Videa na pozadí webů jsou realitou dnešního dne. Ne proto, že jsou skvělá a všichni je dělají, ale především kvůli tomu, že sociální platformy jako je Facebook sázejí na rozšířenou realitu (augmented reality – AR), která řídí naše interakce. A video je pro AR hlavním nástrojem.
Použití videa na pozadí je reálně zajímavým designovým řešením, a skvělým způsobem, jak přitáhnout pozornost návštěvníků. Přesto se nedodržením některých důležitých pravidel může narušit celkový design webu, ale dá se tím naprosto zničiti i jeho výkon.
Existuje několik faktorů, které je třeba zvážit před aplikací videa:
- vyberte si krátké video, které se rychle načte, dlouhé filmy nechte klidně odpočívat, myslete na rychlost načítání webu
- nepoužívejte zvuk, zvyšuje velikost souboru, ale přidává malou hodnotu. Kromě toho hledání tlačítka na vypnutí zvuku může u vašich návštěvníků vyvolat nervozitu a vytvořit špatný první dojem,
- nahrajte záložní obraz, pokud video není možné z jakéhokoliv důvodu přehrát, bílá designová díra nebude to co chce návštěvník vidět
- pro uživatele mobilních zařízení nahraďte video obrázkem, obvykle se videa obtížně implementují v mobilu, a omezíte dlouhé čekání při načtení videa,
Pamatujte si, že příliš agresivní video na pozadí webu může překonat důležitý obsah. Pokud vaše služba nebo zboží vyžaduje podrobné textové vysvětlení, text bude lepším řešením než video. Klíčové slovo zde je „pozadí„.. toto pravidlo si pamatujte, pro použití videsa je klíčové slovo „pozadí„.
Tipy a rady pro video na webu
- video na webu by mělo vždy souviset s hlavním cílem stránky a podporovat jej. Nejlepší variantou je, když videoklip na pozadí doplňuje nebo vylepšuje výzvu k akci.
- obecně platí, že lidé chtějí pracovat s lidmi, nikoli s anonymními podniky. To je jeden z hlavních důvodů proč lidi rádi nakupují zboží z kamenných obchodů. Přidáním krátkého videa s člověkem (s vámi nebo s vaším kolegou), můžete vytvořit iluzi komunikace a kontakt s vámi vizualizovat.
- ve většině případů budete chtít mít text navrstvený na pozadí videa, proto se předem ujistěte, že text je snadno čitelný v průběhu celého přehrávání, že má dostatečný kontrast a velikost.
- jedním ze způsobů, jak zajistit plný čitelný kontrast videa a textu na videu je použití pevného, monochromatického filtru. Další alternativou je textový stín nebo poloprůhledný barevný blok za textem.
- videa na pozadí by neměla být delší než 10 sekund. Pamatujte si, že video je v podstatě upoutávka. Je-li příliš krátké, tak to návštěvníka nechytne. Na druhou stranu, pokud je příliš dlouhé (zejména bez možnosti vypnutí) mohou se návštěvníci nudit a přejít na jiný web.
- video na pozadí se musí přehrávat automaticky, protože to vždy upoutá pozornost návštěvníka. Věřte mi, zákazník chce, aby ho něco zaujalo. Právě kvůli tomu na váš web přišel.
- vždy kontrolujte přehledy výkonu, abyste věděli jaký dosah má vaše video, a jak to ovlivňuje klíčové metriky. Někdy je lepší video vyměnit za jiné, než se trápit s jeho špatným vnímáním a nedostatečnou konverzí.