Než se vůbec začnete pouštět do tvorby reklam v Google AdWords měli byste znát základní zásady inzerce. V roce 2016 se počet reklam, které Google zamítl, vyšplhal na neuvěřitelných 1,7 miliard. Reklamy byste měli psát ihned od začátku správně a nespoléhat na to, že to prostě „risknete“ a uvidíte, zda reklama bude povolena nebo ne. A to z jednoduchého důvodu, pokud se totiž zamítnutí reklam bude ve vašem účtu opakovat, může vám Google celý AdWords účet jednoduše pozastavit a tím nebudou vaše reklamy zobrazovány vůbec.
Google dělí zásady inzerce běžně do 4 kategorií – zakázaný obsah, zakázané postupy, omezený obsah a publikační a technické požadavky.
V případě zakázaného obsahu nejsou povolovány reklamy na padělané výrobky, nebezpečné výrobky (droby, zbraně apod.) nebo reklamy s nevhodným obsahem (rasismus, násilí nebo např. náboženská nesnášenlivost).
Zakázané postupy se snaží nepovolovat reklamy, které by nějak zneužívali reklamní sítě nebo používali nepravdivé údaje.
Díky omezenému obsahu není možné inzerovat např. na obsah určený výhradně dospělým, hazardní hry nebo třeba léky na předpis.
Pokud se alespoň trochu pohybujete v online světe, předpokládám, že výše tři jmenované zásady zřejmě znáte a takové produkty/služby byste neinzerovali.
Co se týká publikačních zásad a technických požadavků, tam už jsou kritéria pro zveřejnění reklam více specifická. Podívejte se, jak zakázaným reklamám předejít:
- pravopis – používejte slova, která jsou gramaticky správně, ve správném tvaru nebo např. nezapomeňte za mezeru za čárkou
- nevhodné výrazy – vyhněte se vulgárním slovům či slovům, které nahradíte např. *****
- interpunkce a ostatní symboly – nepoužívejte zbytečné mezery, velká písmena, která by sice vizuálně mohla zákazníkovi oči přitáhnout, ale Google vám je s velkou pravděpodobností zakáže, nezapomeňte, že ! můžete v textu reklamy použít jen jednou a vůbec nemůže být v nadpisu
- neopakujte – vyhněte se opakování např. názvu produktu v každém řádku
- klikněte zde – na tento výraz se snažte zapomenout a najděte místo něj vhodnější variantu, např. „nakupujte nyní“
- jsem nejlepší – omezte výrazy typu nejlepší, číslo 1 či #1 a nahraďte ho třeba frází typu „zákazníci nás zbožňují“
- zobrazená url = cílové url – vaše adresa url se musí ve všech případech inzerátů shodovat
- skryté znaky = pokud máte reklamy připravené v nějakém textovém editoru a do AdWords je kopírujte, dejte pozor na skryté znaky, občas musíte prostě reklamu přímo do AdWords napsat
- pevně stanovená délka textu – samozřejmě nezapomeňte, že reklamy mají svá omezení i v počtu znaků
Pokud se vám přesto podaří napsat reklamu, která je zamítnuta, Google vás bude informovat jak e-mailem, tak přímo v administrativním rozhraní AdWords. Občas vám zamítne reklamu ihned a nedovolí vám ji ani uložit. Ideální je reklamu přímo upravit a znovu uložit, tím se odešle k nové kontrole a neměla by na sebe vázat žádné negativní historické údaje.
Než se tedy pustíte do práce a dáte průchod kreativním nápadům, jak zaujmout potencionální klienty, vzpomeňte si na tyto chyby. Předejdete možným penalizacím, které by vás v budoucnu nemusely těšit.