Pojem remarketing zná každý, kdo někdy pracoval s reklamou na internetu. Běžně se remarketing používá jako prostředek pro znovu oslovení zákazníků a návštěvníků webu. Dnes si povíme o zcela opačném použití – vyloučení stávajících zákazníků a návštěvníků z reklamních kampaní.
Remarketingové seznamy obvykle obsahují všechny návštěvníky webu. Dále se pak dělí na ty, co si něco koupili, předplatili či provedli určitou akci na webu a na ty, co web pouze navštívili a odešli. Už toto dělení je důležité pro budoucí remarketingové kampaně. Segmentace návštěvníků v remarketingových seznamech nám zcela jasně určuje další postup, jak konkrétní segmenty dále oslovit. My si dnes řekneme, proč je naopak znovu neoslovovat.
Možná si říkáte, proč nějaký segment potencionálních zákazníků vynechat. Důvodů může být hned několik.
- Úspora nákladů (když nebudete oslovovat segment návštěvníků, který projevil nulový zájem o nabízené zboží či služby, investujte raději do ostatních)
- Specifické kampaně pro nové klienty (např. v případě inzerce speciální nabídky pro nové klienty – je zbytečné zobrazovat reklamy stávajícím zákazníkům.)
- Budování značky (reklamy zobrazující se pouze lidem, kteří na vašem webu ještě nebyli – podobné metody používají zejména velké značky, které často inzerují plošně, bez většího cílení – tedy s cílem šířit povědomí o značce mezi lidmi. Pro běžné firmy mohou být tyto kampaně značně finančně zatěžující, omezením pouze na zatím neoslovené publikum lze ušetřit nezanedbatelnou část nákladů)
Nakonec jedna, spíše technická záležitost – nastavení kampaní AdWords umožňuje omezení počtu zobrazení reklam na návštěvníka. Lze tak nastavit v největším extrému pouze 1 zobrazení reklam na kampaň na uživatele za měsíc. Nastavením remarketingu jako vylučujícího seznamu docílíte omezeného zobrazení reklam všem návštěvníkům webu na dobu, kterou si nastavíte, např. celý rok.