Obchodní značka je v době rostoucí konkurence klíčovým nástrojem rozvoje firmy. Pokud vyčníváte z průměrné šedi a odlišujete se od běžného a obyčejného, máte výrazně větší šanci na úspěch. Význam brandingu se dá přirovnat k majáku, který ukazuje cestu bloudícím klientům.
Co je to branding?
Branding – budování značky je soustava činností pro vytváření rozpoznatelnosti, pocitu spolehlivosti a důvěry ve vaši společnost. Image firmy stabilizuje konzistentní vnímání obrazu vaší společnosti v nejrůznějších prostředích.
Firemní identita
Firemní identita a navazující kreativita pomáhají formovat vztah s veřejností. Ze značky se stává pevný bod, který dokáže zvýšit přitažlivost a hodnotu nabízených firemních produktů. Co konkrétně přináší dobře řízený brand building – budování značky?
1) prezentuje základní hodnoty firmy, vytváří platformu na které se formuje celá firma
2) podporuje uznání a vliv, otevírá přístup k důležitým jednáním a rozhodovacím procesům
3) podporuje produkty a služby firmy, včetně novinek uváděných na trh
4) zvyšuje loajalitu zaměstnanců, jejich motivaci a posiluje smysl práce
5) ovlivňuje psychologii zákazníka a jeho nákupní rozhodnutí
6) zajišťuje věrnost zákazníků a působí jako dlouhodobá ochrana, zejména v horších časech
7) silná značka rozvíjí důvěru a vytváří doporučení
8) ekonomicky zlevňuje prezentaci firmy a náklady na reklamu
9) má potenciál pro řízení mzdových nákladů, na zaměstnance působí jako nefinanční motivace
10) probouzí emocionální spojení mezi firmou a zaměstnanci, zákazníky, komunitami a veřejností
11) pomáhá při řešení krizí či selhání
12) vytváří spojení s lidmi kteří rozhodují
13) je to efektivní nástroj necenové konkurence
14) stabilizuje personální plánování a napomáhá zlepšení náboru zaměstnanců
15) silná značka je silná překážka konkurenci při jejím etablování na trhu
16) umožňuje snadnější vstup na nové trhy
17) jednoznačně posiluje konkurenceschopnost v prostředí silné konkurence
18) generuje nové zákazníky
19) značka umožňuje účtovat za firemní produkty vyšší ceny a generovat vyšší zisky
20) zvyšuje hodnotu firmy, je finančně měřitelným aktivem, například při vstupu investora nebo při fúzi
21) podporuje častější nákupy
22) pomáhá ke snadnějšímu získávání kontaktů
23) přitahuje přirozený zájem o firmu a zvyšuje návštěvnost
24) značka je koncentrovaná emoce, vytváří obraz firmy, který je nabízen veřejnosti
Budování značky
Uvádí se, že obchodní značka představuje kolem 20% hodnoty firmy. V některých odvětvích je to i více než 50%. Ať již máte zájem o budování značky zaměstnavatele, chcete prezentovat svoji místní firmu, nebo je vaším cílem korporátní identita, prostředky vložené do budování značky se vyplatí. Přináší firmám odložený zisk, je velmi dobrou investicí.
Data z výkonnostních PPC kampaní, které spravujeme, naprosto jasně dokazují přímý ekonomický přínos brand buildingu. Vyšší efektivita kliknutí, vyšší zájem koupěchtivých klientů a více objednávek než je průměr, a v důsledku lepší návratnost klientů a levnější reklama. Díky tomu si můžete dovolit přidat rozpočet, posunout se lepší pozice ve vyhledávačích, nebo najít jiná místa kde se efektivně prezentovat, a roztáčíte úspěšnou obchodní spirálu směrem nahoru.
Budování značky je základ vaší budoucí prosperity, ať jste velká korporace, nebo lokální firmička. Začít můžete z lehka klidně už dnes. Pamatujte, že čas je to, co se nakonec počítá nejvíc.