Jako reklamní agentura poměrně dost pracujeme s weby klientů. Ne vždy je máme kompletně pod správou, protože tvorba webů není naší primární činnosti (tou je vydělávat klientům peníze). Dost často se setkáváme s případy, kdy má firma webové stránky, co by s menšími změnami mohly fungovat – změny se provedou, nicméně webmaster, který stránky vytvořil, je už hlavou i prací úplně jinde, a sebemenší drobná změna, kterou následně potřebujeme ke své práci (například úprava kodu měření) sice zabere pouhou další půlhodinku, ale webmaster si na ni najde čas až za půl roku (i takové případy jsme řešili). Používáme jednoduché řešení, které zkušenější marketéři dávno znají – Google Tag Manager. Jedná se o nástroj, díky kterému můžeme s Vaším webem dělat doslova psí kusy, a Vašeho webmastera nestresovat dalšími úkoly. V čem to spočívá?
- na Váš web poprosím o vložení jediného kódu – podobá se běžnému kódu Google Analytics
- pro měření mikrokonverzí k tomu zašleme také několik tagů, kterými potřebujeme označit kritické prvky vaší stránky – tlačítka, formuláře, obrázky, telefonní čísla či cokoliv dalšího
- práce vašeho webmastera končí (pokud nepřijdeme s tím, že je nutný kompletní redesign)
Celá jednoduchost spočívá v tom, že v rámci Tag Manageru si můžeme uložit libovolné kódy (Facebook Pixel, AdWords Remarketing, AB testování, sledování pohybů myši, Sklik či desítky dalších) a ty se pak podle předem definovaných pravidel volají právě v dobu, kdy jsou potřeba. Bez Tag Manageru by bylo celé nastavení o dost dražší, protože nejdražší složka celého nasazení měření by spočívala v komunikaci s webmasterem a následném ověření funkčnosti. Díky této jednoduché pomůcce je Váš web a případné změny odstíněn od nastavení meření, které v mnoha případech trvá déle, než naklikání a vytvoření webu. Co má Tag Manager například k dispozici?
- Základní činnosti jako měření konverzí – tzn. stránka načte konverzi pouze v případě, že uživatel došel na konkrétní stránku (například EXAMPLE.COM/dekujeme)
- Pokročilá integrace s Google Analytics a vše z toho vyplývající – například měření mikrokonverzí v případě, že uživatel klikne na zásadní prvek na stránce – například Vám z mobilu klikne na telefon a rovnou Vám volá
- Pokročilá integrace s WordPressem, resp. spousta užitečných pluginů v rámci WordPressu, které zjednodušší předávání datech o obratu do příslušných systémů (AdWords, Facebook, Analytics apod)
- Super nástroje na ověření celého portfolia kódů a jejich funkčnosti – interaktivně, v prostředí prohlížeče kdy se chováte jako uživatel a vidíte, které kódy jsou aktuálně puštěné. Což mimochodem, citelně snižuje chybovost a zlepšuje nájezd kampaní díky tomu, že webmaster nemůže zapomenout některý kód vložit
Byly doby, kdy se měření webu rovnalo nasazení měřícího kódu Analytics. Ty jsou dávno pryč, složitost měření a počet reklamních systémů narůstá a Tag Manager je nástroj, který dokáže odstínit webmastera od reklamní agentury a ušetřit čas všech.