PPC systémy mají řadu konkurenčních výhod. Jednou z nich je možnost časování spouštění reklamy, respektive její intenzity. Můžete své potencionální zákazníky zaujmout reklamou v ten nejlepší čas. Snížíte náklady na jednotlivé kampaně a zároveň zlepšete si skóre kvality. Ke všem těmto věcem vám může pomoct časový rozvrh reklam.
Pomocí časové rozvrhu reklam zobrazíte vaše reklamy pouze ve vámi vybraných dnech či přímo v jednotlivých hodinách, stejně tak můžete v jednotlivých dnech/hodinách “bidovat”.
Krátkodobé kampaně a časování reklamy
Při založení kampaně se vám budou reklamy zobrazovat nepřetržitě každý den, 24 hodin denně. Toto nastavení je určitě dobré použít pro získání prvotních dat. Pokud bude vaše kampaň dlouhodobého charakteru, je lepší neomezovat zobrazování reklam, abyste mohli porovnávat jednotlivé dny v měsíci. V případě, že je vaše kampaň krátkodobá, vydržte alespoň týden, ať máte dostatek údajů, které můžete použít pro porovnání hodin v jednotlivých dnech.
Po získání prvotních dat si můžete konečně udělat obrázek o tom, jak vaši potencionální zákazníci reagují na reklamy a kdy nejvíce konvertují, na základě toho se můžete pustit do nastavení časového rozvrhu reklam. Rozvrh si nastavte na vybrané dny nebo hodiny a využijte pak přímo možnosti bidování, tzn. že nemusíte úplně nějaký den/čas vypnout, jen mu snižte nabídku nebo naopak podpořte den/čas kdy vaši zákazníci nejvíce konvertují.. Dejte pozor, úprava časového rozvrhu je možná pouze pokud máte u podtypu kampaně aktivovanou možnost “všechny funkce”.
Na jaké reklamní kampaně časování použít?
Existuje hned několik příkladů, kdy se vyplatí pohrát si s časovým nastavením reklamních kampaní:
- cílem konverze je volání – pokud cílem vašich konverzí je telefonát, můžete nastavit časový rozvrh ihned při založení kampaně. Předpokládám, že nechcete, aby vám někdo volal o půlnoci? V tom případě si nastavte časový rozvrh např. od 8 do 17h, kdy telefon určitě zvednete.
- nemáte online obchod – pokud je vašich cílem, aby vás zákazníci navštívili v kamenné prodejně, kde máte otevřeno od pondělí do pátku, nezobrazujte jim reklamu o víkendu.
- inzerujete v B2B segmentu – pokud necílíte na konečné uživatele, pravděpodobně nebudete chtít zobrazovat reklamy vašim potencionálním business partnerům mimo jejich pracovní dobu.
- inzerujete speciální nabídky – pokud chcete například využít speciální nabídky v málo vytížených časech ve vašem obchodě
Výše jmenované možnosti využijte opravdu, pokud máte omezený rozpočet a chcete co nejvíce vaši kampaň specifikovat nebo pokud je vaše kampaň opravdu krátkodobá. Pokud máte sebemenší možnost sběru dat, využijte jej, můžete být velice překvapeni, jak a kdy zákazníci reagují. Šetřete náklady a buďte ještě efektivnější..