Jaký pro nás byl rok 2020? Ve stručnosti? Byla to pořádná jízda. Poskytli jsme 180 tisíc Kč neziskovkám. Klientům jsme vytvořili technologický ochranný nárazník a drtivou většinu z nich jsme udrželi i v krizovém roce v růstu. Rozrostl se náš pracovní kolektiv a nabídku jsme rozšířili o nové služby a technologie. Zvu Vás na malý retrospektivní výlet, u kterého si ukážeme klíčové momenty naší loňské práce. Třeba zde najdete inspiraci i pro vlastní firmu.
Neziskovky nikam nezmizely a stále potřebují pomoc
Začnu tím na co jsme opravdu mimořádně hrdí! Pro neziskové organizace jsme realizovali zdarma webové stránky, marketingové a konzultační služby za více než 180.000 Kč.
Příkladem jsou dokončené projekty pro Adru, Archu 13, Daruj naději a další organizace. Spolupráce s Adrou přerostla do partnerství. Máme rozpracovaných dalších 8 projektů a mohu veřejně přislíbit, že v podpoře neziskovek budeme rádi pokračovat i v roce 2021.
Naše podpora firmám, bezplatné nástroje a inspirace
Každá firma má vnitřní rezervy, jen o nich možná neví. Nové technologie mohou stabilizovat, ale i významně nastartovat firemní výkon. Vytvořili jsme bezplatné nástroje, které mají dohledat skrytý potenciál.
Jako první přišel na svět nástroj pro digitální audit. Hledá nedostatky na webových stránkách a ve firemním marketingu. Hned po auditu jsme postavili reportingový systém. Opět bezplatný. Díky němu dostávají firmy zdarma a srozumitelně přehlednou informaci, jak si například vedou jejich prodeje, kde se dá ušetřit a kde vydělat.
No a brzy dáme k dispozici – také zdarma – další pecku. Prozatím si to nechám jako překvapení, ale už teď vím, že vás to posune o pořádný kus dopředu. Živnostníky, stejně jako management středních a větších firem. Sledujte náš blog a sociální sítě, kde budeme novinku už brzy prezentovat.
Technologie a konkurenční výhody pro naše klienty
Tady jsme se opravdu rozjeli. Pilířem mnoha loňských úspěchů se stal náš vlastní software Obchodník 24 / 7. Jde o hybridní nástroj, který obchodníkům ušetří až 80 % jejich práce. Žádné kopie databází se zatuchlými kontakty, ale precizní cílený výběr potenciálních obchodních partnerů. S napojením na nástroje přímého marketingu. Prozatím funguje celoevropsky, ale můžeme jeho nastavení upravit na libovolný světový region. S ohledem na jedinečnost řešení jsme se rozhodli, že počínaje únorem 2021 bude služba dostupná už výhradně našim vlastním klientům. Je to jejich konkurenční výhoda. A vlastně i naše.
Pro snadnější a rychlejší datové propojení klientů s našimi agenturními účty jsme ve spolupráci s Googlem připravili propojovací aplikaci. Zjednodušuje spolupráci v rámci Google Analytics, Google Ads, atd… Dále jsme do reportingu a analytiky dodělali import nákladů. Kdo rozumí této technologii, jistě chápe, jaký vliv to mělo na výkonnostní kampaně.
Velkým krokem byla automatizace práce s překlady. Používáme ji nyní při výstavbě webů, pro vedení exportních kampaní a pro cizojazyčný obsahový marketing. Nemluvím o překladech z translátorů, ale o kvalitním překladu, který provede rodilý mluvčí. Další rodilý mluvčí udělá korekturu a následně se překlad kliknutím bez lidského zásahu nahraje do webové stránky, do příslušné jazykové verze, tedy přesně tam, kam patří. Bez rozhození grafiky a dalších potíží. Takto dnes obsluhujeme vícejazyčné blogy, PPC kampaně pro exportéry nebo vícejazyčné eshopy. Ušetřili jsme obrovské množství času a práce našich programátorů. Zlevnili jsme tím i některá řešení, například tvorbu cizojazyčných microsite.
Inovace jsou motorem naší, ale i vaší práce
Jsme menší firma, ale snažíme se opravdu významně inovovat. V loňském roce jsme například začali aktivně používat monitoring médií. Velmi užitečná služba. Postavili jsme stabilní redakční tým, hodně jsme vylepšili plánovací procesy, začali jsme více vytvářet a používat videa, mnohem více jsme začali pracovat se sociálními sítěmi a jejich úžasnými možnostmi a provedli jsme úplnou rekonstrukci v emailovém marketingu . Všechno jsme spojili do jednoho velmi funkčního systému. Máme teď tedy propracovaný a užitečný systém výkonnostního marketingu. A v inovacích stále pokračujeme.
Naší královskou službou je WordPress Managed Webhosting
Máme vlastní profesionální webhosting. Klient se nemusí o nic starat, může se spolehnout na vysokou úroveň kybernetického zabezpečení, máme nadstandardní zabezpečení záloh, neomezený přenos dat, neomezený prostor pro uložení dat a obrázků (protože pracujeme v cloudu), financujeme síť CDN pro zrychlené načítání webových stránek ze vzdálených lokalit a další a další výhody. Současná správa hostingu, webu a marketingu nám umožňuje bleskově reagovat v podstatě na jakoukoliv situaci. Pro klienty znamená stabilní služba reálné ušetřené peníze. Nepadají nám weby. Kybernetickou bezpečnost řešíme na denní bázi.
Jak jsme pomáhali ve školství?
Zátěžovým testem našich schopností byl loňský jarní nástup pandemie. Ve školách se nevědělo, co bude. Vznikaly ale snahy vyřešit co nejrychleji alespoň distanční výuku. Pro naše klienty ze ZŠ Dolní Bousov jsme dokázali během 4 dnů postavit videokonferenční a výukový systém, který využívají dodnes. Nebylo nutné řešit žádné složité registrace žáku a rodičů, což bylo poměrně velkou překážkou při přechodu na online výuku.
Všechno běželo na našem vlastním hardware. Dali jsme garanci, že udržíme poměrně vysoké provozní zatížení. Byla to jistota ve chvíli, kdy se začaly díky náporu lidí přetěžovat domácí i zahraniční internetové linky. Jak si jistě vzpomenete, velké problémy měla i cloudová úložiště internetových gigantů. Konektivita do zahraničních datových center byla pod velkým tlakem. V té době se už ale “naše děti a učitelé” mohli v klidu věnovat výuce. Rozchodili jsme komunikační video systém, provedli jsme zaškolení učitelů a dodělali jsme i speciální interaktivní stránky pro rozvrhy (s možností jednoduchého sdílení informací), vlastní školní intranet a další...
Podle slov vedení školy je to zachránilo. Přestože existují MS Teams, nebo Google Meet, má naše řešení svoje specifické přednosti a v Dolním Bousově s ním spokojeně pracují i nadále. Musím tedy říct – bohužel. Mám čtyři děti a už se také těším, až se školy konečně otevřou.
Průlom ve firemní administrativě
Fandíme technologiím, ale administrativa nás nikdy moc nebavila. Takže jsme se rozhodli papírování co nejvíce automatizovat a propojovat. Říkáme tomu systémová integrace. Po několika letech jsme loni konečně dokončili rozsáhlý interní projekt s názvem “Plachta”. Ušetřil nám už během prvního roku fungování neuvěřitelné množství času. Propojil obchodní nástroje, firemní administrativu, fakturaci, elektronickou obchodní dokumentaci, reporty pro klienty, digitální analýzy a audity, Basecamp (systém pro správu projektů a komunikaci), atd. Velké množství ušetřeného času nám uvolnilo kapacitu pro nové klienty. Při stejném počtu lidí jsme totiž začali zvládat pomalu jednou tolik práce. Pozitivně se to projevilo i na firemní ekonomice.
Takže pokud bych Vám dnes chtěl něco doporučit, tak určitě začít pořádnou revizí všeho, co se dá automatizovat. Zbavte sebe i vaše lidi vší otravné práce, která se opakuje stále dokola. Software to zvládne, je to neúnavný dříč. I v té nejmenší firmě se najdou možnosti pro zlepšení. Potom přidáte výkonnostně orientovaný web, k němu špičkový digitální marketing a máte našlápnuto na úspěch. Proč se trápit s něčím, co mohou vyřešit počítače?
Nakonec došlo i na přejmenování firmy
Původně jsme dělali technologické aplikace pro cestovní ruch. Vybudovali jsme cestovní portál Turistik.cz, potom mezinárodní porovnávač cen TIXIK.com a tehdy se vlastně zrodil původní název firmy, tedy TIXIK s.r.o. Později jsme začali stavět další značku orientovanou na komplexní marketing a online technologie. SEMTIX znamená – Search Engine Marketing, Technology, Innovation, eXperience. Po 18 letech práce jsme se v roce 2020 rozhodli definitivně vyřešit svou jednoznačnou identitu. Jsme firma, která dělá komplexní marketing, vytváří weby, eshopy a provádí systémovou integraci. Začali jsme stavět prioritní značku SEMTIX.
Jak to vidím v roce 2021 a dál?
Svět jak jej známe už se zřejmě úplně nevrátí. Pandemie se stala katalyzátorem starých problémů. Věřím ale, že to ustojíme. Češi jsou velmistři improvizace. Umíme se rychle adaptovat a nejsme ještě úplně rozmazlení. SEMTIX sice neovlivní chaotická politická rozhodnutí, ale můžeme pomoci s nalezením skrytých rezerv i ve vaší firmě. Víme, že to jde.
Jestli se vám tento článek líbil, nebo jsem vás alespoň trochu inspiroval, sledujte nás na sociálních sítích, dejte nám lajk anebo se podívejte na náš SEMTIX blog. Nezapomeňte si zařídit odběr novinek hned tady pod článkem, ať vám neuteče nic zajímavého. Pomoci totiž můžeme i Vám.