Vytvořit nové webové stránky jde vždy několika způsoby. U nás je prvním místě v seznamu priorit funkcionalita a následné využití webu pro digitální marketing. Web je jako vizitka. Buď ji máte v šuplíku (zahrabaný na internetovém vyhledávači někde hodně vzadu), a nebo ji aktivně rozdáváte a budujete kontakty. My stavíme právě takové weby, se kterými bude snadné budovat online marketing, vztahy, partnerství a prodeje. Vybavíme je analytikou, pokročilými scripty které zjednoduší následné ovládání třeba z hlediska PPC reklam, reportů, hlídání konverzí, adt. A na konci je slušivý designový kabátek. Cenově dáváme klientům vždy na výběr, a výslednou cenu mohou sami ovlivnit tím, že některé části projektu mohou realizovat i sami (resp. někdo z jejich firmy). Nebo to dodáme kompletně „na klíč“.
Analýza je Alfa i Omega
Analýza a měření jsou u nás vždy základem celého projektu. Pro účely tohoto článku se budu věnovat pouze analýze klíčových slov. Bez ní se celý projekt poměrně složitě řídí. Má přímý dopad na strukturu webu, na optimalizaci ve vyhledávačích, na tvorbu obsahu webu, na budování vztahů na internetu (link building), na práci s e-maily ale i na případné PPC kampaně. Proč?
Protože potřebujete znát úzce cílené fráze a pochopit jak lidé hledají vaše produkty a služby. Jak je pojmenovávají oni, s čím si to asociují. Vám je například naprosto jasné co prodáváte, ale co když to klient hledá pod jiným slovním spojením? Většinou vás nenajde pokud takové spojení nepoužijete přímo. A proto musíte postavit relevantní stránky, na které za vámi budou lidé chodit. Příkladem může být stránka firmy zaměřující se na „tvorbu videospotů“ jenže potencionální klient hledá „svatebního kameramana„. Díky tomu rozporu dochází k nižší relevanci, hledanosti, výkonu, a zisku. A případná propagace přes placenou reklamu se vám značně prodražuje. Přitom stačilo najít danou frázi a připravit pro ní odpovídající stránku na webu.
Silná dvanáctka
U nás začínáme povídáním s klientem, kdy si vytipujeme základní fráze spojené s jeho působením. Proženeme je celkem 12 nástroji, které umí vrátit data o hledanosti. Opakujeme to a z toho nám vypadne extrémní množství (např. 20 až 30 tisíc) klíčových slov, kterými lidé hledají vaše podnikání (často výrazy, který by vás vůbec nenapadly). Tato slova vezmeme, odfiltrujeme duplikace, podobné výrazy, množná čísla, totální nesmysly, vše co nesouvisí s vaším oborem. Jedním z našich oblíbených nástrojů pro tuto operaci je Open Refine. Následně provedeme tzv. klasifikační analýzu , které nám ukáže nejlepší možnou strukturu vašeho webu. Na konci vám předložíme seznam slov, které by se měly objevit ve vašich textech na webu, v reklamách atd.
Co se stane, pokud analýzu nebude nikdo řešit? Svět se nezboří. Dodáte nám klasický obsah (o nás, kontakt, reference, co děláme) a nasadí se to na webové stránky, u eshopů navíc katalog produktů a my to celé dáme do webové podoby. Jenže je pak víceméně na náhodě, zda vámi vytvořený obsah sedí s tím, co lidé hledají. Nebudete mít jistotu. Nebo hůře, budete přicházet o významné peníze. Bez analýzy slov se renovace stávajícího webu může víceméně nazývat redesignem, protože se pouze vymění systém, obsah zůstane stejný, tzn. nemůžete poté očekávat, že bude na web chodit více lidí jen proto, že máte novou grafiku. Web budete mít, bude fungovat, ale správní lidé na něj nepřijdou. Nebudou o vás vědět.
Je to podobné, jako chtít nové Ferrari s motorem 0.6L – dělá to všechno co má, je to hezké, jen to moc nejede.
Proč byste měli nechat analýzu nám? Mnoho nástrojů není veřejně na webu, a prostým hledáním ve veřejně dostupných nástrojích dostane POUZE nejvíce hledaná slova. Jsou vysoce konkurenční, tedy drahá a dostat vás přes ně do zisku může znamenat roky práce. Stalo se nám, že z výsledků analýzy vypadlo sousloví, které by nikdo nečekal, mělo hledanost pár stovek lidí měsíčně a které již během prvních 2 měsíců dokázalo vygenerovat takový obrat, že klientovi vydělalo víc než stála celá analýza. Analýza je jednorázová investice, která má pro vás dlouhodobou hodnotu, a můžete na ní stavět celé internetové podnikání.
Kolik taková anapýza stojí? Podle toho kolik se jí věnuje času. Časová dotace na menší a střední projekty se pohybuje od 6-24 hodin. Garantujeme, že rychleji to bez úzké specializace nedokáže zvládnout nikdo. Alespoň ne tak, aby se z toho dal postavit web, co má hlavu a patu.
Vytvoření webových stránek – každého zajímá kolik to stojí
Naše primární účtovací jednotka je hodina času, nikoliv anonymní balíček, ze které nejde poznat co obsahuje. Prodáváme svůj čas a znalosti. Hodina našeho času stojí 1.000,- Kč. Naše obvyklá časová dotace pro tvorbu samotného webu (na platformě WordPress) je 10-15 hodin, kdy jsme schopni (až na extrémní případy) garantovat, že dostanete
- připravené webové stránky, kde budou základní informace (o nás, reference, atd) s rozumnou grafickou úpravou (obrázky, koláž atd), případně cca 10 produktů jako ukázka funkčního řešení
- nainstalovaná a funkční designová šablona dle vašeho výběru, přívětivá i pro mobilní návštěvníky webu
- přístupy k redakčnímu systémy pro ovládání webu, přes jméno a heslo, kdy si můžete kdykoliv web sami upravovat
- časovou rezervu 2h spojenou s převodem domény na nový web (platí pro renovaci webů)
- umístění na webhostingu, který je 2x replikovaný a maximálně zabezpečený pro WordPress systém. Jedná se o naše speciální řešení. Svůj web můžete také umístit na libovolný, jiný webhosting, protože jste vlastníkem svého webu (nikoliv pronajímatelem). Negarantujeme pak ovšem logicky funkčnost, či aktualizace software, reálně nemůžeme.
Neděláme balíčky typu ,,Webové stránky – 9.999,- vč. DPH“. Důvod je jednoduchý – někdo má jednoduchou prezentaci se 4 stránkami (vícepráce nulové), někdo ale firemní web se stovkami referencí, někdo eshop s tisíci položek. Revize takových stránek / produktů je otázka kombinované práce majitele webu a našeho konzultanta, přičemž z naší strany všechny úkony měříme s přesností na minuty (při fakturaci naši práci kompletně dokladujeme). Používáme k tomu nástroje napojené na firemní komunikační systém Basecamp. Jsme schopni vás kompletně oprostit od tvorby webu, včetně kompletního obsahového zpracování včetně fotek, videí, snažíme se maximálně šetřit Váš čas.
Vícepráce spojené s přechodem starého webu na nový
Webové stránky, které se renovují, mají jednu nevýhodu – může na nich být schováno historicky velké množství stránek, o kterých ani nevíte – typicky roky referencí, které na web někdo za léta navkládal, a ty všechny stránky je vhodné na novém webu mít (po nějaké revizi). Jsou s tím však spojené náklady – za prvé je nutné provést revizi webu, tzn. podívat se, které stránky na novém webu nechcete, a které ano. Za druhé, ty které na webu chcete, je nutné tzn. napárovat – důvodem je to, že na novém webu budete mít úplně jiné adresy, než na webu starém, a případné odkazy za ta léta získané, nejspíše jinak povedou na stránku, která neexistuje. My to děláme tak, že si vezmeme všechny zaindexované stránky vašeho starého webu (dejte si do Googlu toto : https://www.google.cz/search?q=site%3AVAŠE-DOMÉNA.CZ, doplňte název své domény a najděte si sami, kolik stránek na webu máte), a postupně je uložíme do nového systému. Po přepnutí na nové webové stránky bude uživatel plynule přesměrován a jen tak máte jistotu, že nový web nebude trpět klasickým neduhem, že jeho návštěvnost bude po určitou dobu podstatně nižší, než u starého webu. Zažili jsme i projekty, které nevratně přišly při špatném přechodu o třetinu návštěvnosti a spoustu odkazů což je dále negativně ovlivnilo. Mezi další podstatné věci, které hlídáme, patří „právní soulad“.
A co dál?
Po dokončení prací na webu v případě zájmu plynule přecházíme na marketing. Web na to je rozhodně připraven. To, jestli se vám vyplatí na nový web posílat lidí za placenou inzerci, závisí na mnoha faktorech. Mezi nimi je ale právě i kvalita webu a relevance stránek, čemuž zpětně předchází dobře provedená analýzou stránek. A kruh se uzavírá. Za svojí prací a její kvalitou si stojíme, chcete se přesvědčit?