Úvodní fotografie článku "Banner vs. responzivní reklama"

Jak “na první dobrou” vytvořit skvělé bannery a responzivní reklamy?

Doba čtení: 4 min

Tvorba kvalitních bannerů není jednoduchou záležitostí. Pro někoho může být doslova noční můrou. Komunikace s grafikem a správcem PPC reklamní kampaně se táhne, počty emailů narůstají a trpělivost dochází. Poradíme vám, jak to změnit. Připravili jsme jednoduchý tahák, podle kterého se bude grafikovi mnohem lépe pracovat, a správce PPC kampaní to ocení dvojnásobně. Pojďme na to!

Reklamní bannery, které vyprodají váš sklad

Jak připravit banner?

Design banneru by měl mít barevný podklad vždy sladěný s designem webu. Zákazníci si vás lépe zapamatují a dobře vás rozeznají od konkurence. Používejte vždy maximálně 3 barvy. Sázejte na jednoduchost a vhodný kontrast. Mnoho barev, tvarů a slov může uživatele rozptylovat a přináší to riziko, že se nebude soustředit a nezachytí podstatné sdělení.

Úzký banner ArtCrystal
GIF banner Svijany

Jak formulovat sdělení?

  • Sami pro sebe si nejdříve zformulujte, co chcete reklamním bannerem sdělit. Máte akci? Nabízíte jedinečný produkt? Pořádáte nějakou událost? Klidně si to řekněte nahlas. Usnadní vám to volbu konkrétních slov.
  • Obsahem sdělení musí být jedna konkrétní věc. Nesnažte se jedním bannerem prodat komplexní portfolio různorodých služeb, ale zaměřte se na jednu službu nebo produkt. Například nelákejte zákazníky na patnáct typů masáží, ale na jednu konkrétní relaxační masáž lávovými kameny. Uživatel musí po přečtení banneru jasně chápat, co je mu nabízeno, proč jste v tom jednička a proč nemá chodit ke konkurenci.
  • Ve stručnosti je síla. Text musí být jednoduchý, krátký a chytlavý.
  • Sjednocené písmo pomůže čitelnosti. Konkrétní styl písma a barva písma musejí být jasně čitelné. Vyberte si maximálně 2 barvy písma a slaďte ho s barvami loga nebo designem banneru.
Reklama na slevu triček - OK

Pěkný obrázek, jasné a stručné sdělení, viditelné tlačítko k provedení akce.

Reklama na tričko - KO

Poměrně fádní obrázek, příliš mnoho nahuštěného textu a k tomu textový odkaz na web, který je u „proklikávacího“ banneru zbytečný.

Jak uživatele popostrčit k akci?

Uživatele nestačí pouze zaujmout. Musí jasně vědět, co má udělat dál. Musíte mu jednoznačně sdělit, jaký je další krok, který od něj očekáváte. Nejlepším řešením je tlačítko s textem Více zde, Koupit, Navštívit web, Další informace, Podívat se na nabídku nebo Mrknu na to. Fantazii se meze nekladou. Na různá publika mohou fungovat tato konverzní hesla s různou mírou úspěšnosti. Proto, pokud je to možné, doporučuji otestovat různé podoby bannerů a konverzních tlačítek a následně preferovat verzi s nejlepšími výsledky

Důležitý prvek reklamy - CTA

Kam uživatele poslat? 

Ideálně na vstupní stránku (landing page), která souvisí s aktuální bannerovou nabídkou. Pokud v banneru nabízíte například slevu 20 % na televize, měla by být na landing page televize se slevou 20 %, a ne sušička se slevou 10 %.  

Jakých chyb se v zadání vyvarovat?

Zvolte správný formát a poproste grafika o to, aby nepřekročil maximální velikost.

Nejpoužívanější formáty bannerů Ads + Sklik:

300×250
728×90
160×600
300×600
320×100

Maximální velikost:
150 kB

Responzivní reklama, která probudí emoce

Jak připravit responzivní reklamu?

Aby byla responzivní reklama úspěšná, jako základ použijte profesionální fotografii či obrázek. Vždy dbejte na to, aby fotografie souvisela s vašimi produkty či službami. U produktů můžete využít produktové fotografie nebo fotku a ukázkou konkrétního použití produktu. Fotografii sportovní bundy. Ženu, která v bundě běží. Sportující pár, který se protahuje u lesa. A zákazník si připomene, že se blíží podzim, a že se mu běžecká bunda může už brzy hodit.

V případě služeb bývá výběr obrázku obtížnější. Naučte se obrázkem vyprávět příběh. Nebojte se o něm poradit se svým grafikem či agenturou, která se stará o váš marketing. V případě ubytovacích služeb jistě zaujmete fotkou hotelu, pokojů nebo nabízených služeb. Jste-li zámečník, může se vaše reklama odehrávat v pěkně prekérní situaci před zabouchnutými dveřmi.

Doporučujeme používat všude, kde to jde, vlastní fotografie, nikoliv obrázky z fotobank.

Ukázka responzivní reklamy

Jak formulovat sdělení?

  • Při formulaci textu se řiďte body popsanými u banneru. 
  • Do samotného obrázku je možné vložit max. 20 % textu. U responzivních reklam se ale text zadává zvlášť a automat ho pak do obrázku zasadí podle formátu, ve kterém se právě zobrazuje uživateli. Proto jej nedoporučujeme vkládat do obrázku.

Jak uživatele popostrčit k akci?

I pro responzivní reklamu platí podobná pravidla jako pro výzvu k akci u banneru. Odlišné je pouze to, že v obrázku nesmí být žádný text. Výzva k akci se nastavuje přímo v systému a nikdy se nevkládá do obrázku.

Kam uživatele poslat? 

Na speciálně připravenou landing page, která cílí přesně na ten produkt či službu, která se zobrazuje v responzivní reklamě.

Jakých chyb se v zadání vyvarovat?

Zvolte správný formát a poproste grafika o to, aby nepřekročil maximální velikost. Pro responzivní reklamy je nutno dodat obrázek (více variant) + logo. Podívejme se na formáty:

Nesprávný formát obrázku

Nutností je dodržet správný formát a maximální velikost obrázků…

Obdélníkové logo

Formát: PNG, SVG
Maximální velikost: 5 MB
Rozměry: min. 1 000 × 500 pixelů, max. 2 000 × 1 000 pixelů
Poměr: 2:1

Čtvercové logo

Formát: PNG, SVG
Maximální velikost: 5 MB
Rozměry: min. 500 × 500 pixelů, max. 2 000 × 2 000 pixelů
Poměr: 1:1

Čtvercové a obdélníkové logo

Obrázek na šířku

Poměr stran 1,91 : 1
Velikost alespoň 600 × 314
Maximální velikost souboru je 5000 kB

Obrázek čtverec

Poměr stran 1 : 1
Velikost alespoň 300 × 300
Maximální velikost souboru je 5000 kB

Udělejte si rychlý test bannerů a responzivní reklamy

Až vám přijdou hotové a otextované bannery či podklady pro responzivní reklamu od grafika, hned si je rychle otestujte. Zaklepejte na rameno kolegovi, poproste svoji sekretářku nebo zavolejte z kuchyně manželku. Ukažte jim bannery nebo reklamu a zeptejte se jich, co to prodává a co mají udělat, aby si to koupili. Nevědí, jestli je to reklama na sporttester nebo nové tričko? Nemají tušení, kam kliknout? Reklama je zaujme, ale není jim jasné, jestli jste restaurace nebo wellness centrum? V tom případě je něco špatně. Atraktivita a zajímavost nikdy nesmějí přebít srozumitelnost a jasnost sdělení. 

Až budete příště s grafikem řešit formát, velikost a barevnost bannerů a responzivních reklam, stačí mu poslat odkaz na tenhle článek – další e-maily už budou zbytečné. 🙂

Kontrola reklamy prarodiči

Reklama by měla být srozumitelná na první dobrou. Nejste si tím jisti? Ukažte ji třeba prarodičům. 🙂

Líbí se Vám tento článek?

Pokud se Vám naše články líbí, není nic lehčího, než se přihlásit k jejich odběru. Nebudeme Vás spamovat a můžete se kdykoliv odhlásit na 1 kliknutí