• +420 602 525 236
  • info@semtix.cz
    Logo SemtixLogo SemtixLogo SemtixLogo Semtix
    • Služby
      • Strategie a analytika
      • Tvorba webových stránek
      • Obsahový marketing
      • Správa PPC
      • Správa sociálních médií
      • Webové aplikace
      • Webhosting
      • Emailové kampaně
    • O nás
    • Reference
    • Blog
    • Kontakt
    ✕

    Je váš web v digitálním pravěku?

    • Home
    • SEMTIX Blog
    • Analytika
    • Je váš web v digitálním pravěku?
    31.8.2017
    Kategorie
    • Analytika
    Štítky

    Po přečtení tohoto článku si budete moci udělat jednoduchý obrázek o tom, v jakém stavu je Váš marketing na internetu. Uvedeme konkrétní příklady, v čem vám může Semtix.cz pomoci, protože každá firma by měla mít dobrý marketing. Začneme popořádku.

    Doba Toplistová

    Toplist, průkopníka českého měření počtu návštěv zná snad každý. Je to ideální pro měření návštěvnosti blogů, u vysoce navštěvovaných webů je to rychlé sledování, jak tam natékají lidé (také jsme kdysi stále mačkali F5 :). Jednoduše dostanete 1 číslo o návštěvnosti za den / měsíc / rok s možností několika detailů. Bohužel už ale nezjistíte, odkud vám skutečně tečou obraty.

    Google Analytics naslepo

    Na českém internetu používá z firemních webů zhruba 40% Google Analytics. Je to nástroj, o kterém můžu psát hodiny a stále to bude málo. Zkrátím to na podstatné, umí poměrně hezky měřit, jaké zdroje provozu přinášejí poptávky. Google Analytics není všemocný, ale v praxi z něj lze vyčíst, do jaké firmy (například Google, Facebook nebo Seznam) byste měli investovat více za návštěvnost, a kam méně – umí zobrazit tabulku, kde jsou proti sobě počty návštěv vs vygenerovaný obrat a další ukazatele. Není to tak složité nastavit, a to u libovolné firmy. Bohužel, pokud se podívám do historie našich klientů, na začátku spolupráce jich drtivá většina Analytics používala pouze jako moderní Toplist. Vyjímku tvoří snad jen webové prezentace z poslední doby, významné eshopy nebo společnosti co do marketingu již dávají zajímavé obraty (a mají šikovného webmastera). V reálu pak klientův Analytics vypadá takto (návštěvy ano, konverze = poptávky, objednávky 0)

    obrázek lze zvětšit kliknutím na něj

    Analytics + data

    Další fází je implementace Google Analytics, případně rozšířené přesné měření, kde webmaster správně nastavil měření konverzí. V reálu to pak vypadá takto:

    obrázek lze zvětšit kliknutím na něj

    Můžete vidět reálné výsledky reálného klienta – počet návštěv, tržby na každého uživatele včetně toho, že newsletter spravovaný námi tvoří téměř polovinu obratu. Mimochodem, vy ještě opravdu s maily klientů nepracujete?

    To je ale stále málo

    Přehled v Google Analytics je skvělá věc – pro majitele firmy. Ať už ale váš digitální marketing spravuje kdokoliv, všechna data, která dotečou do Google Analytics, se musí v detailním rozboru projevit také v příslušných reklamních systémech. Proč? Obrázek níže ukazuje příklad dalšího klienta před začátkem spolupráce.

    obrázek lze zvětšit kliknutím na něj

    Ukázka je z účtu Google AdWords, kde klient utrácel měsíčně (do té doby) cca 12.000,- měsíčně, ale v příslušném reklamním systému není vidět jediná konverze – jednoduše utrácel balík peněz za ,,reklamu” a neřešil ziskovost. Takový klient často neřeší ani remarketing. To je typické pro firmy, které si digitální marketing zkusí, ale není to jejich hlavní zdroj příjmů, a protože jim firma šlape, neřeší to dále – obvykle to přesně sedí na sebehodnocení typu ,,ano platíme to, myslím že to něco přináší tak to nevypneme“. Pro provozovatele eshopů, kde jsou nízké marže, jede se na koruny a placená návštěvnost tvoří podstatnou část jejich nákladů, by toto byla ekonomická sebevražda.

    Přivítání v době digitální

    Pokud se ve vašem firemním účtu AdWords (analogicky Facebook, Sklik) začnou objevovat konverze a obraty (kde to lze), a současně je měříte i v Analytics, gratulujeme – jste pryč z pravěku. Z těchto dat se nechá postavit rozumná strategie. Například u výše uvedeného klienta byl výsledný efekt ten, že jsme po měsíci, kdy jsme účet začali skutečně měřit přes obraty, vyřešili strategie nabídek, promazali klíčová slova, která jen ,,vyžírala peníze”, některé kampaně okamžitě zvedli v rozpočtu, a některé naopak úplně smazali. Výsledek? Při stejných nákladech jsme zvedli obrat z tohoto kanálu o 200%. Další měsíc klient požadoval úpravu rozpočtů na trojnásobek. Součástí našich služeb je přizpůsobený přehled našich aktivit, kde jasně vidíte, kolik jste zaplatili, a jaký obrat vám naše služby přinesly. Část tohoto reportu můžete vidět zde:

    Toto je základní stav, do kterého chceme dostat každého, s kým pracujeme. Kontaktujte nás

    Petr Rozsypal
    Petr Rozsypal
    Internet a jeho kouzlo jsem objevil v roce 1998, kdy ještě neexistovaly vyhledávače. Od té doby mě živí a fascinuje zároveň. Pokud se mě zeptáte na cokoliv z oblasti vývoje a provozu online projektů, fungování vyhledávačů, internetové reklamy či obecně principů online podnikání, je velká šance že vám správně odpovím mnohem dřív než Google.

    Další články

    25.11.2021

    Cookies lišta 2022 a zákon o elektronické komunikaci | Co s tím?


    Číst dále
    Zrychlujeme propojení se systémy Google
    11.2.2020

    Zrychlujeme propojení se systémy Google


    Číst dále
    Google Analytics – vytvoření dočasného přístupu pro SEMTIX
    7.6.2017

    Google Analytics – vytvoření dočasného přístupu pro SEMTIX


    Číst dále

    Chcete využít naše znalosti?
    Prvním krokem
    je kontakt.

    Kontaktovat

    info@semtix.cz

     602 525 236

    Služby

    • Strategie a analytika
    • Tvorba webových stránek
    • Obsahový marketing
    • Správa sociálních médií
    • PPC
    • Webové aplikace
    • Webhosting
    • Emailové kampaně

    Sdílejte článek

    Jestli se Vám tato stránka líbí, věnujte nám pár vteřin a sdílejte. Děkujeme.

    Logo Semtix

    SEMTIX s.r.o.
    Barvířská 31/8
    460 0 Liberec

    Rychlý kontakt

     info@semtix.cz

     602 525 236

    Služby navíc

    Audit zdarma

    Nápověda WordPress

    Pro neziskové organizace

    Odkazy

    Cookies

    GDPR

    Propojte se s námi

    Hodnocení klientů
    Spojte se s námi

    Služby

    Strategie a analytika

    Tvorba webových stránek

    Obsahový marketing

    Správa PPC

    Správa sociálních médií

    Webové aplikace

    Webhosting

    Emailové kampaně

    © 2025 SEMTIX s.r.o.

    Nastavení cookies

      Cookies a GDPR
      Abychom poskytli co nejlepší služby, používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízení, technologie jako jsou soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu.
      Funkční Always active
      Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění využívání konkrétní služby, o kterou účastník nebo uživatel výslovně požádal, nebo výhradně pro účely přenosu komunikace prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
      Preferences
      Technické ukládání nebo přístup je nezbytný pro legitimní účely ukládání preferencí, které si účastník nebo uživatel nevyžádal.
      Statistické
      The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. Technické ukládání nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely.
      Marketing
      Technické ukládání nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů pro zasílání reklamy nebo ke sledování uživatele na webových stránkách nebo na několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
      Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
      Upravit
      {title} {title} {title}