Obsahový marketing

Obsahový marketing se často zaměňuje za copywriting. Obsah se ale vlivem technologií posunul do multimediální roviny a dávno se už neomezuje pouze na textovou podobu. V obsahovém marketingu v současnosti pracujeme s různými formáty obsahu. Od blogů a článků, přes videa, sociální sítě, obrázky, e-maily, e-booky, podcasty až po případové studie. Jaký typ obsahu zaujme právě vaše zákazníky, vám poradíme v obsahové strategii, kterou sestavíme vaší značce na míru. Pomůžeme upevnit pozici vaší firmy a efektivněji zacílit na potenciální zákazníky.

KONTAKTUJTE NÁS

Proč se věnovat obsahovému marketingu?

Protože SEO není mrtvé (ačkoliv to občas někdo tvrdí). Obsah je král a to stále platí. Chcete argumenty?

  • Ať prodáváte po internetu drobnosti, nebo děláte velké zakázky, každý potencionální klient si dává pozor, komu svěří čas a peníze. Těžko získá důvěru, pokud jediný rozumný obsah je kontaktní stránka a pár zápisů v bezcenných katalozích.
  • Obsah funguje výborně jako podpora pro současné zákazníky. Zejména v kombinaci s newslettery. Klienty můžete informovat, budovat vztahy, zvyšovat prodeje, nebo se minimálně připomenout, že existujete.
  • Obsah vám nikdo nevypne. Pokud ale vypnete placenou reklamu, návštěvnost webu se výrazně propadne – ještě ten den. Přínosný obsah bude přivádět návštěvnost a klienty klidně desítky let. Máme to ověřené na vlastních projektech. Dobrý obsah vám výrazně zlevní náklady na marketingový mix.
  • Placená reklama pokryje i v roce 2020 pouze 6% celosvětového vyhledávání. Ten zbytek návštěvnosti se generuje nějakou formou obsah. Kdo by to hodil za hlavu?

Jak jste na tom nyní?

Jestli chcete vědět, jak jste na tom nyní, není nic jednoduššího, než vyplnit svůj email a název webu. Chvilku počkejte a zašleme vám výsledek menšího auditu, kde se dozvíte velmi zajímavých informací.



Co vám přinese spolupráce s námi?

Řešíme komplexně tvorbu obsahu, na který firmy často nemají čas. Firemní web je velmi často na druhé koleji, zejména když se firmě daří. Typický klient s námi začíná na obsahovce spolupracovat ve chvíli, kdy si začne uvědomovat důležitost prezentace ve veřejném prostoru. Pojďme si udělat základní představu po telefonu, či osobně. Můžeme vám ale už nyní poskytnout několik příkladů, kde obsahová strategie pomáhá jak nám, tak našim klientům:

  • Vyšší konverzní úspěšnost obchodů – opravdu každý řeší, od koho zejména přes internet kupuje. A je rozdíl mezi udržovaným webem, a nedůvěryhodnou zastaralou prezentací
  • Profesionální a přesné cíleného obsahu, který nese informace, nabídky a vytváří o vás obraz který chcete vytvořit, můžete ovlivňovat veřejné mínění
  • Dlouhodobou návštěvnost a budování vztahu s přesně zacíleným publikem
  • Zefektivnění ostatních marketingových kanálů a synergické efekty. Ať posíláte obchodníky do terénu, kupujete PPC reklamu nebo bombardujete zakazníky emaily, s obsahem jde všechno lépe
  • Kontrolu nad komunikací směrem ven i dovnitř k vlastním zaměstnancům. Žádné náhodně generované články jednou ročně, ale dopředu definovaná cesta, jasně měřitelné cíle a strategie pro úspěch
  • Návrat a revize původního obsahu, možnost jeho recyklace v nových formách a využití již hotových věcí
  • Zapojení nových forem komunikace, které účinně osloví vaši cílovou skupinu, nové technologie a nová média ve vašich službách
  • Dramatické ušetření firemního času – blog lze využít pro zákaznickou podporu, pro tvorbu návodů, vysvětlení složitých témat a jednodušší vyřešení dotazů klientů
  • Obsah může vytvářet informační pole a nepřímo formou „znalostní báze“ nebo řešení na principu „průmyslových standardů“ ovlivňovat podmínky výběrových řízení

K čemu je dobrá obsahová strategie?

Obsahová strategie je v podstatě velký plán prezentace obsahu a související komunikace s vašimi návštěvníky, klienty a s veřejností. Můžete nás vnímat jako externí redakci, kterou si pronajímáte. Naše obsahovka má svůj kalendář, redakční plánování a nástroje pro tvorbu obsahu. Zohledňujeme publika pro která se obsah vytváří. Zahrnuje témata a typy obsahu, prostřednictvím kterých budete prezentovat svoje zájmy. Monitorujeme média, protože strategie zohledňuje i volbu médií, kde budete obsah prezentovat. Současně dohledáváme nové příležitosti k prezentaci. Na různé typy obsahu reagují jinak jednotlivé sociální sítě, velké vyhledávače nebo nejznámější video služby. Jinak budete přistupovat k odborným textům a jinak k zábavným nebo návodným videím. Obsahový marketing lze definovat jako plánované a dlouhodobé budování vztahů a značky prostřednictvím hodnotného a relevantního obsahu. Umění poskytnout svým zákazníkům takovou přidanou hodnotu a důvěryhodnost, za kterou nás odmění nákupem. Více najdete na našem blogu.

Na co se dlouhodově zaměřujeme?

  • obsahový marketing, marketing v sociálních médiích 
  • tvorba firemních blogů a magazínů
  • vytvoření online media-listů
  • multimediální obsah – videa, streamy, podcasty… 
  • infografika, která odpovídá současným trendům 
  • monitoring a následné vyhodnocování efektivity 
  • lead management, hashtagové analýzy
  • spolupráci se širokou odbornou veřejností

Jak u nás probíhá proces obsahové strategie?

  1. Definování cílů projektu
  2. Sestavení redakčního týmu
  3. Analýza stávajícího obsahu
  4. Vytvoření person a publik
  5. Vypracování celkové strategie
  6. Vytvoření redakčního plánu
  7. Zahájení tvorby obsahu
  8. Monitoring, měření a vyhodnocení účinnosti, optimalizace a reporting