme, na co si dát pozor.
30.9.2020

Jak “na první dobrou” vytvořit skvělé bannery a responzivní reklamy?

Jak na tvorbu kvalitních bannerů a responzivních reklam? Jak na správnou komunikaci s grafikem, správcem PPC kampaně? Jak eliminovat množství e-mailů? Máme pro vás jednoduchý tahák, ve kterém vám poradíme, jak na to.
8.9.2020

Co je Basecamp a proč byste to s emaily neměli přehánět?

Basecamp je aplikace, která je z velké části zodpovědná za naši efektivitu. Pojďme si vysvětlit přednosti tohoto způsobu organizace práce. Několik minut čtení vás možná inspiruje, a ukáže, že i ve vaší firmě může najít Basecamp (nebo některá z jeho alternativ) bohaté uplatnění.
1.9.2020

Digitální daň je paskvil… další 5% rána českému obchodu a digitalizaci

Už víme jakým způsobem budou internetoví giganti řešit digitální daň. Kdo si myslí, že to zaplatí ze svého, ten velmi se plete. Česká republika je na počet obyvatel eshopová velmoc a je zřejmé, že se jí nová digitální daň nepříjemně dotkne.
27.8.2020

Jaký je rozdíl mezi webem ze šablony a webem postaveným na míru?

Praktický a velmi konkrétní průvodce tvorbou webů. Výhody a nevýhody tvorby webu na míru, webu ze šablony, a přehledné srovnání obou přístupů. Doporučujeme pro zájemce o výstavbu nových webových stránek , nebo o rekonstrukci stávajících. Součástí jsou i příklady cen a časové náročnosti.
19.8.2020

Spekulace s doménami, hrozba nebo příležitost?

Prostřednictvím podvodů se na internetu každý den vydělávají obrovské peníze. Jistě už znáte například Nigerijský spam.  Do e-mailové schránky přistane klasická lákačka - někde v Africe zemřel dědeček z desátého kolene a vy jste v pokrevní linii. Abyste obdrželi dědictví v hodnotě 10 milionů, stačí poslat pár tisíc na vyřízení formalit... Profíkům se to může zdát úsměvné a říkají si, který b**** na to dnes ještě skočí. Ale úsměv trvá jen do chvíle, než se podívají na krále nigerijského spamu a jeho Instagram. Ačkoliv již dotyčný nelétá soukromým tryskáčem, je velmi pravděpodobné, že jeho ,,byznys" někdo časem ve velkém opráší a zdokonalí.
12.8.2020

52 % je průlom | Budoucností vaší firmy je mobilní marketing

Mobilní marketing je cesta do budoucnosti. Mobily převzaly vládu nad zobrazováním obsahu internetu a mobilní reklamy tak hrají prim. Jak s mobilním marketingem a reklamou v mobilech nakládáte vy?
27.7.2020

Falešné recenze – jak se jim bránit?

Na názoru ostatních záleží, šeptanda je mocný nástroj a bránit se falešným recenzím má smysl. Proč? Protože recenze mohou být tím, co vás dělí od potenciálních nových zákazníků či klientů.
16.7.2020

Jak na tvorbu www stránek pro hotel či penzion?

Pokud se chystáte na nový web hotelu, penzionu nebo restaurace, mohly by vám významně pomoci informace z tohoto článku. Více než 10 let jsme se pohybovali v cestovního ruchu. Známe velmi dobře prostředí cestovních agentur a kanceláří, potřeby hotelů, penzionů a restaurací, ale i funkcionalitu a možnosti cestovních a rezervačních portálů.
25.6.2020

Kdo o vás neví, nemůže u vás nakupovat

Řada firem v potížích se snaží s větším či menším úspěchem uhasit doutnající průšvihy. Dlouho ignorovaly dva důležité principy podnikání - diverzifikovat a být vidět. V důsledku vázne obchod a režijní náklady firmu nepříjemně zatěžují. Marketing je většinou v troskách, pokud vůbec někdy existoval.
15.6.2020

Nefunguje nám web, opravte to

Opravdu nefunguje web? Ne vždy je problém na straně webu nebo hostingu. Jeden by si řekl, že když Vám webová stránka nejde načíst, je to vždy a zaručeně chyba na straně webhostingu. Tak tedy pojďme se podívat, kdo všechno je zapojen v dlouhém řetezci vztahů a co vše může být příčinou nefunkční stránky?
18.5.2020

Mergado certifikace : Technologicky podporujeme vaší expanzi

Rostoucí zájem našich klientů o expanzi a export do zahraničí nás vede k systémovému vyhledávání nových příležitostí. Jednou z cest je specializovaný software třetích stran. Aktuálně jsme se stali certifikovaným partnerem společnosti Mergado. Firma vytváří specializovanou aplikaci pro eshopy. Konkrétně pro správu datových feedů.
24.4.2020

Problematika domén pro začátečníky

Při tvorbě webů se občas setkáme se situací, kdy se náš nový klient při dokončení webu obává poskytnout přístupové údaje k doméně. Web tím pádem nelze pohodlně přepnout z vývojové verze do plnohodnotného režimu. Nastává kratší nebo i delší vysvětlování. Obavy klientů chápeme. Doména je sice ,,jen ta adresa v prohlížeči", ale za jejím provozem se skrývá hned několik věcí, které můžou firmě způsobit technický, až existenční problém. V tomto článku vám vysvětlíme, proč je potřeba doméně alespoň občas (myšleno max 1x za rok) věnovat trochu péče. Registrace domény je dnes hračka na pár kliknutí, ale ignorace emailů, které např. vyzývají ke kontrole platnosti údajů, se opravdu nevyplácí.
23.4.2020

Jak na emailový marketing v roce 2020?

Pro sběr, správu a odesílání newsletterů v SEMTIX.cz používáme plugin The Newsletter. V tomto článku se dozvíte, jak celé řešení dostat pod kontrolu, jak doplněk nastavit , jak automaticky jednoduše odchytávat a segmentovat uživatele, a jak jim posílat krásně cílené emaily ve správnou dobu. Snad jedinou nevýhodou celého řešení je, že drtivá většina ovládacích prvků je v angličtině, nicméně následují samá pozitiva. Od možností tvorby emailů, vkládání proměnných dle uživatele (jeho jméno, emailová adresa, u integrrace s eshopem seznam produktů a mnoho dalšího), až po cenu. Samozřejmou součástí je správa všech leadů (kontaktů), i vyřešení povinného kolečka s registrací, kdy by měl každý registrovaný ve vašem newsletteru také potvrdit svoji registraci (tzn. Double Opt-in). V rámci zákonných povinností je samozřejmou součástí každého newsletteru také možnost se kdykoliv odhlásit. To vše ve funkčním balení, kde si může klient cokoliv změnit, a ono to stále funguje....
22.4.2020

Jak se (systematicky) dělá web co opravdu funguje?

Dostali jsme průřezový vzorek cca 35 současných klientů Autocentra. Všem jsme zavolali a požádali je o odpovědi na sérii důležitých otázek. Nejednalo se o vlezlé telefonické hovory z call centra ve stylu ,,kupte si akcie, padají". Všechny klienty nejprve šikovní markeťáci z Autocentra informovali o této akci a poprosili je, zda by nám poskytli rozhovor. Po odsouhlasení se pak dala do práce naše šikovná kolegyně Vlaďka, která se specializuje na psychologické analýzy. Po cca 2 týdnech byl na světě výsledek. Šlo o polo-SWOT analýzu, okořeněnou o nejzábavnější hlášky klientů, co si o Autocentru myslí a jak jej vnímají (mimochodem, dopadli výborně). Prostě úplný marketingový a webařský raut, pokud tedy víte, co s tím máte dál dělat.
28.3.2020

NextCloud – jak funguje systém sdílení práv

Jakým způsobem funguje systém sdílení práv mezi uživateli v systému NextCloud? Jaká jsou hlavní úskalí při sdílení? Co všechno se může stát, pokud systém práv nepochopíte a například smažete uživatelský účet? To vše Vám odpoví následující video.
25.3.2020

Koronavir paradoxně pomůže – problémy které nikdo nečekal!

Koronavirus ukázal velmi nepříjemné skutečnosti z hlediska stavu světové i české IT infrastruktry. Na informačních technologiích jsme přitom stále více závislí. Reálně se mohou stát jedním z nejvýznamnějších nástrojů k překonání nejhorších následků krize.
19.3.2020

Videokonference | Jak komunikovat v období pandemie?

Mnoho firem, škol, institucí a týmů může mít v období pandemie problém s komunikací. Řešením je rychle se přizpůsobit a komunikovat elektronicky. Pomůžeme vám přesunout se do online prostředí, tak aby to bylo jednoduché a pochopitelné i pro děti. My jsme na síťovou komunikaci zvyklí více jak 10 let, a věříme, že naše zkušenosti mohou pomoci i někomu dalšímu. Začneme videokonferencí, která alespoň částečně nahradí osobní setkání. Pokud nemáte prozatím odpovídající zkušenosti, nebojte se.  Pomůžeme vám s tím i návodem.
11.2.2020

Zrychlujeme propojení se systémy Google

Svět internetu dokáže být občas velmi složitý. Své o tom často vědí například majitelé firem, kteří jednorázově, kdysi, vytvořili účty na Google Ads, Facebooku, GSC či dalších. Když přijde doba nasdílení těchto účtů třetí straně, byť jen pro účely nahlédnutí či krátké analýze, přijde na řadu hotové peklo. Přiznejme si, že pro marketingového specialistu je nasdílení přístupu do Google Ads či Facebooku denní chléb a je to bez problémů. Kdo se na online ale vyloženě nespecializuje, má velmi často problém nasdílet účty tak, aby to pro agenturu bylo použitelné.
29.8.2019

125.000 českých WordPress webů. Jak jsme na tom?

Rozhodli jsme se udělat menší průzkum českých webů se zvláštním zaměřením na WordPress. Aktuálně je to nejucelenější přehled v ČR z hlediska technologií, webhostingu, marketingu a zabezpečení. Výzkum probíhal v období od července do srpna 2019 ve dvou krocích. V prvním kole jsme zpracovali přes 1.000.000 domén spojených s českým jazykem. Po odfiltrování přesměrovaných domén a stránek pro dospělé zůstalo cca 710 000 webů v českém jazyce.  Z toho cca 110.000 webů postavených na WordPressu a dalších přibližně 600.000 webů vytvořených na jiných platformách a redakčních systémech. Jako fanoušci systému WordPress máme za to, že výsledky jsou zajímavé, proto se o ně rádi podělíme.
22.8.2019

Přihlášení do firemní pošty na Seznam.cz

Tento návod slouží nejen našim klientům, kterým (v některých případech) doporučujeme použít emaily od Seznamu, ale i všem ostatním, kdo si potřebují nastavit firemní email na mobilním telefonu. Obdobné nastavení je pro desktopové programy typu MS Outlook, nebo Thunderbird. Pokud o stahování pošty přímo do mobilního telefonu nemáte zájem, jednoduše navštivte adresu email.seznam.cz, kde zadejte svoje přihlašovací jméno a heslo (POZOR, přihlašovací jméno musí být včetně názvu doménu, tzn. například jarda@smtx.semtix.eu, nikoliv pouze jarda. Díky tomu Seznam.cz pozná, že se přihlašujete se svojí firemní adresou, nikoliv emailem zdarma s koncovkou @seznam.cz).
20.3.2019

Účtujete? A chcete více klientů?

Mezi našimi klienty jsou i malé firmy, živnostníci a řemeslníci. Na počátku roku 2019 jsme vytvořili jednoduché webové stránky pro libereckou účetní, paní Evu Velechovskou. Stejně, jako klienti důvěřují paní Evě, ona zase důvěřuje nám v oblasti internetové prezentace. Vstupní požadavek na webové stránky a celkový digitální marketing by se dal jednoduše shrnout asi jako: ,,nějaký rok to už děláte, tak to udělejte podle sebe, já vám věřím :-)". Tak jsme se dali do práce.
8.1.2019

Jaká sociální síť je vhodná pro vaše podnikání v roce 2019?

Víte kam směřují sociální sítě v roce 2019? Rozhodli jsme se shrnout ty nejdůležitější informace a usnadnit vám rozhodování, do čeho vložit čas a úsilí. Vlastníte malý či střední podnik, obchůdek, kadeřnický salón, servisní dílnu, personální agenturu nebo cestovní kancelář?
8.1.2019

Tvorba web stránek | odhad času vytvoření webové stránky

Tvorba obsahu webu - časový odhad Kolik stojí kvalitní web? A jak se vlastně kalkuluje cena za tvorbu webu? Na rozdíl od technického řešení, se tvorba obsahu webu velmi těžko prodává jako ,,hotový balíček". Na počátku spolupráce zpravidla není přesně..
19.6.2018

Přehled TOP formátů, rozměry bannerů PPC + video reklamy

Někdy potřebujeme před zadáním grafikům zjistit technické parametry PPC bannerů a nebo související podmínky a nastavení. Připravili jsme přehled velikostí a formáty bannerů pro nejznámější reklamní systémy. Google Ads, Sklik, Zboží.cz, Facebook i Instagram.
10.6.2018

TIXIK s.r.o. končí – pokračuje SEMTIX s.r.o. | 17 let technologického vývoje nás tlačí stále vpřed

Portál TIXIK.com přišel na svět v roce 2008. Navazoval na naše předchozí podnikatelské aktivity a zkušenosti v cestovním ruchu (Turistik.cz rok 2003). TIXIK.com byl od začátku poměrně ambiciózní projekt globálního multijazyčného turistického průvodce. Kombinovaného s porovnávačem cen hotelového ubytování na úrovni ceny pokoje. Projekt se úspěšně nastartoval a propojili se s námi největší providěři ubytovacích systémů jako Expedia.com, Booking.com, Hotel.de, Kayak.com, Hotelscombined.com, Homeaway.com, a řada dalších. Včetně globálního nájemce vozů Cartrawler.com nebo globálních systémů pro soukromé ubytování.