Marketing pro neziskovky

Chcete uspět se svým posláním? Přitáhnout šikovné lidi, pozornost, vliv a prostředky? Pomůžeme vám využít možnosti současných technologií, připravit kvalitní webové stránky, rozjet marketing, získat spolupracovníky, partnery a dárce. Ukážeme vám způsoby jak si udělat pořádek v administrativě, poradíme s vnitřní komunikací, navrhneme jak si zjednodušit práci a ukážeme koho požádat o pomoc. Máte zájem podívat se co všechno pro vás můžeme reálně udělat?

Stav neziskového sektoru v ČR

K dispozici máme sice dva roky staré a strohé údaje, ale trend je jasný, neziskový sektor žije a rozvíjí se. Drobné nepřesnosti a zaokrouhlení nám prosím odpusťte. Z celkového počtu více než 148 tisíc neziskových institucí je jich skutečně aktivních jen něco málo přes čtvrtinu. Přesto zaměstnává sektor více než 124 tisíc zaměstnanců, což je cca 2,4 % celkové zaměstnanosti v ČR. Objemově pracuje sektor s rozpočty kolem 60 miliard korun, z toho přibližně třetinu poskytuje veřejný sektor a přes 2/3 si zajišťují organizace vlastními silami z jiných zdrojů. Chybí specialisté v oblasti IT, práva nebo účetnictví, což řeší NNO často využitím služeb externistůCo nás nejvíc trápí?

  • finanční nejistota a nedostatek prostředků
  • velká administrativní náročnost
  • nedostatek lidí, hodně práce a vysoká fluktuace
  • potíže s nedostatečnou prezentací a komunikací
  • určitá neznalost možností nových technologií
  • nedostatek dobrovolníků
  • složitá a měnící se legislativa
  • potíže se zaváděním digitalizace

Neziskovky se pohybují v extrémně tvrdém konkurenčním prostředí. Konkurují si o finanční prostředky, dobrovolníky i pozornost veřejnosti. Marketing neziskového sektoru je podle odborníků 4x tvrdší a náročnější než marketing v komerčním sektoru. Na druhou stranu internet přinesl spoustu řešení zdarma, a technologie umožnily dělat pracné věci jednoduše. Proč to nevyužít?

Pomáháme neziskovému sektoru

V rámci odpovědného podnikání podporujeme neziskový sektor a dobrovolnické aktivity. Vaše poslání je důležité, proto vám chceme pomoci. Podařilo se nám to už u celé řady organizací. Někomu jsme postavili nový web,  jiným jsme pomohli s propagací. Jako příklad uvádíme několik organizací, kterým jsme už pomohli. Zdaleka ale nejsou všechny.

První konzultační hodina je zdarma

Můžeme pomoc i vám

Prvním krokem je kontakt

Chcete-li vyplnit tento formulář, prosím povolte v prohlížeči JavaScript.
Souhlas

Marketing neziskového sektoru

Víte, že i vaše nezisková organizace potřebuje budovat značku a dobrou pověst? Bez ohledu na to jak je velká. Budete jistě lépe vnímáni, když budete mít hezké a funkční webové stránky kde jsou informace. Když vás zájemci najdou na Google, na Seznamu, nebo když ukážete svoje reference, co se vám povedlo. Nejprve provedeme digitální audit a zjistíme v jakém stavu je vaše „digitální stopa“. Z výsledků budeme vycházet při společné přípravě marketingové strategie. Pomůžeme s webovými stránkami, zařídíme profesionální email, zajistíme rychlý a spolehlivý webhosting, a nasadíme na stránky pokročilou analytiku. Pokud bude ve vašich silách psát pomůžeme vám založit blog.

Pomůžeme vám připravit komunikační a PR strategii. Témata, redakční plán nebo plán akcí která mohou zaujmout. Uděláme základní analýzu klíčových slov a témat ať víme s jakými dotazy vás lidé mohou spojovat. Rozdělíme zájem mezi vlastní blog, ostatní média (časopisy, rozhlas, denní tisk, zpravodaje) a pořádání akcí a prezentací. Naší silnou zbraní se stanou emailing a sociální sítě a média. Ve fázi před zahájením rozsáhlejšího získávání prostředků si připravíme systém pro emailovou komunikacidata a seznamy subjektů které chceme oslovit.

Otázky a odpovědi

Je to zdarma nebo za peníze?
Velká část naší pomoci je zdarma. Někdy to vystačí třeba i na celý kompletně nový web. Pokud jde o rozsáhlejší projekty, je pravděpodobné, že to bude i něco stát. Vždy se ale dopředu bavíme o celé perspektivě a od začátku víte co je od nás zdarma, kolik by stál další rozvoj a rozhodnete se sami. Primární motivace je pro nás pomoc, ale nemůžeme dělat zdarma úplně všechno.
Proč to děláme?
Sami máme bohatou praxi v práci pro neziskový sektor. Víme jak to je někdy těžké a složité, ale stále nás to baví. Rozhodli jsme se, že takto propojíme náš volný čas s prací, která nás také stále baví. Postavili jsme vlastní nástroje, můžeme částečně sdílet část kapacity aplikací, služeb a placených dat za které měsíčně platíme hodně přes 100 tisíc korun. Neziskovky na ně samostatně spíš nedosáhnou, tak proč nepodat pomocnou ruku? Na druhou stranu nebudeme zastírat, že to děláme i pro navazování a budování vztahů a kontaktů. Třeba se díky tomu potkáme časem s novými klienty. Stále ale je tou hlavní motivací pomoc dobrým lidem k dobrým věcem.
Můžete nám nějak pomoci s financováním??
S přímým financováním ne. Nepřímo ano. Za prvé už naše práce má reálně poměrně značnou vyčíslitelnou hodnotu. Můžeme připravit strategii pro zajištění vícezdrojového financování, získávání nefinančních prostředků (software, služby, bonusy, vybavení, licence, bezplatné pronájmy), atd.. Pomůžeme se zapojením do technických grantových programů, s technikou „darovacích tlačítek“ a s dalšími požadavky. Připravíme kvalitní PPC kampaně, případně se postaráme o jejich správu. Včetně sociálních sítích.
S čím dalším nám můžete pomoci?
Můžeme vás navést jak si „uklidit“ i v oblasti vnitřní administrativy, interní komunikace, a začít používat nové nástroje. Pomoci zavádět nové pracovní postupy a návyky. Usnadní to mnoho práce. Jde o nejsložitější část procesu, protože často vyžaduje změny vlastních zvyků a rituálků. Ke slovu přijde propojování systémů, společná úložiště, práce se sdílenými dokumenty, zavedení analytiky a správné pochopení reportů. Zaměříme se na automatizaci opakujících se věcí. Řada velkých společností nabízí neziskovkám skvělé bezplatné služby a bonusy. Pomůžeme vám je využít.

Články o marketingu pro NNO

1.3.2021

SEMTIX ohlédnutí za 2020: rok pomoci firmám i neziskovkám

Jaký pro nás byl rok 2020? Ve stručnosti? Byla to pořádná jízda. Poskytli jsme 180 tisíc Kč neziskovkám. Klientům jsme vytvořili technologický ochranný nárazník a drtivou většinu z nich jsme udrželi i v krizovém roce v růstu. Rozrostl se náš pracovní kolektiv, a nabídku jsme rozšířili o nové služby a technologie. Zvu vás na malý retrospektivní výlet, a ukážu vám klíčové momenty naší loňské práce. Třeba zde najdete inspiraci i pro vlastní firmu.
19.3.2020

Videokonference | Jak komunikovat v období pandemie?

Mnoho firem, škol, institucí a týmů může mít v období pandemie problém s komunikací. Řešením je rychle se přizpůsobit a komunikovat elektronicky. Pomůžeme vám přesunout se do online prostředí, tak aby to bylo jednoduché a pochopitelné i pro děti. My jsme na síťovou komunikaci zvyklí více jak 10 let, a věříme, že naše zkušenosti mohou pomoci i někomu dalšímu. Začneme videokonferencí, která alespoň částečně nahradí osobní setkání. Pokud nemáte prozatím odpovídající zkušenosti, nebojte se.  Pomůžeme vám s tím i návodem.