Některé služby na internetu měříme s pomocí abstraktních obratů – při poptávce na návrh designu bytu, nebo prodeje bytu v bytovém domě není možné v čase poptávky zjistit přesný obrat, který poptávka vygenerovala. U eshopů, nebo služeb, které mají jasně definované ceny produktů (např. některá ubytovací zařízení) je však vhodné (a často i nutné) měřit obraty do koruny. Proto je nutné kód pro Google Tag Manager rozšířit (pouze v případě uskutečnění objednávky), aby se s obraty mohlo dále pracovat v inzertních systémech. Postup fungování je následující:
- zákazník odešle objednávku – ta se uloží do systému, odešle se potvrzovací email atd
- zákazník vidí například děkovací stránku, kde má uvedené číslo své objednávky, popřípadě další informace – na této stránce je nutné rozšířit kód GTM (Tag Manageru) tak, aby se data o této objednávce dostala do Tag Manageru
- Tag Manager se v případě správného nastavení postará o předání informací dál – do Skliku, Facebooku, AdWords či dalších reklamních systému
- Na základě těchto dat se poté dají optimalizovat kampaně i s ohledem na obraty, nikoliv jen dle počtu objednávek
Jak na implementaci rozšířené verze Tag Manageru?
Většina práce spočívá na vývojáři webu – nejedná se totiž o zkopírování a vložení kódu jakési nadstavby GTM jako v případě základní verze. Z hlediska množství práce se ale nejedná o žádné drama, je potřeba pouze ve vhodném formátu vypsat data o objednávce. Ukázkový příklad přímo od Googlu :
<script> window.dataLayer = window.dataLayer || [] dataLayer.push({ 'transactionId': '1234', 'transactionAffiliation': 'Oblečení Acme', 'transactionTotal': 1 034, 'transactionTax': 35, 'transactionShipping': 135, 'transactionProducts': [{ 'sku': 'DD44', 'name': 'Tričko', 'category': 'Oděvy', 'price': 324, 'quantity': 1 },{ 'sku': 'AA1243544', 'name': 'Ponožky', 'category': 'Oděvy', 'price': 270, 'quantity': 2 }] }); </script>
Tento kód je nutné umístit PŘED samotný kód Tag Manageru, který jste dostali od zástupce Semtix.cz. Reálně je tedy potřeba naplnit proměnnou dataLayer informací o
- celkovém obratu objednávky
- poštovném
- daň
- konkrétní informace o produktech – tedy ID, název, cena a počet, případně kategorie
Podotýkáme, že v případě, že váš webmaster má připravené / spuštěné toto měření v rámci Google Analytics, tento kód je téměř identický a jedná se již pouze o změnu názvů proměnných. Cena této instalace se může vyšplhat, pokud Váš webmaster není na podobné implementace vůbec připravený. Může se jednat například o případy, kdy webmaster není schopen na děkovací stránce vytáhnout data o objednávce, protože je např. publikační systém nikam neukládá (sází pouze na doručovací emaily, apod.), nebo na děkovací stránce již eshop neví, jakou objednávku klient odeslal.
Co je vhodné dále ošetřit?
Velmi často jsme se setkali s případy, kdy objednávka na eshopu trvala extrémně dlouho – například se nedařilo odeslat potvrzovací email, a děkovací stránka se objevila až pod 10s – 1 minutě. Je nanejvýš vhodné, aby Váš dodavatel webového řešení zajistil, že se objednávka odešle pouze 1x, a nebude započítána několikrát. To se dá vyřešit například smazáním košíku uživatele ihned po dokončení objednávky, kdy ani zběsilé mačkání F5 nezpůsobí znásobení obratu.
Kolik to stojí u nás?
Semtix.cz si za dodatečné nastavení neúčtuje nic – v případě, že řešíme i webové stránky, je toto nastavení součástí nabídky, v případě, že máte vlastního webmastera, nemůžeme pomoci více, než tímto návodem.
Více informací a zdroj : https://support.google.com/tagmanager/answer/6107169?hl=cs