Webové aplikace

Webové aplikace řeší od prvního dne téměř každý eshop, firma nebo živnostník. Jde zjednodušeně o propojování aplikací a dat, aby si spolu vzájemně (alespoň trochu) povídaly. Strukturované data, účetnictví, sklady, fakturace atd. Málo firem funguje pouze s jednou softwarovou aplikací. Čím více software a práce, tím větší je potřeba automatizace. Nikdo nechce trávit zbytečné hodiny času nad něčím, co se stále opakuje, krade čas a co už konkurence možná vyřešila.

Automatizace je nutnost

První konzultační hodina je zdarma

Můžeme pomoc i vám

Prvním krokem je kontakt

Souhlas

Příklady aplikací

  • Když jsme začínali budovat SEMTIX.cz, vytvoření detailního auditu firmy nám trvalo téměř 4 hodiny. Díky propojení s více než 50 datovými zdroji jsme nyní schopni audit zpracovat 20x rychleji. Díky tomu můžeme zpřístupnit standardní audit i velmi malým firmám ZDARMA. 
  • Webhosting SEMTIX.cz, resp. jeho firewall, si například ověřuje ,,kvalitu“ uživatele, který se hlásí do administrace. S počtem přes 10.000 denních přístupů nelze řešit lidskou kontrolou, zda se jedná o o reálného zákazníka, nebo o neoprávněný pokus o průnik do systému. Každých cca 8 vteřin jde o 1 přihlášení.
  • Systém projektového řízení zakázek je v SEMTIX.cz napojený na software pro sledování času. Při realizaci úkolu se automaticky zaznamenává čas, popis činnosti, a vše se přenáší do fakturačního systému. Na konci měsíce se automaticky vygeneruje faktura a sama se odešle emailem klientovi. Úspora času? Výrazná.
  • Pro podporu obchodních zástupců připravujeme našim klientům zakázkové dohledávání obchodních příležitostí. Jedná se o vlastní aplikaci, která integruje přes 80 veřejných datových zdrojů a kombinuje data proti sobě. V online režimu tak umíme cíleně dohledat firmy které splňují některé z cca 50 podmínek.
  • Specializované vyhledávače, například vyhledávač letenek Kiwi.com, vznikly tak, že do svého webu integrovaly vyhledávání z ostatních webů. Kdyby to dodnes zadávali lidé metodou zkopíruj a vlož, těžko by vznikly technologické společnosti s miliardovými obraty a stovkami zaměstnanců.
  • Libovolná banka, která střeží vaše finance, má dohledové centrum, kde lidé kontrolují podezřelé transakce (zejména krádeže). Kdyby jim nedával doporučení automatický systém, buď by to bylo tak drahé, že by mnoho bank neexistovalo, nebo by byli klienti pravidelně okrádáni.
  • Automobilový průmysl je jedna velká softwarová integrace. Běžte se podívat na prohlídku pásové výroby a sledujte, jak ke každému autu zleva, zprava najíždějí přesně komponenty, které má mít (palubka, motor atd..). Bez této extrémní míry integrace by se auta prodávala za ceny, na které by dosáhl jen málo kdo.
  • Reklamní systém Google Ads (dříve AdWords) automaticky ověřuje, kdo je provozovatel reklamního účtu. Pokud zjistí, že je platební karta je podezřelá, účet zablokuje. Dovedete si ale představit, kolik by musela mít společnost zaměstnanců, kdyby miliony účtů museli ověřovat lidé?

Jak probíhá spolupráce

Co můžeme nabídnout?

Běžná softwarová integrace se obvykle řeší především podle možností dostupných API (aplikační programové rozhraní). Software sloužící k předávání dat mezi softwarovými aplikacemi ve strojově čitelné podobě. Například seznam objednávek v XML formátu, seznam zákazníků, produktů atd). Naše pojetí automatizace procesů jde ale mnohem dále. Jsem schopni do Vašich systémů zapracovat i technologie využívající umělou inteligenci (AI).

  • Pokud váš software nemá vlastní API, vytvoříme vám jej na míru. A to i bez přístupu ke zdrojovému kódu aplikace. I taková aplikace si může se zbytkem firmy povídat. V praxi jde o zásadní úspory času a zdrojů.
  • Vyřešíme zadávání dat a komunikaci se starším software (DOS, aplikace bez jakékoliv možnosti napojení na zbytek firmy), který jsme schopni napojit na zbytek firmy (typicky dealerské systémy).
  • Máme bohaté zkušenosti s provozem jak vlastních serverů (více než 20 let), využíváme moderní cloudové technologie (sami provozujeme webhosting na Amazon AWS). Jsme schopni pro vás připravit vše od návrhu firemního SW až po kalkulaci nákladů provozu v cloudu.
  • Dokážeme připravit propojení software na vlastní aplikaci, například pro podporu obchodníků, zpracování zakázek, reporting výsledků pro různé úrovně vedoucích struktur, atd. Snažíme se vždy najít efektivní řešení a doprogramovat pouze funkce, které potřebujete na míru.

Outsourcing znalostí a zkušeností

Připravujete ve firmě změnu CRM, nový web nebo jeho rekonstrukci, tvorbu aplikace obchodní aplikace, integraci nového systému, nebo nástroj na podporu zákaznického servisu? U níže uvedených technologií a SW aplikací vám můžeme poskytnout 100% podporu, protože jsme je už implementovali, sami používali, dosud používáme, nebo je pro klienty aktuálně spravujeme. Vyhněte se chybám a využijte naše zkušenosti.

Cloudová prostředí

  • Amazon AWS
  • Google Cloud
  • Microsoft Azure
  • Proxmox
  • VMware
  • Docker

Webová řešení

  • Linux (RHEL, Centos)
  • LAMP (Apache, Mysql, PHP)
  • WordPress, WooCommerce
  • Mobilní aplikace (Android)

SEO

  • Ahrefs.com API
  • SemRush.com API
  • Moz.com API
  • DomainTools.com API
  • ContentKing

Big-data SW a databáze

  • Google Big Query
  • RabbitMQ
  • MongoDB
  • Elastic Search + Kibana
  • MySQL, MariaDB
  • Amazon DynamoDB, Azure Cosmo

Firemní procesy

  • Basecamp
  • Slack
  • EverHour
  • Fakturoid
  • FIO banka
  • Nextcloud
    – open-source storage
  • Selenium

Účetní
a platební systémy

  • Pohoda
  • Money
  • Abra
  • Helios
  • MRP
  • Omega
  • GoPay
  • ThePay
  • Paypal
  • TransferWise

Známá API

  • Google Ads API
  • Booking.com API
  • Sklik.cz API
  • Facebook Business API
  • Facebook Graph API
  • Previo.cz API
  • Expedia.com API
  • Twilio.com, Nexmo.com
  • Česká Pošta, DPD, PPL
  • Gengo.com
  • …a mnoho dalších

Otázky a odpovědi

Jaké jsou hlavní výhody automatizace, co mi to přinese?
Automatizace je nezbytná pro zvýšení ekonomické efektivity. Digitalizace probíhá ve všech segmentech a už se nedá ignorovat. Odstraňuje rutinní práci, zvyšuje přesnost a rychlost zpracování dat, snižuje náklady a zlepšuje produktivitu a konkurenceschopnost firem. Firmy se díky ní mohou soustředit na hlavní činnosti.
Pro koho je tvorba aplikací vhodná?
Tvorba aplikací a automatizace procesů je vhodná především pro firmy s vysokým objemem objednávek, rozsáhlou administrativou, se složitými procesy nebo s velkým množstvím produktů. Pomůže to snížit náklady a minimalizovat chyby. Stejně tak se vyplatí firmám s časově náročnými a opakujícími se úkony, nebo tam, kde je nedostatek pracovníků na zpracování úkolů. Určitě se vyplatí rostoucím firmám kvůli pokrytí růstu nových operací a udržení konkurenční výhody.
Pro koho naopak tvorba aplikací vhodná není?
Není vhodná například pro malé firmy a startupy s nízkým objemem transakcí. Například klient, který má na svém e-shopu několik produktů a pouze několik objednávek za měsíc. Vhodná není pro firmy s nestabilním obchodním modelem, s nejasným růstovým potenciálem, ani pro firmy, které mají jednoduché a snadno zvládnutelné procesy. Pro ně by automatizace byla zbytečnou ekonomickou zátěží a ruční správa bude efektivnější.
Jaká jsou pro firmu hlavní rizika při tvorbě aplikací a automatizaci?
Klienti často neznají technické možnosti, což může vést k nerealistickým očekáváním. Propojení aplikací pomocí API může být složité kvůli specifikacím a omezením každé aplikace. Je nutná následná údržba a aktualizace, často kvůli změnám v legislativě a technologickém vývoji. To přináší náklady. Velkým a aktuálním tématem je bezpečnost a minimalizace rizika kybernetických útoků. Automatizace a vývoj aplikací na míru může být nákladný a časově náročný.
Jaké můžete uvést konkrétní příklady aplikací na míru?
Jde například o propojení účetního software a fakturačním systémem s e-shopem, napojení na sklad, zjednodušení a zrychlení procesu tvorby objednávky a souvisejících dokumentů. Dále například propojení eshopu s daty jeho dodavatelů, kdy se synchronizují změny nabídky i cen. Řešení rozsáhlé administrativy ve firmách při přípravě objednávek a podkladů pro zakázkovou výrobu. Systém řízení zakázek a zlepšení zákaznického servisu. Interní komunikační systémy, online poradny, nabídky doplňkových služeb, atd.
Jaké jsou náklady na automatizaci, tvorbu webových aplikací a integraci software?
Cena samotné automatizace by neměla být rozhodujícím faktorem při rozhodování, zda se do vývoje pustit či nikoliv. Rozhodujícím by měla být ekonomická efektivita takového řešení a ušetřené náklady. Pokud automatizace přinese významné úspory času, zvýší efektivitu a minimalizuje chyby, investice do ní se z dlouhodobého hlediska vyplatí. Vývoj na míru je velice složitý a nejednoznačný. Určení konkrétní ceny je možné pouze v případě, kdy klient má velice precizně zpracovanou dokumentaci. To je však často v přímém rozporu s tím, že klient takovou dokumentaci není schopen vytvořit. Velice často ani netuší, že k vytvoření podobných aplikací je nutná koordinace několika desítek různých služeb a technologií. Nejtransparentnější a spravedlivou metodou kalkulace ceny je vývoj agilní metodou za hodinovou sazbu.

Články o automatizaci, AI a SW

25.11.2021

Cookies lišta 2022 a zákon o elektronické komunikaci | Co s tím?

Nová legislativa ČR (snažící se o sjednocení s EU) chce ochránit uživatele před sběrem jejich dat. Jako obvykle jde ale o poměrně rozporuplné dílo. Velcí hráči nelení a pracují na možnosti, jak legálně sbírat dat ještě více. Co to znamená pro vaši firmu a váš web? Odzvonilo cookies? Nebo naopak můžeme očekávat záplavu nových cookie lišt na steroidech?
14.7.2021

Co si připravit, pokud chcete moderní web či eshop opravdu rychle?

Čím více času ušetříte programátorům, tím rychleji a levněji budete mít svůj kvalitní web nebo eshop. Kolik stojí web a za jak dlouho TO uděláte? Na otázky nelze úplně jednoduše odpovědět. Dá se udělat několik věcí, aby šlo vše rychleji a levněji. Připravili jsme i praktický check list - seznam úkolů ke stažení.
29.6.2021

Používáte akceptační testy?

Tzv. akceptační testy používá každý, kdo někdy kupoval software (třeba webové stránky či e-shop). Je to vlastně taková přejímací zkouška softwaru. Auto si před koupí také projedete a vyzkoušíte, tak proč by to u webu či e-shopu mělo být jinak?