• +420 602 525 236
  • info@semtix.cz
    Logo SemtixLogo SemtixLogo SemtixLogo Semtix
    • Služby
      • Strategie a analytika
      • Tvorba webových stránek
      • Obsahový marketing
      • Správa PPC
      • Správa sociálních médií
      • Webové aplikace
      • Webhosting
      • Emailové kampaně
    • O nás
    • Reference
    • Blog
    • Kontakt
    ✕

    Máte nový web na platformě WordPress, co dál?

    • Home
    • SEMTIX Blog
    • Kybernetická bezpečnost
    • Máte nový web na platformě WordPress, co dál?
    1.9.2017
    Kategorie
    • Kybernetická bezpečnost
    • Webhosting
    • Webové stránky
    Štítky

    Pokud máte nový web na WordPress, gratulujeme – tento systém pohání téměř každý 4. web na světě a nabízí neuvěřitelné možnosti, které sami postupně objevíte. Tento článek si klade za cíl pomoci lidem, kteří např. přecházejí z jiného systému pro správu obsahu webu a zatím s WordPress tápou. Jak tedy začít?

    První přihlášení

    Váš webmaster Vám pravděpobně po vytvoření webu poslal přístupy – tedy uživatelské jméno a heslo, případně odkaz na jeho vytvoření. Pokud tak neudělal, požádejte jej – předtím je ale vhodné se podívat do své emailové schránky, pokusit se podle klíčového slova ,,Wordpress“ najít první emaily v historii, kde naleznete přístupové jméno a možnost vytvořit si heslo (váš webmaster ho totiž obvykle neví). Další variantou je napsat jméno svého nového webu do prohlážeče, následované /wp-admin. 

    Tedy, pokud víte heslo do administrace japonské společnosti Sony, adresa jejich administrace bude

    https://www.sonymusic.com/wp-admin

    adresu si po prvním načtení uložte do záložek, protože ji budete potřebovat pokaždé.

    Uživatelské jméno zadejte do prvního pole, pokud jej nevíte, můžete tam zadat i svoji emailovou adresu. Heslo by si měl pamatovat buď přímo váš prohlížeč (a tedy se objeví přímo), nebo si jej pamatujete vy. Nepamatujete? I na to má WordPress řešení – úplně na konci stránky, pod přihlašovacím formulářem, najdete odkaz ,,Zapomněli jste heslo?“ – ten vyplňte, a WordPress Vám pošle emailem odkaz, přes který si heslo obnovíte. Funkčnost je stejná, jako v případě emailových služeb, které také existuje možnost si heslo obnovit několika zpsůsoby.

    Na heslo opravdu pozor

    hacker, cyber crime, banner

    V případě generování hesla doporučujeme speciální obezřetnost. Každý 4. web na světě je krásné číslo, které velmi zaujalo také výrobce specializovaných nástrojů na hackování webových stránek. Ty jednoduše procházejí všechny weby na světě, dívají se na ty, které běží na WordPressu, a zkoušejí různé varianty hesel, dokud se k vám nedostanou. Nevsázejte na to, že s vaším malým webem nejste zajímají – jste velmi zajímaví, ať už pro umístění odkazů na levnou viagru, na odesílání SPAMu a spoustu dalších neřestí, kterými internet trpí. Z našich zkušeností by vaše heslo mělo obsahovat klasické prvky (číslo, speciální znak, malá a velká písmena) a rozhodně by nemělo obsahovat cokoliv z tohoto :

    • název firmy nebo domény v jakémkoliv formátu – ani v kombinaci s číslem.
    • číslo jako součást zabezpečení rozhodně není rok, ve kterém web vzniknul, ani rok současný
    • heslo nesmí obsahovat slovníková slova – tedy slova v jakémkoliv slovníku, zejména anglickém, ale nově i českém – jméno vaší manželky, nebo pejska tedy rozhodně nepřipadá v úvahu. Bohužel ani zdrobněliny

    Vhodné heslo je vymyslet úplně nesmyslné slovo (když už), zkombinovat jej se speciálními znaky a číslem – což je zřejmě poslední možnost, jak mít heslo bez napsání na papírku u monitoru, které si můžete i zapamatovat. Velmi vhodné je nechat WordPress heslo vygenerovat, a používat tu změť znaků, kterou doporučil – bohužel takové heslo vám zamezí se připojit do administrace z jiného PC, než svého, a heslo si musíte na novém PC nechat znovu zaslat, a obnovit.

    Otázka hacknutí webu je pouze ekonomika – 123456, password, heslo, admin jsou ukázky hesel, které hackerům zaberou pouhých několik vteřin, než váš web dostanou kompletně pod správu (hesla zároveň jsou nejčastěji používaná uživateli emailových služeb). Přímá souvislost hesla s vaší doménou, nebo firmou je otázkou do 1 minuty v případě automatizace, případně několik dní, pokud to např. bývalý zaměstnanec nebo konkurent občas zkusí. Web, který bude trvat hacknout několik měsíců, musí být pro útočníka dostatečně zajímavý. Když se mu to nepovede za chvilku, dá pokoj – víme to z výpisu přístupů na weby současných klientů.

    Kde změnit heslo

    Po přihlášení do administrace uvidíte levé, černé menu, kde najděte záložku ,,Uživatelé“, pod ním podmenu ,,Profil“ – klikněte na něj. Ve spodní části naleznete možnost zadat nové heslo. stejně tak možnost si například změnit grafické prostředí a další volby.

    Jak přidám další stránku?

    Další stránku, například nové ceníky apod, přidáte jednoduše tak, že kliknete na odkaz ,,Stránky“ v levém menu, a poté odkaz ,,Vytvořit stránku“ – jednoduše pak přidáte titulek + obsah stránky a kliknete na ,,Publikovat“ – stránka se může spustit na web okamžitě, nastavit můžete ale i zpoždění, tedy např. v pátek napíšete stránku, na webu se může objevit až v pondělí. Ve výchozím stavu můžete stránku zabezpečit i tak, že ji uvidí lidé až po zadání jednorázového hesla, nebo může být soukromá (pouze pro přihlášené do administrace)

    Jak přidám nějakou novinku?

    Novinky, aktuality, blog – vše má shodný znak v tom, že se jedná o chronologicky řazené informace, které v čase přibývají. U WordPressu se jmenují shodně ,,Příspěvky“ a přidávají se velmi podobně, jako běžné, statické stránky.

    Petr Rozsypal
    Petr Rozsypal
    Internet a jeho kouzlo jsem objevil v roce 1998, kdy ještě neexistovaly vyhledávače. Od té doby mě živí a fascinuje zároveň. Pokud se mě zeptáte na cokoliv z oblasti vývoje a provozu online projektů, fungování vyhledávačů, internetové reklamy či obecně principů online podnikání, je velká šance že vám správně odpovím mnohem dřív než Google.

    Další články

    14.4.2025

    50 nejzajímavějších WordPress webů 2025: Statistiky WP dominance


    Číst dále
    Ing. Petr Rozsypal Seminář o kybernetické bezpečnosti SEMTIX s.r.o.
    10.10.2024

    Seminář : Základy kybernetické bezpečnosti ve firmě


    Číst dále
    Co si připravit, pokud chcete moderní web či eshop opravdu rychle
    14.7.2021

    Co si připravit, pokud chcete moderní web či eshop opravdu rychle?


    Číst dále

    Chcete využít naše znalosti?
    Prvním krokem
    je kontakt.

    Kontaktovat

    info@semtix.cz

     602 525 236

    Služby

    • Strategie a analytika
    • Tvorba webových stránek
    • Obsahový marketing
    • Správa sociálních médií
    • PPC
    • Webové aplikace
    • Webhosting
    • Emailové kampaně

    Sdílejte článek

    Jestli se Vám tato stránka líbí, věnujte nám pár vteřin a sdílejte. Děkujeme.

    Logo Semtix

    SEMTIX s.r.o.
    Barvířská 31/8
    460 0 Liberec

    Rychlý kontakt

     info@semtix.cz

     602 525 236

    Služby navíc

    Audit zdarma

    Nápověda WordPress

    Pro neziskové organizace

    Odkazy

    Cookies

    GDPR

    Propojte se s námi

    Hodnocení klientů
    Spojte se s námi

    Služby

    Strategie a analytika

    Tvorba webových stránek

    Obsahový marketing

    Správa PPC

    Správa sociálních médií

    Webové aplikace

    Webhosting

    Emailové kampaně

    © 2025 SEMTIX s.r.o.

    Nastavení cookies

      Cookies a GDPR
      Abychom poskytli co nejlepší služby, používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízení, technologie jako jsou soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu.
      Funkční Always active
      Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění využívání konkrétní služby, o kterou účastník nebo uživatel výslovně požádal, nebo výhradně pro účely přenosu komunikace prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
      Preferences
      Technické ukládání nebo přístup je nezbytný pro legitimní účely ukládání preferencí, které si účastník nebo uživatel nevyžádal.
      Statistické
      The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. Technické ukládání nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely.
      Marketing
      Technické ukládání nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů pro zasílání reklamy nebo ke sledování uživatele na webových stránkách nebo na několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
      Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
      Upravit
      {title} {title} {title}