Jak na tvorbu www stránek pro hotel či penzion?

Doba čtení: 5 min

Pokud se chystáte na nový web hotelu, penzionu nebo restaurace, mohly by vám významně pomoci informace z tohoto článku. Více než 10 let jsme se pohybovali v cestovního ruchu. Známe velmi dobře prostředí cestovních agentur a kanceláří, potřeby hotelů, penzionů a restaurací, ale i funkcionalitu a možnosti cestovních a rezervačních portálů.

Včetně způsobů jakými dnešní nadnárodní firmy bez výčitek „dojí“ majitele ubytovacích zařízení. Třeba vás to inspiruje k inovacím. Ušetříte 20 % a více na provizích, ale hlavně si vybudujete vlastní klientelu s přímými kontakty.

Život ubytovatelů a restauratérů není peříčko, takže na vzdělávání v oblasti internetových inovací už většinou nemají čas ani chuť. Často proto berou zadání webu za špatný konec. Cena webu je sice důležitá, ale není zdaleka nejdůležitější. Jak vypadá typická poptávka?

Dobrý den, ráda bych se zeptala, jak by od Vás cenově cca vyšly webové stránky. Jednalo by se o hotel a restauraci. Předem děkuji za odpověď. XXX YYY

To je dotaz na podobné úrovni, jako když někdo zavolá do prodejny automobilů, a zeptá se „kolik u vás stojí auto?“. Jsme přesvědčeni, že pokud má web fungovat a plnit očekávání, je zadání a kvalitní příprava webu naprosto zásadní. Jak to děláme my, je ve videu na našich stránkách. Případně se můžete podívat na výsledek v podobě webu právě prodejce automobilů. Pro hoteliéry a restauratéry může být povzbudivé, že naše poznatky máme ověřené z praxe.

Než tedy oslovíte SEMTIX, či jakoukoliv jinou webařskou firmu, zkuste si jako majitel zařízení odpovědět na následující dotazy. Můžete si být jisti,  že na podobné otázky budete muset stejně reagovat. Typicky přijdou od tvůrce webu v prvním e-mailu, se žádostí o doplňující informace.

Máte připravené podklady?

  • máte hotové logo?
  • jaké máte firemní barvy?
  • máte hotové texty popisující zařízení, služby, pokoje, apod.?
  • máte fotografie?
  • máte k dispozici videa? Můžete nám zaslat odkaz?
  • prezentace pokojů – budete používat např. pojmenování pokojů, tedy prezentaci každého pokoje zvláště, nebo spíše strohý výčet počtu pokojů a rozměry?
  • chcete mít na webu detailnější informace, než má o vašem zařízení např. Booking.com – tzn. piktogramy, detailní popisy pokojů vč rozměrů a vybavení?
  • budete požadovat 3D prohlídky pokojů a umístění na Google Maps?
Výše uvedené zásadně ovlivní informační strukturu webu, finální cenu a napoví co vám ještě chybí. SEMTIX řeší projekt komplexně, od prvotní myšlenkové mapy až třeba po tvorbu loga nebo focení hotelu, pokojů a personálu. Použití piktogramů je například velmi časové náročné na stavbu stránky, ale poskytují rychlejší ucelenější informaci.  Nezapomeňte ale, že všechny informace musejí být platné a správně, někteří hosté prostě neodpouštějí a recenze jsou mocné a neúprosné.  Je dobré na začátku definovat cenové očekávání. Někomu stačí obyčejný web jako prostá vizitka, někdo chce pokročilou technologii a detailní prezentaci se systémovou integrací.

Styl, grafický návrh a design hotelu

  • Bude Váš hotel zaměřený na rodiny s dětmi, byznys, dáte si záležet a dotáhnete to až na boutique hotel, nebo to jednoduše neřešíte?
  • požadujete design na míru, tedy originální ztvárnění, které nikde jinde nenajdete?
  • nebo vám stačí některá ze stovek šablon, kde vyměníme fotografie, texty a vše vám jednoduše zkompletujeme? Jak šablony vypadají můžete vidět například zde : https://themes.muffingroup.com/be/splash/, je tam i sekce „travel“
Je pravda, že nejvíce hezkých a hotových šablon najdete právě v oblasti cestování. V případě tvorba designu na míru počítejte s takovým grafickým kolečkem. Nejprve myšlenková mapa s informační strukturou, tzv. drátěný model webu v náčrtu, příprava barevného návrhu 1:1 a teprve potom samotné kódování a programování. Chvíli to trvá.

Jaký chcete použít hotelový rezervační a recepční systém?

Toto je pravděpodobně nejzásadnější otázka, ačkoliv to zpočátku vypadá že do toho webařské firmě opticky nic není. Většina současných rezervačních systémů má velmi bohaté možnosti v oblasti cenotvorby, napojení na externí prodejní aplikace, OTA, přizpůsobení pro mobilní aplikace a dalších funkcionalitu. Pro webaře je ale naprosto zásadní způsob, jak rezervační systém napojit na váš vlastní web. Doporučujeme konzultaci a opravdu pečlivý průzkum, jakým způsobem jsou rezervační systémy otevřené integraci s webem. Jestli se přes váš vlastní web dá uskutečnit rezervace včetně použití například propagačních kódů. A to nejdůležitější na závěr – ptejte se, jaký je rezervační poplatek. Pokud si seženete klienta prostřednictvím internetového marketingu (to už jsou investice), a tento klient udělá rezervaci… bylo by dost nepříjemné následně zjistit, že mimo marketingu a měsíčního paušálu rezervačnímu systému platíte také rezervační poplatek a nesmyslnou částku za platbu kartou. Jak jsem psal, ubytovatelé to nemají jednoduché, ale mohou se poradit 🙂 .

Budete po dokončení webu aktivně používat online marketing?

  • konkrétně, budete na webu psát blogové příspěvky a používat obsah jako způsob marketingu?
  • budete využívat k propagaci dnes poměrně populární balíčky?
  • budete používat sociální sítě a PPC marketing?
  • chcete na webu sbírat emaily uživatelů, a pracovat s nimy jako se zdrojem objednávek?
  • budete sbírat emailové adresy ubytovaných, jejich souhlasy se zasíláním emailů, aktivně obesílat a realizovat tzv. referenční marketing?
Ubytovatelé se dnes dělí na 2 skupiny – ti, kteří si myslí, že už bojovat proti portálům typu B**** a další nejde, a ty, kteří to nevzdali. Pravdou je, že zejména menší hotely a penziony často nemají čas, ani potřebné finance na vlastní marketing. Přesto není nutné se úplně vyprodávat, speciálně, pokud se jedná o vaše klienty. Více jsme o tomto tématu psali zde. Z technického hlediska se můžete setkat s případy, kdy integrace marketingu, a jeho efektivní měření (tzn. zda to vydělává, přináší klienty či nikoliv) stojí pomalu více, než celý nový web. Na druhou stranu nabídky speciálních balíčků, které mají rozumnou propagaci, dokáží vyloženě divy. A to je něco, čemu neosobní vyhledávače volných pokojů ještě hodně dlouho (možná nikdy) konkurovat nebudou.

Restaurace

  • chcete hotelovou restauraci provozovat jako oddělenou značku (tedy vlastní doménu), nebo jako jednu integrovanou položku v navigačním menu webu?
  • budete u restaurace využívat napojení na menicka.cz, rezervační systémy (Restu apod)?
  • v jakém datovém formátu máte jídelní lístek od svého grafika a je použitelný pro web?
  • chcete mít u jídel i jejich vizualizaci?
  • plánujete u restaurace rozvoz s možností online objednávky?
Možná si říkáte, co je webařské firmě po tom, jestli chcete restauraci rozjet pouze pro hotelové hosty, nebo jako plnohodnotnou brandovou záležitost. Webařům, kteří se o vás budou chtít postarat pečlivě, je do toho poměrně dost. Hlavně pokud se jedná o větší zařízení. Například pokud budete v restauraci dělat denní menu a bude se vám dařit, časem vaši denní meníčkáři začnou zdražovat případný online marketing. Proč? Protože budou hledat restauraci a denní menu přes jméno vašeho hotelu. Za podstatně vyšší ceny prokliku než má třeba restaurace. V PPC reklamě už není jedno, jestli chtějí jít na menu za 130 Kč, nebo jestli chtějí udělat skupinovou rezervaci za desítky tisíc. V takovém případě dává smysl udělat vlastní webové stránky i pro restauraci a skóre kvality webu a reklamního účtu přizpůsobit tomuto druhu podnikání. Stránky se mezi sebou mohou propojit a o nic nepřijdete.

Jazykové verze

  • kolik jazykových verzí na webu plánujete?
  • případné překlady a technickou realizaci chcete řešit svépomocí, nebo od nás chcete stránky na klíč?

Jazykové verze jsou víceméně třešnička na dortu. U modulárních SEMTIX webů se dají verze snadno přidávat i při funkčním provozu webu. Co je ale důležité je počet jazyků – kvůli vizualizaci přepínání mezi jazyky, a dalším, především technickým záležitostem. Každá jazyková verze zásadně ovlivňuje množství času stráveného tvorbou webu a plněním jeho obsahu. Tedy i finální cenu. V rámci našich služeb zajišťujeme překlady standardně i s korekturou od rodilého mluvčího. Klientům to podstatně šetří čas (komunikace s překladateli, zasílání textů, komunikace s webmasterem).

Kolik tedy stojí web prosím?

Sami vidíte, že odpověď na otázku kolik stojí web je v podstatě bez dalších informací nemožná. A to jsme ani nezmínili otázku analytického měřícího software, a jak si představujete aktivní propagaci své provozovny. Čím více si tedy dáte práce s přípravou podkladů a se zadáním, tím přesnější dostanete odpověď. Pokud jsem vás zaujal, doplním ještě jednu informaci. SEMTIX dělá weby na skvělém WordPressu. Už v základu je dodává s pokročilým měřením návštěvnosti, a s připravenou marketingovou konektivitou. Web stačí spustit a jede. Pokud chcete realizovat podobný web ozvěte se nám nebo vyplňte formulář níže a ozveme se my vám.

Kontaktujte nás



Líbí se Vám tento článek?

Pokud se Vám naše články líbí, není nic lehčího, než se přihlásit k jejich odběru. Nebudeme Vás spamovat a můžete se kdykoliv odhlásit na 1 kliknutí