Marketing a technologie pro neziskové organizace

Chcete uspět se svým posláním? Přitáhnout šikovné lidi, pozornost, vliv a prostředky? Pomůžeme vám využít možnosti současných technologií, připravit kvalitní webové stránky, rozjet marketing, získat spolupracovníky, partnery a dárce.

Ukážeme vám způsoby jak si udělat pořádek v administrativě, poradíme s vnitřní komunikací, navrhneme jak si zjednodušit práci a ukážeme koho požádat o pomoc. Máte zájem podívat se co všechno pro vás můžeme reálně udělat?

POJĎME NA TO

Jaký je stav neziskového sektoru v ČR?

K dispozici máme sice dva roky staré a strohé údaje, ale trend je jasný, neziskový sektor roste a rozvíjí se. Drobné nepřesnosti a zaokrouhlení nám prosím odpusťte. Z celkového počtu více než 140 tisíc neziskových institucí je jich aktivních jen něco málo přes čtvrtinu. Přesto zaměstnává sektor více než 105 tisíc zaměstnanců, což je přes 2% celkové zaměstnanosti v ČR. Objemově pracuje sektor s rozpočty kolem 60 miliard korun, z toho přibližně třetinu poskytuje veřejný sektor a přes 2/3 si zajišťují organizace vlastními silami z jiných zdrojů. Chybí specialisté v oblasti IT, práva nebo účetnictví, což řeší NNO často využitím služeb externistů.

Chci sjednat schůzku

Řešení problémů neziskových organizací

Trápení většiny neziskových subjektů se dají rozdělit přibližně do 5 skupin:

  • finanční nejistota a nedostatek prostředků
  • velká administrativní náročnost
  • nedostatek lidí a hodně práce
  • potíže s nedostatečnou prezentací a komunikací
  • určitá neznalost možností nových technologií

Neziskovky se pohybují v extrémně tvrdém konkurenčním prostředí. Navíc je marketing neziskového sektoru podle odborníků 4x tvrdší a náročnější. Na druhou stranu internet přinesl spoustu řešení zdarma, a technologie umožnily dělat pracné věci jednoduše.

Chci konzultaci

Důvěryhodnost je základ

Víte, že i vaše nezisková organizace potřebuje budovat značku a dobrou pověst? Bez ohledu na to jak je velká.Budete jistě lépe vnímáni, když budete mít hezké a funkční webové stránky kde jsou informace. Když vás zájemci najdou na Google, na Seznamu, nebo když ukážete svoje reference, co se vám povedlo. Nejprve provedeme digitální audit a zjistíme v jakém stavu je vaše „digitální stopa“. Z výsledků budeme vycházet při společné přípravě marketingové strategie. Pomůžeme s webovými stránkami, zařídíme profesionální email, zajistíme rychlý a spolehlivý webhosting, a nasadíme na stránky pokročilou analytiku. Pokud bude ve vašich silách psát pomůžeme vám založit blog.

Více informací

Vnitřní procesy, organizace a administrativa

Neziskovky si musí „uklidit“ i v oblasti vnitřní administrativy, interní komunikace, a začít používat nové nástroje. Usnadní mnoho práce. Je to nejsložitější část procesu, protože často vyžaduje změny vlastních postupů a rituálků. Ke slovu přijde propojování systémů, společná úložiště, práce se sdílenými dokumenty, zavedení analytiky a správné pochopení reportů. Zaměříme se na automatizaci opakujících se věcí. Řada velkých společností nabízí neziskovkám skvělé bezplatné služby a bonusy. Některé z nich jistě využijeme.

Chci znát možnosti

Tvorba sítě spolupracovníků

Je dobré dopředu plánovat lidské kapacity. Vědět na koho se můžeme spolehnout vždy, nebo kolik je kolem nás dobrovolníků, kteří pomůžou třeba „jen“ s přípravou konkrétní akce. Určitě doporučíme vytvořit si prezentační video, klidně jednoduché, klidně na mobilu, ale s promyšleným scénářem. Na stránkách mít informace pro zájemce. Ukázat jednoznačně smysl vaší práce. Vědět jak spolupracovníky motivovat a jak je vzdělávat a rozvíjet jejich schopnosti a dovednosti. Naplánovat jak získat pro vaše záměry nějakou osobnost. S tím vším může pomoci internet a technologie.

Chci budovat organizaci

Komunikace a PR

Připravíme si komunikační a PR strategii, témata, redakční plán a plán akcí která mohou zaujmout a analýzu klíčov slov a témat ať víme s jakými dotazy nás lidé mohou spojovat. Práci mezi vlastní blog, ostatní média (časopisy, rozhlas, denní tisk, zpravodaje) a pořádání akcí a prezentací. Naší silnou zbraní se stanou emailing a sociální sítě a média. Ve fázi před zahájením rozsáhlejšího získávání prostředků si připravíme systém pro emailovou komunikaci, data a seznamy subjektů které chceme oslovit. S klíčovými subjekty začneme komunikovat už dopředu.

Více informací

Financování a fundraising

Zajištění prostředků je pro neziskovou organizaci jednou z klíčových potřeb. Základem je strategii, zajištění vícezdrojového financování, získávání nefinančních prostředků (software, služby, bonusy, vybavení, licence, bezplatné pronájmy), atd.. Pomůžeme se zapojením do technických grantových programů, s technikou „darovacích tlačítek“ a s dalšími požadavky. Připravíme kvalitní PPC kampaně a postaráme se o jejich správu. Včetně sociálních sítích. Postaráme se o telemarketing. Budeme automatizovat komunikaci s dárci. Dokážeme měřit i telefonní konverze a úspěšnost mimo internet, v rádiu, na billboardech nebo v tisku.

Chci dohodnout schůzku

Je to zdarma nebo za peníze?

Velkou část služeb poskytujeme zdarma. Týká se to především základního marketingu, vhodného především pro menší a střední neziskové organizace. Přesto může být naše pomoc naprosto citelná. Pokud nám spolupráce dává smysl můžeme udělat zdarma audit, pomoci s rekonstrukcí webu, poskytnout bezplatný hosting, nastavit pokročilé měření a zajistit kvalitní pravidelný reporting. Pro velkou část neziskovek je tento komplex významnou podporou. Pokud naše služby budete potřebovat v rámci větší a profesionálnější organizace, domluvíme se na rozumné kombinaci placených a neplacených služeb. Bude to vycházet především z časové a technické náročnosti řešení. Přijde vám to fér?

Chci to s vámi projednat

Proč to děláme?

Sami máme bohatou praxi v práci pro neziskový sektor. Víme jak to je někdy těžké a složité, ale stále nás to baví. Rozhodli jsme se, že takto propojíme náš volný čas s prací, která nás také stále baví. Postavili jsme vlastní nástroje, můžeme částečně sdílet část kapacity aplikací, služeb a placených dat za které měsíčně platíme hodně přes 100 tisíc korun. Neziskovky na ně samostatně spíš nedosáhnou, tak proč jim nepomoci. Na druhou stranu nebudeme zastírat, že to děláme i pro navazování a budování vztahů a kontaktů. Třeba se díky tomu potkáme časem s novými klienty. Hlavně ale chceme pomoc dobrým lidem k dobrým věcem.

Chci to s vámi zkusit

Nabízíme vám zkušený expertní tým. Pojďme se poznat, zhodnotit možnosti a případně budovat úspěšnou spolupráci. Pokud stále nejste  rozhodnutí, vyzkoušejte nezávazně náš audit webu zdarma.