Ohlédnutí za Czech Expo 2023 – 7.000+ účastníků a 17 konferencí
Doba čtení: 4 minNejvětší český e-commerce & on-line business veletrh Czech Online EXPO 2023 se letos konal 22. a 23. února. Nemohli jsme chybět, a proto jsme se vydali z promrzlého severu na výstaviště do pražských Letňan. Zkusíme vám alespoň částečně zprostředkovat atmosféru a nejzajímavější poznatky.
Vzdělávání jako konkurenční výhoda
Rychlost kterou se mění svět e-commerce, business software a marketingu (toho digitálního obzvlášť), začíná být opravdu extrémní. Časové intervaly se zkracují, řešení se stávají komplexnějšími a není jednoduché udržet tempo a sledovat klíčové inovace. Přesto se snažíme neustále vzdělávat. Znalosti a zkušenosti jsou totiž stále častěji tím klíčovým prvkem, který rozhodne o tom jestli klient uspěje, nebo ne. V tomto ohledu jsou konference a webináře výborným pomocníkem. A pokud je z nich k dispozici i následný video záznam, člověk si může vše připomenout a podívat se i na to, co nebylo v lidských silách navštívit osobně.
Digitální marketing, analytika, copy, content, e-shopy, PPC, …
Na EXPO si každý našel to své
Každý z 8 tisíc návštěvníků si zde musel přijít na své, protože 2 dny veletrhu se nesly ve znamení hned 17 různých tematických celků. O jaká témata šlo? Třeba: SEO, UX, Analytiku, PPC, Sociální sítě, E-commerce, Tvorbu obsahu, E-shopové strategie, Copywriting, E-mailing, …
Mnoho témat si žádalo dokonce 8 přednáškových sálů a množství řečníků – těch bylo dokonce více než 100. A každý z nich se po své prezentaci/přednášce ochotně vydal do publika zodpovědět další dotazy. Čehož jsme rádi využili. 👍
Bylo tedy rozhodně z čeho vybírat, kde se poučit a kým se inspirovat.
JVM Metal – náš klient na EXPU
Nechyběl ani trojciferný počet vystavujících firem, které prezentovaly svá obchodní, marketingová, logistická, … a jiná řešení. Jedním z vystavujících byl také náš dlouholetý klient, společnost JVM Metal. Oranžovo-modrý stánek JVM měl strategické místo přímo na hlavní spojnici haly A a haly B, těšil se tudíž zvýšené pozornosti návštěvníků. Samozřejmě zaujal i nás a s majitelem, panem Vanclem, jsme probrali nejen předváděný válečkový dopravník a balíkový sorter (který třídil balíky a poutal pohledy kolemjdoucích), ale také celkovou úspěšnost účasti na Expu.
A jsme nadšení, že pan Vancl hodnotil účast velmi pozitivně a společnost JVM si z ní odnesla několik desítek nezávazných poptávek. Účast na výstavě dle slov majitele předčila jejich očekávání – což si můžete přečíst přímo v článku na webu JVM.
Co nám (a našim klientům) Czech Online Expo 2023 přineslo?
A jaké byly naše zkušenosti? Stihnout všechny přednášky byl doslova nadlidský úkol, museli jsme poměrně pečlivě vybírat. A výběr se povedl.
V oblastech „tvorba obsahu – sociální sítě – (brand)marketing“ a „výkonnostní marketing – PPC“ si dle našeho názoru zaslouží vyzdvihnout tyto přednášky:
Nejnovější trendy & práce na obsahu od Pavla Pajkrta
- spousta zajímavých informací o nejnovějších trendech i jejich skutečné implementaci do content marketingu
- uměla inteligence – klady vs. zápory, možnosti použití a odpověď na otázku, jestli bude dobrý přítel, nebo zlý pán
- užitečné rady, kterým trendům, nástrojům a technologiím věnovat svou pozornost a rozvíjet je
Příběh značky & jak ho prodat od Magdaleny Bischofové
- vysvětlení a ukázka toho, že příběh hraje (nejen) v marketingu mnohem důležitější roli, než si mnohdy připouštíme
- důraz na emoce a pocity, které mnohdy nesouvisí s logickým uvažováním zákazníků
- příklady, jak příběh rekonstruovat (příběh se netvoří, příběh je!), komunikovat a zhodnotit
Smysluplná propagace příspěvků na sítích od Jany Skalkové
- tvorba obsahu a tvorba reklamy jsou 2 různé disciplíny jen na papíře, 1 tým na oboje je základ úspěchu
- propagací příspěvku práce nekončí –> tvorba publik, remarketing, přímé oslovování
- testovat, testovat a ještě jednou testovat (publika, vlastní konverze, akvizice)
Nástroj pro budování značky, aneb proč LinkedIn od Miloše Křepelky
- jeden z jednotek vyvolených lidí, kteří mají v ČR přístup k algoritmům LinkedInu
- vysvětlení principů a hodnot akcí, které na LinkedInu můžete provádět pro lepší (sebe)prezentaci
- LinkedIn skupiny jsou (v ČR určitě) mrtvé
Socky na brandových základech od Filipa Fandla
- brand je základ, brand je potřeba budovat, brand pomáhá zaujmout a schopnost zaujmout > produkt
- odlišit se od konkurence je stále těžší (v ČR extrémně těžké, máme obrovské množství e-shopů), ale nutné
- ukázky, jak budovat brand různými „kódy“ – barva, tvar, zvuk, maskot, …
Cookie-less doba v PPC odvětví – přijde apokalypsa a lze se připravit? od Vojtěcha Vidláka
- jak vlastně nepřijít o veškeré data velkým zásahem do cookies?
- jakými daty si dopomoci k přesnému cílení
- kudy se bude ubírat cesta výkonnostního marketingu ne jen pro rok 2023.
Produktová analytika pomáhá maximalizovat zisky od Lukáše Bartoška
- máme mnoho platforem kde prodáváme stejné produkty, ale jak efektivně vyhodnotit jejich výkon napříč platformami?
- všechna data v jednom pytli nám mohou dopomoci k lepším trendům
- automatizace a zlepšení efektivity pomocí produktové analytiky
A určitě stojí za zmínku také přednáška za oblasti Analytics & Data:
Efektivnější marketing skrze GA4 od Dominika Neckaře
- základy orientace v Google Analytics 4
- výhody GA4, které nám přinese budoucnost
- jak se připravit na nástup GA4
Marketing, IT i prezidentský kandidát
Velmi zajímavé a přínosné byly rozhovory s autory po jednotlivých přednáškách – zde jsme se mohli obrátit na řečníky s otázkami a problémy přímo z naší praxe. Mezi bloky jsme také potkali nejednu známou osobnost. My například podebatovali s prezidentským kandidátem Karlem Divišem, který vybudoval IT společnost.
Teď už zbývá jediné – implementovat nová/vhodná/zajímavá řešení do SEMTIXu, vyzkoušet je, zcela je pochopit a následně tato řešení dodat našim klientům – kdo by měl zájem, tak na vás počkáme tady. Nyní se ale jdeme vrhnout do práce a za rok se uvidíme opět na Expu, i samotná cesta služebním autem do Prahy totiž může být jeden z cílů… 😎