Správa sociálních sítí

Sociální sítě v ČR využívá téměř 7 milionů lidí. Firmy aktivně využívající sociální média vykazují až o 18 % vyšší tržby. Celých 72 % zákazníků se spíše obrátí na značku, se kterou interagují. Značky na sociálních médiích sleduje až 57 % spotřebitelů. Chtějí se dozvědět o nových produktech nebo službách. A 55 % uživatelů sociálních médií využívá sociální platformy k průzkumu před nákupem.

Proč má firma budovat sociální sítě?

Správa sociálních sítí cena

Standardně spravujeme Facebook, Instagram, LinkedIn, Youtube, pokud budete chtít můžeme přidat Twitter, Pinterest a TikTok. Pomůžeme vám zvolit správné sítě pro vaše záměry. Společně dohodneme rozsah správy a postavíme plán komunikace na sociálních sítích a zapojíme je do vaší celkové propagace.

První konzultační hodina je zdarma

Můžeme pomoc i vám

Prvním krokem je kontakt

Chcete-li vyplnit tento formulář, prosím povolte v prohlížeči JavaScript.
Souhlas

Co vám mohou přinést  sociální sítě?

  • Sociální média jsou druhým největším zdrojem návštěvnosti webových stránek po vyhledávačích. Marketing na sociálních sítích má výrazný výkon.
  • Sociální sítě jsou z pohledu brandu ekonomicky efektivní, a 83 % marketérů potvrzuje, že jim sociální média pomohla zvýšit povědomí o značce.
  • 63 % zákazníků očekává, že jim firmy poskytnou na sociálních médiích zákaznickou podporu. Současně 43 % marketérů využívá sociální média pro zákaznický servis.
  • Doporučením od přátel a rodiny na sociálních sítích důvěřují lidé více než tradiční reklamě. Chová se tak  82 % spotřebitelů.
  • 78 % spotřebitelů je ochotnějších koupit od značky poté, co mají pozitivní zkušenost na sociálních médiích.
  • 71 % spotřebitelů, kteří mají pozitivní zkušenost se značkou na sociálních médiích, ji pravděpodobně doporučí ostatním.
  • Budoucnost nelze ignorovat. 90,4 % mileniálů používá sociální média, a 53 % mileniálů tvrdí, že sociální média ovlivnila jejich nákupní rozhodnutí.
  • Sociální sítě poskytují prostor pro zpětnou vazbu od zákazníků, což umožňuje firmám získávat informace a zlepšovat své produkty a služby.
  • 47 % spotřebitelů se obrací na sociální média, aby se dozvěděli o nových trendech.
  • Firmy získaly v sociálních médiích další nástroj pro budování vztahu se zákazníky. Mohou budovat loajalitu a dlouhodobé vztahy.

Tvorba strategie pro sociální média

Co můžeme nabídnout?

  • vytváříme komplexní strategie odpovídající obchodním záměrům firmy
  • aktivně rozšiřujeme počty sledujících uživatelů a fanoušků
  • identifikujeme firemní publikum a pomůžeme jej správně pochopit
  • vytváříme a spravujeme efektivní reklamní kampaně s cílením
  • navrhujeme firmám nejvhodnější platformy sociálních médií
  • analyzujeme data a poskytujeme cenné poznatky o chování publika
  • tvoříme příběhy, grafické layouty, příspěvky, obrázky, videa a infografiky
  • pomáháme firmám na sociálních sítích zvládat krizové situace 
  • provádíme lead management i hashtagové analýzy
  • aktivně řídíme online náborové kampaně, hlídáme recenze
  • plánujeme obsah a jeho formáty jako ucelený koncept
  • poskytujeme poradenství jak vést na síti zákaznický servis nebo HR kampaň
  • analyzujeme výsledky a provádíme pravidelný reporting
  • sledujeme nové trendy, legislativu a technologie
  • zajišťujeme standardní komunikaci, odpovídáme na komentáře  zprávy
  • poskytujeme firmám prvotřídní a zkušené odborníky

Referenční projekty v praxi

Tvorba www | Online Marketing | Případová studie
200+ HR důvodů, proč Valbek vsadil na obsahový marketing

Stáli jsme u zrodu multi firemního informačního portálu Valbek Story – příběh myšlenky. Skupina firem kolem Valbek-EU a.s. je společenství profesionálů napříč obory, zaměstnávající stovky špičkových odborníků nejrůznějších profesí. Jsme velmi hrdí na to, že se můžeme podílet na popularizaci projektů, které doslova formují budoucnost. Seznamte se s příběhy zajímavých lidí, s novými technologiemi a s výsledky práce jedné neobyčejné a velmi úspěšné české korporace.

Otázky a odpovědi

Jakým způsobem přistupujete k tvorbě strategie pro sociální média?
Zjistíme si maximum informací o firmě, produktech a službách, o současném marektingu, způsobech komunikace, rozhodovacích procesech a o obchodních cílech. Provedeme analýzu publika, kdo se o produkty nebo služby může zajímat, co je to za lidi, jaké mohou mít zájmy, proč u firmy nakupují, podíváme se na demografii, promluvíme si s obchodníky v první linii, zjistíme na co se klienti často ptají, atd. Na základě posbíraných informací následně stanovíme cíle, definujeme / redefinujeme cílová publika (věk, zájmy, lokality, pohlaví), vybereme vhodné sociální platformy, vytvoříme redakční plán, zjistíme zájem klienta a případně míru jeho zapojení do tvorby obsahu, domluvíme frekvenci a rozsah příspěvků a komunikace, definujeme si témata, formáty, ověříme si jak moc máme při tvorbě obsahu volnou ruku a nakolik můžeme být "tvořiví", domluvíme tonalitu komunikace, možnosti a rozpočty pro placenou podporu příspěvků, sledování klíčových ukazatelů výkonu a způsob pravidelného reportingu.
Správá sociálních sítí, cena a rozpočet na reklamu, na co se máme připravit?
Orientační náklady: malé firmy: 5 000 - 20 000 Kč měsíčně, střední firmy: 20 000 - 100 000 Kč měsíčně, velké firmy: 100 000 Kč a více měsíčně Jde o velmi individuální nastavení, kde rozhoduje cíl kampaně, velikost cílové skupiny, aktivita konkurence, jaké si vyberete sociální sítě, jak moc má být kvalitní obsah, pro jak velké území se kampaň aktivuje, na jaké období, atd. Reklama na sociálních sítích je většinou levnější než například vyhledávací kamapně na Google. Obecně je lepší začít s rozpočtem který může být investován dlouhodobě a případně navyšovat. Nastavit si reálné cíle a na základě dat prvních měsíců provést případné korekce nebo rozšíření.
Jaká sociální síť je pro mé podnikání nejvhodnější?
Sociální sítě mají svůj charakter a každá z nich je vhodná pro různé cílové skupiny a typy podnikání. Obecně jdou charakterizovat nejpoužívanější sociální sítě takto: Facebook: největší sociální síť s širokým dosahem, vhodná pro většinu typů podnikání, umožňuje sdílení různého typu obsahu, nabízí placenou reklamu. Instagram: Vizuální platforma zaměřená na mladší publikum, ideální pro značky s atraktivními produkty nebo službami, důraz na estetiku a storytelling. LinkedIn: Profesionální síť vhodná pro B2B podnikání, budování osobní značky, networking, sdílení odborného obsahu. Twitter: Platforma pro rychlou komunikaci a sdílení novinek, vhodná pro budování vztahů s médii a influencery, sledování trendů. Pinterest: Vizuální platforma zaměřená na inspiraci a nápady, vhodná pro firmy s vizuálně atraktivními produkty (móda, design, hobby), možnost propojení s e-shopem. TikTok: Platforma pro krátká videa, populární mezi mladší generací, vhodná pro kreativní a zábavný obsah, možnost rychlého virálního šíření. Youtube: největší online platforma pro sdílení a sledování videí na světě, orientovaná na zábavu, vzdělávání, návody, prezentaci produktů a služeb, nabízí placenou reklamu.
Jaká jsou rizika firemních sociálních sítí a na co si dávat pozor?
Z pohledu firmy lze rizika dělit na reputační, bezpečnostní, právní, komunikační, etická a obsahová. Reputace a firemní image mohou být ohroženy negotivními reakcemi, komentáři a recenzemi. Někdy i nevhodnou reakcí firmy na negativní příspěvek. Rychlá a profesionální rekce, snaha o řešení problému a zájem o zákazníky mohou otočit i negativní příspěvek ve váš prospěch. Bezpečnostní rizika zahrnují ochranu dat, ochranu hesel, přístupů, ochranu proti podvodům a okradení firmy například prostřednictvím prolomení inzertního účtu. Dodržujte GDPR, doporučení k tvorbě silných hesel a dvoufaktorovému ověřování, neklikejte na falešné zprávy vymáhající přístupy atd. Právní rizika se týkají autorských práv k obsahu (včetně obrázků), neoprávněného užívání ochranných známek, pravidel pro reklamy, atd. Komunikační rizika jsou spojená s nedostatečnou profesionalitou a zdvořilostí, s nerespektováním názorů ostatních, s pozdní reakční dobou na dotazy nebo komentáře, atd. Snažte se být otevření a pozitivní. Etická rizika souvisí s ověřováním informací a tvrzení, nevyužívejte osobní údaje uživatelů bez jejich souhlasu, braňte nenávistným a diskriminačním projevům. Obsahová rizika souvisí s kvalitou a relevancí obsahu, frekvencí publikování, kdy příspěvek jednou za dva roky není zrovna ideální vizitkou, a vyhněte se kopírování obsahu od jiných, snažte se být originální. Mějte pro ruce připravený plán jak reagovat v případě negativní události.
Mohu měřit návratnost investic do sociálních médií (ROI)?
Pro měření návratnosti investic (ROI) můžete použít vzorec: ROI = (Zisk - Náklady) / Náklady * 100%. Kdy zisk může být hodnota generovaná sociálními médii jako např. tržby z prodeje, hodnota získaných leadů, hodnota pracovníků získaných v náborové kampani atd. Náklady mohou zahrnovat celkové náklady na sociální média, např. na reklama, tvorbu obsahu, nebo správu. Je důležité dopředu stanovit cíle a sledované metriky, mít k dispozici anayltické nástroje, značkovat návštěvnost prostřednictvím UTM parametrů, sledovat konverze. U každé konverze by měla být definována a přiřazena její hodnota. Ať už je to hodntoa obbjednávky, leadu, lajk, komentář a nebo sdílení. Představte si, že jste investovali 10 000 Kč do reklamní kampaně na Facebooku. Kampaň přinesla 50 nových zákazníků, kteří každý přinesl firmě zisk průměrně 500 Kč. Celkový zisk z kampaně je tedy 25 000 Kč. ROI kampaně je (25 000 Kč - 10 000 Kč) / 10 000 Kč * 100% = 150%.
Jaký typ obsahu nejvíce zaujme naše zákazníky?
Závisí to samozřejmě na oboru podnikání, ale obecně platí, že u firemních profilů nejvíce zaujme relevantní obsah, který řeší problémy nebo zájmy zákazníků. Například informativní a vzdělávací, kdy mohou firmy vytvářet nebo sdílet odborné články, případové studie, návody, průvodce nebo infografiky. Obsah inspirativní a motivační může zahrnovat příběhy úspěchu, rozhovory s lídry v oboru, citace a motivační videa. Zábavný obsah může mít podobu vtipných videí, soutěží, kvízů a interaktivního obsahu. Můžete zveřejňovat kvalitní fotografie, videa a grafiky, aktuality a trendy. Opět záleží na jakých konkrétních sítích pracujete. Základem úspěchu je dobrá znalost cílového publika.
Jak často publikovat příspěvky na sociálních sítích?
Neexistuje jednoznačná odpověď. Zaměřujeme se spíše na kvalitu příspěvků. Experimentujte s množstvím a frekvencí publikování, zaměřte se na odezvu k příspěvkům. Cílem je komunikace, zapojení návštěvníků vašich účtů do dění. Jeden dobrý nápad je rozhodně lepší než 50 podprůměrných příspěvků. Množstvím se zde nevyhrává. Dobrý správce sociálních sítí velmi brzy zjistí co mu funguje nejlépe.
Jak využít sociální média pro budování vztahů se zákazníky?
Existuje hned několik rovin budování vztahů. Je to přímá komunikace prostřednictvím komentářů, zpráv, zapojení se do diskuzí a jejich podporování, pokládání otázek, zkoumání názorů a prezentování zkušeností. Na sítích můžete budovat a šířit kvalitní obsah v podobě tipů, návodů a rad, můžete informovat o akcích, slevách, zveřejňovat aktuality, zveřejňovat obsah pouze pro sledující, inspirovat příběhy nebo tvořit zábavný obsah. Můžete budovat komunitu, diskutovat, pořádat online akce, webináře, živou online poradnu, nebo podporovat komunikaci s influencery. Můžete mezi fanoušky vysílat svůj příběh, ovlivňovat jejich vztah k vaší firmě. Otevřít pohled do zákulisí, představit členy týmu, podělit se o své úspěchy e nebo naopak zveřejnit i úspěchy svých zákazníků. Komunikaci personalizujte, buďte vnímaví a zkuste pochopit potřeby každého zákazníka. Na dotazy a stížnosti reagujte rychle, snažte se problémy proaktivně vyřešit.
Jak využít sociální média v práci zákaznického servisu?
Můžete využít formáty přímého kontaktu. Zprávy, komentáře, odpovědi na recenze. Rychlost odezvy zvyšuje spokojenost. Veřejná interakce ukazuje váš vztah k zákazníkům a je ukázkou pro ostatní. Na sociálních sítích můžete monitorovat co se o vás píše a reagovat na to. Můžete odpovídat nebo sdílet dokumenty týkající se často pokládaných dotazů. Můžete získávat důležitou zpětnou vazbu v podobě anket, průzkumů a recenzí. Můžete si ověřit jak budou reagovat fanoušci na cenové a obchodní modely před tím než je uvedete na trh.
Je správa sociálních sítí ekonomicky dostupná i pro menší firmy?
Ano, správa sociálních sítí je ekonomicky dostupná i pro menší firmy. Dokonce patří u řady menších a začínajících firem k jejich základním marketingovým nástrojům. Cena placené reklamy bývá na sítích nižší než v jiných systémech. Nevýhodou bývá nižší konverzní poměr nebo zapojení publika. Proto se kampaně na sociálních sítích kombinují s dalšími reklamními systémy. Náklady na správu sociálních sítí se výrazně liší podle rozsahu aktivit. Velmi úspěšné jsou na sociálních sítích kampaně na budování povědomí.
Pokud vám svěříme naše sítě můžeme se nadále podílet na jejich obsahu?
Ano, samozřejmě. Naopak takovou spolupráci vítáme. Stále jste nositeli absolutní sumy informací, z naší strany tomu dáme nápady a technickou podporu. Nebo můžeme být pouze správce reklam. Domluvíme si role, konkrétní odpovědnost, pravomoci a zkusíme spolu vytvořit postupně jeden efektivní tým.
Co zahrnuje správa Facebooku a správa Instagramu?
Správce Facebooku nebo Instagramu řeší založení nebo rekonstrukci FB / IG stránek, reklamního účtu, Facebook Business Manageru, základní grafiku a layouty, strategii a plánování, analýzu publika, tvorbu obsahu, a v případě placené propagace marketing v sociálních sítích a správu PPC. Optimalizaci, monitoring sociálních sítí, měření výsledků a pravidelný reporting.

Články o sociálních sítích

24.11.2020

Video reklama: digitální prezentace, která dělá peníze

Mají videa smysl? To jsme si ujasnili v článku ze 4.11. - ano! Jak je to s reklamou? Vyplatí se video jako propagační formát? Vyplatí se investovat do video reklamy? Ano. Videa fungují a strategicky připravená reklama vám může vydělat.
4.11.2020

Zapojte video do své prezentace, jeho síla už se nedá ignorovat

Video může být jedním z efektivní nástrojů, která vám pomohou ustát nadcházející ekonomickou situaci. Proč zrovna video? Protože to je aktuálně (ve spojení se sociálními sítěmi) nejsilnější komunikační kanál. A vy budete muset začít lépe komunikovat.
25.6.2020

Kdo o vás neví, nemůže u vás nakupovat

Řada firem v potížích se snaží s větším či menším úspěchem uhasit doutnající průšvihy. Dlouho ignorovaly dva důležité principy podnikání - diverzifikovat a být vidět. V důsledku vázne obchod a režijní náklady firmu nepříjemně zatěžují. Marketing je většinou v troskách, pokud vůbec někdy existoval.
8.1.2019

Jaká sociální síť je vhodná pro vaše podnikání v roce 2019?

Víte kam směřují sociální sítě v roce 2019? Rozhodli jsme se shrnout ty nejdůležitější informace a usnadnit vám rozhodování, do čeho vložit čas a úsilí. Vlastníte malý či střední podnik, obchůdek, kadeřnický salón, servisní dílnu, personální agenturu nebo cestovní kancelář?