• +420 602 525 236
  • info@semtix.cz
    Logo SemtixLogo SemtixLogo SemtixLogo Semtix
    • Služby
      • Strategie a analytika
      • Tvorba webových stránek
      • Obsahový marketing
      • Správa PPC
      • Správa sociálních médií
      • Webové aplikace
      • Webhosting
      • Emailové kampaně
    • O nás
    • Reference
    • Blog
    • Kontakt
    ✕

    GTM – Jak obejít líného webmastera?

    • Home
    • SEMTIX Blog
    • Technologie
    • GTM – Jak obejít líného webmastera?
    7.5.2017
    Kategorie
    • Technologie
    • Webové stránky
    Štítky
    • AdWords Remarketing
    • Facebook Pixel
    • Google Analytics
    • Google Tag Manager
    • mikrokonverze
    • Sklik
    • WordPress

    Jako reklamní agentura poměrně dost pracujeme s weby klientů. Ne vždy je máme kompletně pod správou, protože tvorba webů není naší primární činnosti (tou je vydělávat klientům peníze). Dost často se setkáváme s případy, kdy má firma webové stránky, co by s menšími změnami mohly fungovat – změny se provedou, nicméně webmaster, který stránky vytvořil, je už hlavou i prací úplně jinde, a sebemenší drobná změna, kterou následně potřebujeme ke své práci (například úprava kodu měření) sice zabere pouhou další půlhodinku, ale webmaster si na ni najde čas až za půl roku (i takové případy jsme řešili). Používáme jednoduché řešení, které zkušenější marketéři dávno znají – Google Tag Manager. Jedná se o nástroj, díky kterému můžeme s Vaším webem dělat doslova psí kusy, a Vašeho webmastera nestresovat dalšími úkoly. V čem to spočívá?

    1. na Váš web poprosím o vložení jediného kódu – podobá se běžnému kódu Google Analytics
    2. pro měření mikrokonverzí k tomu zašleme také několik tagů, kterými potřebujeme označit kritické prvky vaší stránky – tlačítka, formuláře, obrázky, telefonní čísla či cokoliv dalšího
    3. práce vašeho webmastera končí (pokud nepřijdeme s tím, že je nutný kompletní redesign)

    Celá jednoduchost spočívá v tom, že v rámci Tag Manageru si můžeme uložit libovolné kódy (Facebook Pixel, AdWords Remarketing, AB testování, sledování pohybů myši, Sklik či desítky dalších) a ty se pak podle předem definovaných pravidel volají právě v dobu, kdy jsou potřeba. Bez Tag Manageru by bylo celé nastavení o dost dražší, protože nejdražší složka celého nasazení měření by spočívala v komunikaci s webmasterem a následném ověření funkčnosti. Díky této jednoduché pomůcce je Váš web a případné změny odstíněn od nastavení meření, které v mnoha případech trvá déle, než naklikání a vytvoření webu. Co má Tag Manager například k dispozici?

    • Základní činnosti jako měření konverzí – tzn. stránka načte konverzi pouze v případě, že uživatel došel na konkrétní stránku (například EXAMPLE.COM/dekujeme)
    • Pokročilá integrace s Google Analytics a vše z toho vyplývající – například měření mikrokonverzí v případě, že uživatel klikne na zásadní prvek na stránce – například Vám z mobilu klikne na telefon a rovnou Vám volá
    • Pokročilá integrace s WordPressem, resp. spousta užitečných pluginů v rámci WordPressu, které zjednodušší předávání datech o obratu do příslušných systémů (AdWords, Facebook, Analytics apod)
    • Super nástroje na ověření celého portfolia kódů a jejich funkčnosti – interaktivně, v prostředí prohlížeče kdy se chováte jako uživatel a vidíte, které kódy jsou aktuálně puštěné. Což mimochodem, citelně snižuje chybovost a zlepšuje nájezd kampaní díky tomu, že webmaster nemůže zapomenout některý kód vložit

    Byly doby, kdy se měření webu rovnalo nasazení měřícího kódu Analytics. Ty jsou dávno pryč, složitost měření a počet reklamních systémů narůstá a Tag Manager je nástroj, který dokáže odstínit webmastera od reklamní agentury a ušetřit čas všech.

    Petr Rozsypal
    Petr Rozsypal
    Internet a jeho kouzlo jsem objevil v roce 1998, kdy ještě neexistovaly vyhledávače. Od té doby mě živí a fascinuje zároveň. Pokud se mě zeptáte na cokoliv z oblasti vývoje a provozu online projektů, fungování vyhledávačů, internetové reklamy či obecně principů online podnikání, je velká šance že vám správně odpovím mnohem dřív než Google.

    Další články

    14.4.2025

    50 nejzajímavějších WordPress webů 2025: Statistiky WP dominance


    Číst dále
    25.11.2021

    Cookies lišta 2022 a zákon o elektronické komunikaci | Co s tím?


    Číst dále
    Co si připravit, pokud chcete moderní web či eshop opravdu rychle
    14.7.2021

    Co si připravit, pokud chcete moderní web či eshop opravdu rychle?


    Číst dále

    Chcete využít naše znalosti?
    Prvním krokem
    je kontakt.

    Kontaktovat

    info@semtix.cz

     602 525 236

    Služby

    • Strategie a analytika
    • Tvorba webových stránek
    • Obsahový marketing
    • Správa sociálních médií
    • PPC
    • Webové aplikace
    • Webhosting
    • Emailové kampaně

    Sdílejte článek

    Jestli se Vám tato stránka líbí, věnujte nám pár vteřin a sdílejte. Děkujeme.

    Logo Semtix

    SEMTIX s.r.o.
    Barvířská 31/8
    460 0 Liberec

    Rychlý kontakt

     info@semtix.cz

     602 525 236

    Služby navíc

    Audit zdarma

    Nápověda WordPress

    Pro neziskové organizace

    Odkazy

    Cookies

    GDPR

    Propojte se s námi

    Hodnocení klientů
    Spojte se s námi

    Služby

    Strategie a analytika

    Tvorba webových stránek

    Obsahový marketing

    Správa PPC

    Správa sociálních médií

    Webové aplikace

    Webhosting

    Emailové kampaně

    © 2025 SEMTIX s.r.o.

    Nastavení cookies

      Cookies a GDPR
      Abychom poskytli co nejlepší služby, používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízení, technologie jako jsou soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu.
      Funkční Always active
      Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění využívání konkrétní služby, o kterou účastník nebo uživatel výslovně požádal, nebo výhradně pro účely přenosu komunikace prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
      Preferences
      Technické ukládání nebo přístup je nezbytný pro legitimní účely ukládání preferencí, které si účastník nebo uživatel nevyžádal.
      Statistické
      The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. Technické ukládání nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely.
      Marketing
      Technické ukládání nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů pro zasílání reklamy nebo ke sledování uživatele na webových stránkách nebo na několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
      Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
      Upravit
      {title} {title} {title}