Obsahový marketing

Firmy generují v průměru 2x více příjmů z přirozeného (organického) vyhledávání, než ze všech ostatních marketingových kanálů dohromady. Základem úspěchu je budování obsahu. Psaní textů (copywriting), fotky, originální obrázky, infografiky, obsah pro sociální sítě, tvorba videí, e-booky, případové studie, rozhovory, tipy, návody, podcasty nebo webináře. Především je to ale možnost vytvářet vztahy se svými klienty.

Proč dělat obsahový marketing?

První konzultační hodina je zdarma

Můžeme pomoc i vám

Prvním krokem je kontakt

Souhlas

Příklady co můžete získat

  • Víte, že 53 % veškeré návštěvnosti webu pochází z neplaceného vyhledávání? Pouze 15 % návštěvnosti je placené. Obsah zvedne návštěvnost webu a podpoří značku. 
  • Lidé jsou v průměru vystaveni přibližně 6 000 až 10 000 reklamám denně. Díky dobrému obsahu získáte přirozenou pozornost. Vybudujete dlouhodobé vztahy.
  • Budováním obsahu připravíte půdu pro obchodníky v terénu. Klíčová slova zvýší efektivitu PPC reklamy.  E-maily se stanou zajímavějšími a mnohem účinnějšími.
  • Obsahový marketing velmi dobře pomáhá při náboru nových kolegů. Představíte lépe pracovní pozice, benefity nebo firemní cíle. 
  • Zlepšíte svůj výkon. 79 % prosperujících firem utrácí přes 10 % svého marketingového rozpočtu na obsah. Více návštěvníků, více zákazníků.
  • Využijete firemní blog pro zákaznickou podporu. Časté dotazy může vyřešit článek, video nebo infografika. Ušetříte spoustu času.
  • Videa výrazně podpoří prezentaci produktů, služeb, návodů, a jsou skvělá pro vzdělávání klientů. Youtube měsíčně navštíví 1,5 miliardy lidí. 
  • Správným popisem fotografií zvýšíte návštěvnost z Google Images, Instagramu, Pinterestu a dalších obrázkových portálů.
  • Obsah na Facebooku vám pomůže získat levněji návštěvnost a zájem. Dostanete se rychleji do povědomí, vytvoříte si kontakty a vlastní publikum.
  • Budete profesně důvěryhodnější, potvrdíte svůj zájem o klienty. Toto všechno je pouze začátek, bonusů je mnohem více.

Jak probíhá spolupráce

Co můžeme nabídnout?

  • připravujeme celou obsahovou strategii a publikační plán
  • v centru naší pozornosti je obsahová analýza a monitoring médií
  • postaráme se o firemní blog, online magazín, nebo firemní časopis
  • jsem správci sociálních sítí, vedeme reklamní kampaně
  • staráme se o firemní newslettery a komunikační styl
  • píšeme články (copywriting), reklamní texty a slogany
  • tvoříme grafiku, grafické layouty a infografiku
  • zajišťujeme videotvorbu, focení i podcasty včetně scénářů
  • provádíme lead management i hashtagové analýzy
  • aktivně řídíme online náborové kampaně, hlídáme recenze
  • píšeme případové studie, textujeme produktové stránky
  • realizujeme osobní rozhovory se zajímavými lidmi
  • analyzujeme výsledky a provádíme pravidelný reporting
  • monitorujeme mediální prostor a reakce na činnost firmy
  • poskytujeme podporu, školení a metodické vedení
  • rozvíjíme cílové skupiny a styl marketingové komunikace

Tvorba obsahu a naše projekty

Tvorba webu | Online Marketing | Případová studie
200+ HR důvodů, proč Valbek vsadil na obsahový marketing

Stáli jsme u zrodu multi firemního informačního portálu Valbek Story – příběh myšlenky. Skupina firem kolem Valbek-EU a.s. je společenství profesionálů napříč obory, zaměstnávající stovky špičkových odborníků nejrůznějších profesí. Jsme velmi hrdí na to, že se můžeme podílet na popularizaci projektů, které doslova formují budoucnost. Seznamte se s příběhy zajímavých lidí, s novými technologiemi a s výsledky práce jedné neobyčejné a velmi úspěšné české korporace.

Otázky a odpovědi | FAQ

Vyplatí se obsahový marketing i pro menší firmy?
Obsahový, nebo také content marketing, se rozhodně vyplatí. Firmy, které provozují firemní blog, mají průměrně o 55 % více návštěvníků. Získávají o 97 % více příchozích odkazů (důležité!), a mají o 434 % více indexovaných stránek než společnosti, které blog nemají. To jsou důležité argumenty. Poměrně často i nejmenší firmy a živnostníci využívají firemní blog nebo sociální sítě jako finančně dostupnou formu propagace. Odborné články, hodnocení, prezentace služeb a produktů, představení trendů a další možnosti obsahu zvyšují vaši odbornou důvěryhodnost.
Jaký rozpočet bychom měli mít pro naši obsahovou marketingovou kampaň, kolik to bude stát?
Marketingový rozpočet ovlivňuje mimo jiného i odvětví, ve kterém pracujete, a rozsah práce. Začít můžeme od 15.000 Kč, velké komplexní kampaně mohou stát i miliony. Důležitější než cena je ovšem celkový přínos. Pokud je marketing úspěšný, zdroje se většinou najdou. Jak se dá například ocenit efektivita obsahového marketingu, který pomohl firmě v problémech zajistit přes 300 nových zaměstnanců během půl roku? Zachránil zakázky i management. Vždy hledáme nejlepší poměr mezi cenou a přínosem.
Mám na starosti marketing středně velké firmy, obsah už částečně děláme, co nám můžete nabídnout?
Nápady, inspiraci, profesionální zpracování, široký rozsah kompetencí, konkrétní realizaci. Máme skvělé, ale často drahé marketingové nástroje a služby, které si většina firem samostatně nemůže a nebo nechce dovolit. Zvládáme analytiku a dodáme informace pro správné rozhodování. Máme sehraný a vysoce odborný tým, s dlouhodobými zkušenostmi a praxí. Garantujeme zastupitelnost našich odborníků během dovolených nebo nemocenské. Nabízíme návaznost na další marketingové disciplíny (synergický efekt). V sektoru B2B firem nejde jen o nové zakázky, ale i o formy komunikace, o nábor kvalifikovaných zaměstnanců, o vztahy s veřejností, partnery a klienty. Postaráme se o to a celkově vám ušetříme dost času a zbytečných přešlapů.
Co nám obsahový marketing reálně přinese?
Přímé poptávky, objednávky a kontakty, zvýšení povědomí o značce, zvýšení důvěryhodnosti a profesní autority, možnost zapojení dalších klíčových slov do propagace, zlepšení návštěvnosti z vyhledávačů, růst fanoušků, sdílení a virální propagaci, stabilní a dlouhodobou návštěvnost, zlepšení loajality zákazníků, možnost řídit PR komunikaci s okolním světem. Získáte analytická data, což vám umožní vyhledání nových příležitostí.
Nejsme spisovatelé, pomůžete nám s tím?
Ano. Pokud budete chtít, připravíme všechno na klíč. Necháme si od vás odsouhlasit témata a dodat nebo zkontrolovat fakta. Tvoříme takto obsah pro menší firemní blog, firemní časopis, i pro velké firemní magazíny. Pomůžeme vám vyřešit styl komunikace přes všechna média. Zajímá vás toto téma více? Příkladem naší práce může být například projekt Valbek Story. Můžete si také přečíst náš blog, například příspěvek Jak napsat článek pro firemní blog. Nebo nás bez obav kontaktujte, ať se můžete přímo ptát.
Jak zajistíte profesní odbornost textů?
Seznámíme se s vaším podnikáním a zhodnotíme současné možnosti. Zjistíme pro jaká publika budeme obsah tvořit. Zajistíme si zdroje informací. Pilířem naší práce bude obsahová strategie. Sestavíme redakční tým z copywritterů a marketérů, kterým bude vaše odbornost blízká. Při tvorbě odborného obsahu budeme kooperovat s vašimi specialisty, u rozhovorů budeme provádět autorizace. Články před zveřejněním absolvují finální korektury textu.
Jaký obsah můžete vytvářet pro naše sociální média?
Podle typu sociální sítě přizpůsobíme obsah. Facebook slouží k sociální interakci, sdílení obsahu, k zábavě, komunikaci s přáteli a rodinou, k propagaci firem a produktů. Instagram je zaměřen na sdílení fotografií a krátkých videí. Je vhodný pro vizuální marketing. Twitter je platforma pro rychlou veřejnou komunikaci. Krátké zprávy "tweety" mohou prezentovat aktuality, názory a odkazy na články. LinkedIn slouží k budování pracovních sítí, hledání zaměstnání, sdílení pracovního obsahu a k marketingu pro firmy. A tak dále. Obecně můžeme propagovat značku, produkty, služby, slevy, výprodeje, akce, organizovat soutěže, dělat fotky, videa, zábavný obsah, můžeme tvořit vzdělávací obsah, e-booky, poskytovat návody, prezentovat oborové novinky a zajímavosti, provádět náborové kampaně, připravovat infografiky, atd. Pojďme se nejprve pobavit o vašich konkrétních potřebách.
Jak dlouho trvá, než uvidíme výsledky práce na tvorbě obsahu?
První výsledky práce na obsahového marketingu budou viditelné cca po 3 až 6 měsících. Tvorba obsahu a jeho prezentace je ale běh na dlouhou trať. Průměrně se mezi top 10 organickými výsledky objevuje obsah starší více než dva roky. Na druhou stranu jde o stabilní a trvalý zdroj návštěvnosti. Záleží i na rozsahu propagace obsahu, kvalitě obsahu, na síle vaší značky, na intenzitě SEO, na konkrétním oboru, na konkurenci a dalších faktorech. Ze zkušenosti se ale výsledky velmi vyplácejí snad ve všech oborech.
Jaké nástroje a technologie používáte pro správu a distribuci obsahu?
Uvedeme pouze základní přehled, pro celkovou orientaci. Velmi podstatnou část práce provádíme ve vlastních aplikacích postavených na míru našim potřebám.
Analytika: Google Analytics, Data Studio, Semrush, Ahrefs, Google Serch Console, Hotjar, vlastní aplikace, atd.
Inspirace: Monitora, Feedly, SimilarWeb, Google Trends, Semrush, YouTube Trends, vlastní aplikace, atd.
Management: Basecamp, Ruttl, Figma, Tracking Time
Správa obsahu: Wordpress, Youtube, Vimeo, Google Drive, vlastní aplikace, atd.
Tvorba obsahu: Canva, Powtoon, Adobe aplikace, Camtasia, ShutterStock, MidJourney, Dall-E, Chat GPT, Bard, atd.
Emailing: Ecomail,
Propagace: Google Ads, Facebook Business Manager, LinkedIn Ads, Sales Navigator, atd.
Jak se váš přístup k obsahovému marketingu liší od jiných agentur?
Zřejmě nejsme jedineční v odpovědném přístupu, ale určitě můžeme nabídnout dlouhodobé podnikatelské zkušenosti, včetně exportu a importu. Zapojujeme znalosti nabyté v mezinárodním obchodu, zahraničních marketingových kampaních a v řízení firem. Máme zkušenosti z velmi pestrého vývoje vlastních aplikací a software. Navíc směřuje naše práce nad rámec čistého marketingu. S klienty se bavíme o cenotvorbě, obchodních modelech, budování obchodní sítě, o dotacích, o firemních vizích, interní komunikaci, o uspořádání dat, o webových aplikacích, digitalizaci, automatizaci, o právních souvislostech, bezpečnosti, atd.. V obsahovém marketingu poskytujeme komplexní služby. Obsah tvoříme s ohledem na předpokládanou integraci do celkové marketingové strategie zákazníka. Udržujeme velmi vysokou odbornost našeho týmu. Jsme velmi silní v analytice a v technologiích. Vyvíjíme vlastní unikátních marketingové nástroje, pracujeme s prvky umělé inteligence a snažíme se získat technologickou konkurenční výhodu i pro naše klienty. Jsme velmi dobře vybaveni placenými marketingovými nástroji, datovými službami a jejich záběr stále rozšiřujeme.
Pokud se nám budete starat o marketing, můžeme se v rámci spolupráce na tvorbě obsahu sami podílet?
Ano. Dokonce to uvítáme. Pouze si domluvíme rozdělení práce, pravidla komunikace, kompetence a odpovědnost. Například na nás bude tvorba infografiky, na vás vstupní informace. Nebo obráceně. Firemní marketéry vnímáme velmi pozitivně. Rádi spolupracujeme s odborníky, kde můžeme jít přímo k věci. Víme, že vám dokážeme usnadnit práci a ušetřit čas. Těšíme se na případnou spolupráci.

Články o tvorbě obsahu

19.4.2023

Firemní časopis bez rizika pokuty až 200.000 Kč

Firemní zpravodaj může být pro firmu opravdové zlato. Ale jsou s ním spojena i rizika, o kterých redakční týmy často ani netuší. Pokud vydáváte vlastní firemní zpravodaj, vztahují se na vás v takovém případě konkrétní práva, povinnosti, případně sankce v řádu statisíců.
25.6.2020

Kdo o vás neví, nemůže u vás nakupovat

Řada firem v potížích se snaží s větším či menším úspěchem uhasit doutnající průšvihy. Dlouho ignorovaly dva důležité principy podnikání - diverzifikovat a být vidět. V důsledku vázne obchod a režijní náklady firmu nepříjemně zatěžují. Marketing je většinou v troskách, pokud vůbec někdy existoval.