SEMTIX net

TIXIK s.r.o. končí – pokračuje SEMTIX s.r.o. | 17 let technologického vývoje nás tlačí stále vpřed

Doba čtení: 4 min

Portál TIXIK.com přišel na svět v roce 2008. Navazoval na naše předchozí podnikatelské aktivity a zkušenosti v cestovním ruchu (Turistik.cz rok 2003). TIXIK.com byl od začátku poměrně ambiciózní projekt globálního multijazyčného turistického průvodce. Kombinovaného s porovnávačem cen hotelového ubytování na úrovni ceny pokoje. Projekt se úspěšně nastartoval a propojili se s námi největší providěři ubytovacích systémů jako Expedia.com, Booking.com, Hotel.de, Kayak.com, Hotelscombined.com, Homeaway.com, a řada dalších. Včetně globálního nájemce vozů Cartrawler.com nebo globálních systémů pro soukromé ubytování.

V roce 2008 nebylo takovou samozřejmostí propojit tyto systémy tak jednoduše jako to jde dnes. Jak v technologickém smyslu tak z hlediska procesů a komunikace. Představili jsme pro partnery koncept a podařilo se nám je přesvědčit! Pro neznámou tuzemskou firmu bylo velkým úspěchem už to, že obří korporace přistoupili na porovnávání od českého začátečníka.

Pěkný start a nechtěný konec

Už v prosinci 2009 byla měsíční návštěvnost cca 250.000 unikátních uživatelů měsíčně. Proto vznikla v roce 2010 společnost TIXIK s.r.o., která jej měla dále rozvíjet. V roce 2011 přitáhl TIXIK.com pozornost veřejnosti například na portálech Lupa.cz, Webitech.cz, Idnes.cz, nebo v uznávaném časopisu Marketing & Media.

 

Pozornost získal i v zahraničních médiích. V polovině roku 2011 dosahoval projekt podle NetMonitoru 868.196 reálných uživatelů / měsíc. Jen pro porovnání .. před námi byli o pár tisíc uživatelů Lidovky.cz a Bazos.cz, pod námi Superhry.cz a Ct24.cz.

 

 

Jenže to nestačilo! Světová liga se hrála s jinými čísly. Projekt byl extrémně nákladný a po třech letech jsme balancovali na hraně krachu. Neměli jsme dostatečný kapitál na rozvoj. Jak se říká „chvílemi jsme dřeli hubou o zem“. Včas jsme si uvědomili, že projekt je nad naše síly. Konkurence byla rychlejší, a s naprosto jiným finančním, personálním a technickým zázemím. Prostě jsme si to zkusili, poměrně svěřepě se snažili, ale nakonec vyhráli ti efektivnější. Giganti jako Tripadvisor, Booking, Expedia a mnozí další si dokázali rozdělit trh i bez nás 🙂 .

Co nám to přineslo? Sebevědomí a znalosti!

Od počátku existence portálu až do konce května 2020 navštívilo web neuvěřitelných 39 milionů unikátních uživatelů. Seznámili jsme se s mezinárodním online marketingem. Zkusili jsme si na vlastní kůži vstup na zahraniční trhy (i mimoevropské). Seznámili jsme se s počátky toho čemu se dnes říká FinTech. Pochopili jsme marketingová a kulturní specifika některých světových destinací.

Nejcennější ovšem byla zkušenost a práce s obrovským množstvím dat, napojování různých API, optimalizování rychlosti webu pro vzdálené světové destinace, souvislosti s kvalitním hostingem a získali jsme skvělá data. Vyvinuli jsme desítky skvělých pomocných aplikací. Některé využíváme dodnes, jiné jsou nadčasové a na samostatné využití ještě čekají. Víme, že na ně postupně přijde řada.

BIG data SEMTIX

BIG data a digitální marketing

TIXIK.com tedy nadále fugoval, přinášel peníze, ale už jsme jej nerozvíjeli. Tím, že jsme šlápli na brzdu, se nám začaly vracet peníze a získali jsme šanci posunout se dál. Dál do světa technologií. Přišel nový impuls. Co nás totiž při práci na TIXIK.com nadchlo byla data. Velká data. Opravdu velká data. Začali jsme je analyzovat a propojovat s dalšími databázemi. To byl začátek nové éry, vstoupili jsme naplno do cloudu.

Našli jsme klienty v zahraničí a začali znovu. Největší využití měla naše práce v oblasti marketingu. Jednu dobu se až 95% našich aktivit odehrávalo mimo ČR. Vyzkoušeli jsme si marketingové kampaně v celkem 35 jazycích, některé z nich s měsíčními milionovými rozpočty. Právě v této době se začala rodit myšlenka hybridního marketingu. Dostupného globálního marketingu, který si může dovolit a nakonfigurovat každý, podle toho co mu víc funguje. Naše znalosti technologií a zahraničních trhů rostly velmi rychle. Získali jsme navíc řadu skvělých odborných a lidských kontaktů v mnoha zemích.

Zrození značky SEMTIX

Tak přirozeně a nenásilně odstartovala v roce 2017 další vývojová fáze. Definitivně jsme se rozhodli založit druhou oficiální větev našeho podnikání. Značku SEMTIX.cz. Strategické rozhodnutí nebývá vždy jednoduché, ale tentokrát šlo o 100% interní shodu a podporu. Proč SEMTIX? Search, Engine, Marketing, Technology, Innovation, eXperience. V šesti slovech vyjádřeno to hlavní čím se měla zabývat a čím se dnes skutečně zabývá. Česky zjednodušeno – weby, marketing, technologie a přístup ke klientům.

Rozhodli jsme se náš znalostní potenciál propojit se společnostmi, které mají zajímavé produkty a chuť růst. Nebo jak se říká „hlad po úspěchu“. Hledali jsme a hledáme vizionářské společnosti, které o takové znalosti stojí. Cílem bylo vytvořit oboustranně výhodnou symbiózu a užitečné partnerství. Zpětně můžeme říct, že se nám to podařilo a děkujeme za to i našim skvělým obchodním partnerům.

Zrození marketingu SEMTIX

Co bude dál?

Společnost TIXIK s.r.o. nově SEMTIX s.r.o. definitivně dokončila jednu etapu vývoje. Nadále se budeme orientovat výhradně na oblast informačních technologií, tvorbu webů, digitální marketing, na inovace a vývoj vlastních aplikací, kde se nám stabilně daří a kde cítíme růstový potenciál. Změna názvu společnosti je nezbytným finálem transformačního procesu.

Posilujeme značku SEMTIX, která reprezentuje naše technologické aktivity už od roku 2017. Šlo o předvídatelný proces, který nemá v podstatě nic společného se současnou krizí v cestovním ruchu. Naopak cestování věříme a víme, že se znovu vzchopí. Dříve či později bude znovu patřit k nejvýkonnějších odvětvím světové ekonomiky. Naše znalosti a know-how z tohoto segmentu přeneseme na nové klienty, nic nebude ztraceno. Stejně tak v dohledné době završíme transformaci projektu TIXIK.com. Teď hledáme nejvhodnější formu využití a ukončení projektu.

Podařilo se nám vytvořit komplexní systém marketingu orientovaného na výkon. Z hlediska služeb se chceme v nejbližším období zaměřit na zákaznický servis, na rozvoj služeb pro exportéry a na podporu služby Obchodník 24/7. Naše technologické a vývojové plány směřují do oblasti pokročilé analytiky, hybridního marketingu a technologií systémové integrace. Chceme navazovat krok po kroku na svou inovační historii a znalosti. Jsme hrdí na vlastní kontinuitu, kterou udržujeme od roku 2003. Tehdy se zformoval základ našeho kolektivu. Věříme, že spolu po 17 letech pracovního nasazení odvedeme v budoucnu ještě pořádný kus dobré práce.

Líbí se Vám tento článek?

Pokud se Vám naše články líbí, není nic lehčího, než se přihlásit k jejich odběru. Nebudeme Vás spamovat a můžete se kdykoliv odhlásit na 1 kliknutí

Zájem o strategické řízení, nové formy organizace, online marketing a budování značek. Stále věřím na to, že dané slovo platí.