Strategický marketing

Proč mít strategii? Několik argumentů pro začátek. Firmy s jasnou strategií mají 2x vyšší úspěšnost při překonání svých konkurentů. Podle výzkumů mají firmy se strategickým marketingem o 30 % nižší náklady na získání zákazníka. Přibližně 76 % marketérů, kteří nastavují cíle, sledují svůj rozpočet a mají strategii, dosahují pozitivní návratnosti investic (ROI). Firmy, které investují do porozumění svým zákazníkům, mají o 85 % vyšší růst tržeb než jejich konkurenti.

Stabilní strategický marketing?

První konzultační hodina je zdarma

Můžeme pomoc i vám

Prvním krokem je kontakt

Chcete-li vyplnit tento formulář, prosím povolte v prohlížeči JavaScript.
Souhlas

Strategie v číslech

  • Víte, že 71 % rychle rostoucích společností má dokumentovanou marketingovou strategii?
  • Strategie pomáhá zlepšit zákaznický servis a zlepšuje porozumění k potřebám zákazníků.
  • Společnosti s vysokou angažovaností zaměstnanců mají 21 % vyšší ziskovost.
  • 70 % projektů nedosahuje svých cílů kvůli špatnému plánování a řízení.
  • Okolo 71 % zaměstnanců se cítí více zapojeno pokud rozumí strategii společnosti, a 69 % zaměstnanců uvádí, že jsou produktivnější, když mají jasné cíle.
  • Strategie pomáhá identifikovat a řešit problémy zákazníků, což vede k lepší zákaznické zkušenosti a vyšší loajalitě.
  •  Tvorba strategie je důvodem znovu se zamyslet nad firemním businessem, dosavadními postupy a procesy.
  • Strategie pomáhá budovat důvěru a loajalitu zákazníků a 77 % spotřebitelů nakupuje od značek, kterým důvěřují.
  • Firmy se strategií jsou lépe připraveny na řešení rizik a krizí, což je klíčové téma i pro 70 % lídrů.
  • Firmy se silnou strategií jsou schopny rychleji reagovat na změny na trhu a přizpůsobit se novým trendům.
  • Zdroje výše uvedených informací: Hubspot, McKinsey, Harvard Business Review, Forrester, CoSchedule

Příprava strategie

Podpůrná analytika

Z analýzy online aktivit poměrně rychle zjistíme kde jsou rezervy, potenciál pro úspory, a pro další růst. Jeden z našich klientů na základě analýzy kompletně přejmenoval vyráběné produkty. Díky SEO dosáhl zvýšení prodeje o třetinu. V jiném případu získal náš klient díky analýze konkurence nový pohled na její fungování. Upravil marketingové aktivity, a meziměsíčně docílil skokový nárůst objednávek o téměř 80%. Jak? Začal pracovat s emaily. Nahlédněte na příklady analytických aktivit:

  • Analýza webových stránek, návštěvnost, její zdroje, technická analýza, atd. 
  • Obsahová analýza, tvorby a kvality obsahu, stav interního prolinkování
  • Analýza PPC kampaní, prokliky, cena za proklik, konverze, zobrazení, atd.
  • Analýza klíčových slov, úspěšnost prokliků, konverzí, hledanost, vztahy, konverze
  • SEO analýza, pozice ve vyhledávání, organická návštěvnost, technické SEO
  • Analýza odkazového profilu, počet a kvalita odkazů mířících na web
  • Analýza sociálních médií, dosah, interakce, demografie, sentimenty a zájmy
  • Analýza e-mail marketingu, úspěšnost otevření, míra prokliku, konverze, odhlášení
  • Analýza konkurence, webu, PPC kampaně, sociálních sítí, klíčových slov, odkazů
  • Analýza trhu, trendů, cílových skupin, bariér pro vstup na trh, velikosti trhu, specifik
  • SWOT analýza
  • Analýza kybernetické bezpečnosti
  • Analýza právního souladu, GDPR, Cookies, Consent V2, atd.
  • Analýza nákupního chování

Otázky a odpovědi

Co je to firemní strategie?
Firemní strategie je komplexní plán a soubor opatření, který definuje cíle firmy a směr kterým se bude rozvíjet. Zahrnuje analýzy, identifikaci priorit, doporučení a realizační plány.
Co všechno obnáší firemní strategie?
Firemní strategie obsahuje vizi, poslání, hodnoty, dlouhodobé cíle, analýzu SWOT, analýzu trhu, konkurenční analýzu, marketingovou strategii, analýzu online působení společnosti, analýzu kybernetické bezpečnosti, finanční strategii a realizační plány.
Můžete nám pomoci s firemní strategií, i když firmu dobře neznáte?
Naše role externího konzultanta spočívá v novém úhlu pohledu. Na tvorbě firemní strategie by se mělo podílet vrcholové vedení společnosti, klíčoví manažeři. Externí konzultant zajistí zapojení nových perspektiv, odborných znalostí, dodává nezávislý pohled, objektivitu, znalosti a zkušenosti z různých prostředí, znalosti online technologií, zkušenosti z businessu, analytické schopnosti a další dovednosti. Někdy může přispět i k vyřešení případných konfliktů mezi členy týmu.
Kolik stojí příprava firemní strategie?
Závisí na rozsahu, komplexnosti, specifických požadavcích klienta, časové délce projektu a zkušenostech konzultanta. Velmi orientačně se ceny u menších a středních firem pohybují od 50.000 Kč výše, komplexnější propracované hloubkové strategie cca od 200.000 do 500.000 Kč, a u velkých podniků se může jednat i o miliony. Už v úvodní fázi se v rámci prvotních diskuzí společně domluví rozsah prací s představením různých možností a související finanční rámec. Jde o transparentní proces.
Jak dlouho trvá příprava firemní strategie?
Příprava strategie a související marketingové poradenství je z hlediska časového harmonogramu limitováno rychlostí shromáždění potřebných podkladů a informací. Strategický konzultant a marketingový poradce musejí počítat i s časem na osobní diskuzi s klíčovými pracovníky společnosti. Řádově lze základní strategii připravit cca do měsíce, u větších projektů jde o práci trvající i několik měsíců. U velkých projektů, kde je součástí i implementace může být časový harmonogram delší než rok.
Jak řešíte ochranu citlivých firemních informací a osobních údajů se kterými můžete přijít do styku?
Celý proces přípravy firemní strategie je realizován na smluvním základě. U řady společností podstupujeme i podpis dohody o mlčenlivosti (NDA, Non-Disclosure Agreement). Zahrnuje ochranu obchodního tajemství, duševního vlastnictví, prevenci úniku informací, stanovení podmínek použití informací a vytváří celkový rámec pro zajištění důvěry. Z hlediska ochrany dat v rámci naší firmy pracujeme v zesíleném režimu kybernetické ochrany, s dvoufázovým ověřením online účtů, bezpečnostními tokeny, s aktualizovanými antivirovými programy a pravidelně se proškolujeme v oblasti kybernetické bezpečnosti a ochrany dat. V případě potřeby pracujeme s anonymizací osobních dat, k projektům přidělujeme pouze nezbytný počet specialistů a dodržujeme pravidla obchodní etiky.

Články o strategii, brandu a analytice

4.11.2020

Zapojte video do své prezentace, jeho síla už se nedá ignorovat

Video může být jedním z efektivní nástrojů, která vám pomohou ustát nadcházející ekonomickou situaci. Proč zrovna video? Protože to je aktuálně (ve spojení se sociálními sítěmi) nejsilnější komunikační kanál. A vy budete muset začít lépe komunikovat.
1.9.2020

Digitální daň je paskvil… další 5% rána českému obchodu a digitalizaci

Už víme jakým způsobem budou internetoví giganti řešit digitální daň. Kdo si myslí, že to zaplatí ze svého, ten velmi se plete. Česká republika je na počet obyvatel eshopová velmoc a je zřejmé, že se jí nová digitální daň nepříjemně dotkne.
19.8.2020

Spekulace s doménami, hrozba nebo příležitost?

Prostřednictvím podvodů se na internetu každý den vydělávají obrovské peníze. Jistě už znáte například Nigerijský spam.  Do e-mailové schránky přistane klasická lákačka - někde v Africe zemřel dědeček z desátého kolene a vy jste v pokrevní linii. Abyste obdrželi dědictví v hodnotě 10 milionů, stačí poslat pár tisíc na vyřízení formalit... Profíkům se to může zdát úsměvné a říkají si, který b**** na to dnes ještě skočí. Ale úsměv trvá jen do chvíle, než se podívají na krále nigerijského spamu a jeho Instagram. Ačkoliv již dotyčný nelétá soukromým tryskáčem, je velmi pravděpodobné, že jeho ,,byznys" někdo časem ve velkém opráší a zdokonalí.
12.8.2020

52 % je průlom | Budoucností vaší firmy je mobilní marketing

Mobilní marketing je cesta do budoucnosti. Mobily převzaly vládu nad zobrazováním obsahu internetu a mobilní reklamy tak hrají prim. Jak s mobilním marketingem a reklamou v mobilech nakládáte vy?