Jak začít s marketingem neziskové organizace?

Doba čtení: 4 min

Neziskovým organizacím pomáháme už dlouhou dobu. Protože se potkáváme se stále stejnými problémy, rozhodli jsme se, že svoji pomoc rozšíříme. Takže jestli chcete můžeme pomoci i vám. V tomto článku najdete nabídku 8 bezplatných služeb, které pro vás mohou mít poměrně velkou hodnotu.

Přejdu rovnou k věci. Z vlastní zkušenosti vím, že fungující neziskovka musí mít dobré informace a jasno v 5 základních věcech:

  • poslání a dlouhodobá strategie
  • motivovaná skupina dobrovolníků
  • zajištění prostředků pro činnost
  • propagace a komunikace s veřejností
  • zvládnutí nezbytné administrativy

Každé z těchto témat může být minimálně z části řešitelné díky marketingu, jeho výsledkům, nebo díky některé z forem systémové integrace a automatizace opakujících se věcí. Nejdřív to chce ale strategii.

Informace jsou stavební hmota strategie

Víte že velmi kvalitní informace můžete získat díky vlastnímu webu? Díky informacím zvládnete lépe a levněji zvládnete ostatní věci. Budete efektivnější a můžete se významně profesionalizovat. Mimochodem neziskové instituce zaměstnávají přes 105.000 lidí (údaj 2016, zdroj ČSÚ).

Dobře postavený web s analytikou vám řekne kdo se o vás zajímá, z jakých zemí, regionů, měst a obcí, kolik lidí přichází na váš web, co tam hledají, odkud přicházejí a jaké dotazy na vyhledávačích zadávají než vás najdou. Které stránky jsou pro návštěvníky užitečné a které ihned opouštějí, nebo jestli je spojení se sociálními sítěmi dostatečné.

Pokud prodáváte sociální služby nebo zboží, dostanete i řadu ekonomických údajů. Pokud služby a zboží propagujete přes PPC reklamu, můžete propojit data. Získáte často obrázek a návod na změny, které vám ušetří spoustu peněz. Zjistíte co se ještě vyplatí a kde už pracujete se ztrátou. Sami se rozhodnete jak s tím naložit.

Poslání a vize musíme přenést do strategie

Neziskovky mají různá poslání, různé zájmy, ale často stejné problémy. Odvážím se tvrdit, že většina organizací nemá strategický plán svého fungování. Žijí (v podstatě zbytečně) ve stavu finanční nejistoty pro další rozpočtové období, nevyužívají všech možností vlastní propagace, nedokáží využít technologie pro zjednodušení práce.

Především menší neziskovky si nedokáží definovat stav, ve kterém by chtěly být například za 5 let. Ujasnit si co budou potřebovat a jak to udělat. Přesto i u nejmenších spolků může podobná vize nastartovat vlnu aktivity a novou chuť do práce. Vznikne cestovní mapa k dosažení naplánovaných cílů. Digitalizace, data a marketing vám v tom výrazně pomohou. Podívejme se na základní kroky, které to významně nastartují.

A teď slíbených konkrétních 8 služeb zdarma

1) zjištění stavu – audit

Pokud máte webové stránky dokážeme zjistit s čím potřebujete nejvíce pomoci a čím začít. Podíváme v jakém stavu je vaše prezentace na internetu, jestli pořádně funguje hosting a v jakém stavu jsou online partnerství. Uděláme vám audit ZDARMA!

2) profesionalizace webových stránek

Podíváme se na zoubek vašim webových stránkám a pokud to nebude časově extrémně náročné pomůžeme vám je zlepšit nebo úplně předělat. Úplně ZDARMA a přidáme vám k tomu bezplatný hosting a profesionální bezplatné emaily.

3) nasazení měření (Google Analytics)

Pokud jste doteď nepoužívali Google Analytics, nainstalujeme jej. Je to měřící analytický program od Google. Nebojte se pokud jej nepoužíváte, nejste jediní. V České republice jej nevyužívá cca 80% ekonomických subjektů, včetně velkých firem, což je velmi smutné. Navíc když je ZDARMA. Na vašem webu ho nejen nainstalujeme, ale provedeme i pokročilé nastavení analytiky, rovněž ZDARMA. Dokážete potom zjistit mnohem více zajímavých údajů což oceníte v reportech. Pokud už Google Analytics máte, můžete jej rychle a jednoduše propojit s naším agenturním účtem ZDE.

4) nastavení pravidelného reportingu

Bez správných informací nejde dělat kvalifikovaná rozhodnutí. Najdete je v pravidelném měsíčním reportu. Uděláme pro vás nastavení, a zajistíme pravidelné vytvoření a zasílání měsíčních reportů. ZDARMA.

Další služby, které můžeme nabídnout jsou vázány na použití redakčního systému WordPress. Pokud se chystáte předělat webové stránky doporučujeme zvážit právě WordPress. Vedle spousty dalších výhod je totiž ZDARMA. Dlouhodobě v něm vytváříme weby a integrujeme jej s pokročilými systémy, napojujeme na interní CRM, fakturaci, platební brány, máme vyřešený bezpečný a rychlý webhosting, prostě jsme specialisté na WordPress. Pro vás to znamená řadu výhod, protože WordPress má i spoustu rozšířených funkcí ZDARMA.

5) rezervační systém

Pokud pořádáte akce a chcete vědět kolik přijde lidí, můžeme vám nabídnout na stránky instalaci rezervačního systému ZDARMA. Nainstalovat můžeme na web i kalendář akcí, kde se dá prokliknout konkrétní datum a otevře se rovnou konkrétní akce s rezervačním systémem.

6) vlastní úložiště

Pokud budete potřebovat místo na dokumenty, fotky, faktury, scany, atd., připravíme vám vlastní úložiště ZDARMA. Pokud jste ještě neobjevili práci se sdílenými nástroji a dokumenty, budete příjemně překvapeni.

7) využití bezplatných služeb a software

Velké společnosti nabízejí neziskovkám spoustu skvělých věcí, software, licence, atd. Pomůžeme vám je dohledat se zohledněním vašich potřeb, připravíme k využití a nastavíme ZDARMA.

8) data pro fundraising

Pokud sháníte prostředky pro svoji činnost, můžeme se poradit a připravíme vám z našich databází seznam vhodných subjektů, které můžete zkusit oslovit. ZDARMA. Nebo vyhledáme neziskové subjekty se stejnými zájmy pro spolupráci a součinnost.

Umíme toho mnohem více, ale část našich služeb už je zpoplatněna. Pokud vás zajímá co všechno můžeme nabídnout pro neziskový sektor, podívejte se na stránku Pro neziskovky  a nebo nás prostě rovnou kontaktujte. Protože to bude stát hodiny práce, chceme se před spoluprací s našimi partnery osobně sejít, definovat rozsah potřeb a zjistit jestli nám dává oboustranně smysl.

Co za to?

Chceme být partnery neziskových organizací, jejichž činnost je užitečná, dává smysl a pomáhá ostatním. Nemáme žádné zvláštní nároky, chceme pomoci ostatním tím co umíme zase my. Jestli máte chuť nebo potřebu pojďme to zkusit. Pokud se vám článek jeví zajímavým nebo užitečným pro někoho dalšího, můžete jej podpořit formou To se mi líbí, anebo Sdílet.

Líbí se Vám tento článek?

Pokud se Vám naše články líbí, není nic lehčího, než se přihlásit k jejich odběru. Nebudeme Vás spamovat a můžete se kdykoliv odhlásit na 1 kliknutí

Zájem o strategické řízení, nové formy organizace, online marketing a budování značek. Stále věřím na to, že dané slovo platí.

Žádné komentáře

Přidat komentář