Strategický marketing
Proč mít strategii? Několik argumentů pro začátek. Firmy s jasnou strategií mají 2x vyšší úspěšnost při překonání svých konkurentů. Podle výzkumů mají firmy se strategickým marketingem o 30 % nižší náklady na získání zákazníka. Přibližně 76 % marketérů, kteří nastavují cíle, sledují svůj rozpočet a mají strategii, dosahují pozitivní návratnosti investic (ROI). Firmy, které investují do porozumění svým zákazníkům, mají o 85 % vyšší růst tržeb než jejich konkurenti.
Stabilní strategický marketing?
První konzultační hodina je zdarma
Můžeme pomoc i vám
Prvním krokem je kontakt
Strategie v číslech
- Víte, že 71 % rychle rostoucích společností má dokumentovanou marketingovou strategii?
- Strategie pomáhá zlepšit zákaznický servis a zlepšuje porozumění k potřebám zákazníků.
- Společnosti s vysokou angažovaností zaměstnanců mají 21 % vyšší ziskovost.
- 70 % projektů nedosahuje svých cílů kvůli špatnému plánování a řízení.
- Okolo 71 % zaměstnanců se cítí více zapojeno pokud rozumí strategii společnosti, a 69 % zaměstnanců uvádí, že jsou produktivnější, když mají jasné cíle.
- Strategie pomáhá identifikovat a řešit problémy zákazníků, což vede k lepší zákaznické zkušenosti a vyšší loajalitě.
- Tvorba strategie je důvodem znovu se zamyslet nad firemním businessem, dosavadními postupy a procesy.
- Strategie pomáhá budovat důvěru a loajalitu zákazníků a 77 % spotřebitelů nakupuje od značek, kterým důvěřují.
- Firmy se strategií jsou lépe připraveny na řešení rizik a krizí, což je klíčové téma i pro 70 % lídrů.
- Firmy se silnou strategií jsou schopny rychleji reagovat na změny na trhu a přizpůsobit se novým trendům.
- Zdroje výše uvedených informací: Hubspot, McKinsey, Harvard Business Review, Forrester, CoSchedule,
Příprava strategie
Podpůrná analytika
Z analýzy online aktivit poměrně rychle zjistíme kde jsou rezervy, potenciál pro úspory, a pro další růst. Jeden z našich klientů na základě analýzy kompletně přejmenoval vyráběné produkty. Díky SEO dosáhl zvýšení prodeje o třetinu. V jiném případu získal náš klient díky analýze konkurence nový pohled na její fungování. Upravil marketingové aktivity, a meziměsíčně docílil skokový nárůst objednávek o téměř 80%. Jak? Začal pracovat s emaily. Nahlédněte na příklady analytických aktivit:
- Analýza webových stránek, návštěvnost, její zdroje, technická analýza, atd.
- Obsahová analýza, tvorby a kvality obsahu, stav interního prolinkování
- Analýza PPC kampaní, prokliky, cena za proklik, konverze, zobrazení, atd.
- Analýza klíčových slov, úspěšnost prokliků, konverzí, hledanost, vztahy, konverze
- SEO analýza, pozice ve vyhledávání, organická návštěvnost, technické SEO
- Analýza odkazového profilu, počet a kvalita odkazů mířících na web
- Analýza sociálních médií, dosah, interakce, demografie, sentimenty a zájmy
- Analýza e-mail marketingu, úspěšnost otevření, míra prokliku, konverze, odhlášení
- Analýza konkurence, webu, PPC kampaně, sociálních sítí, klíčových slov, odkazů
- Analýza trhu, trendů, cílových skupin, bariér pro vstup na trh, velikosti trhu, specifik
- SWOT analýza
- Analýza kybernetické bezpečnosti
- Analýza právního souladu, GDPR, Cookies, Consent V2, atd.
- Analýza nákupního chování