fbpx
Úvodní fotografie k blogovému článku "SEMTIX na Czech Online Expo 2023 - novinky z digitálního světa"

Ohlédnutí za Czech Expo 2023 – 7.000+ účastníků a 17 konferencí

Doba čtení: 4 min

Největší český e-commerce & on-line business veletrh Czech Online EXPO 2023 se letos konal 22. a 23. února. Nemohli jsme chybět, a proto jsme se vydali z promrzlého severu na výstaviště do pražských Letňan. Zkusíme vám alespoň částečně zprostředkovat atmosféru a nejzajímavější poznatky.

Vzdělávání jako konkurenční výhoda

Rychlost kterou se mění svět e-commerce, business software a marketingu (toho digitálního obzvlášť), začíná být opravdu extrémní. Časové intervaly se zkracují, řešení se stávají komplexnějšími a není jednoduché udržet tempo a sledovat klíčové inovace. Přesto se snažíme neustále vzdělávat. Znalosti a zkušenosti jsou totiž stále častěji tím klíčovým prvkem, který rozhodne o tom jestli klient uspěje, nebo ne. V tomto ohledu jsou konference a webináře výborným pomocníkem. A pokud je z nich k dispozici i následný video záznam, člověk si může vše připomenout a podívat se i na to, co nebylo v lidských silách navštívit osobně.

Digitální marketing, analytika, copy, content, e-shopy, PPC, …
Na EXPO si každý našel to své

Každý z 8 tisíc návštěvníků si zde musel přijít na své, protože 2 dny veletrhu se nesly ve znamení hned 17 různých tematických celků. O jaká témata šlo? Třeba: SEO, UX, Analytiku, PPC, Sociální sítě, E-commerce, Tvorbu obsahu, E-shopové strategie, Copywriting, E-mailing,
Mnoho témat si žádalo dokonce 8 přednáškových sálů a množství řečníků – těch bylo dokonce více než 100. A každý z nich se po své prezentaci/přednášce ochotně vydal do publika zodpovědět další dotazy. Čehož jsme rádi využili. 👍
Bylo tedy rozhodně z čeho vybírat, kde se poučit a kým se inspirovat.

JVM Metal – náš klient na EXPU

Nechyběl ani trojciferný počet vystavujících firem, které prezentovaly svá obchodní, marketingová, logistická, … a jiná řešení. Jedním z vystavujících byl také náš dlouholetý klient, společnost JVM Metal. Oranžovo-modrý stánek JVM měl strategické místo přímo na hlavní spojnici haly A a haly B, těšil se tudíž zvýšené pozornosti návštěvníků. Samozřejmě zaujal i nás a s majitelem, panem Vanclem, jsme probrali nejen předváděný válečkový dopravník a balíkový sorter (který třídil balíky a poutal pohledy kolemjdoucích), ale také celkovou úspěšnost účasti na Expu.

Náš klient, společnost JVM Metal, na COE2023
Náš klient, společnost JVM Metal, na COE2023
Náš klient, společnost JVM Metal, na COE2023

A jsme nadšení, že pan Vancl hodnotil účast velmi pozitivně a společnost JVM si z ní odnesla několik desítek nezávazných poptávek. Účast na výstavě dle slov majitele předčila jejich očekávání – což si můžete přečíst přímo v článku na webu JVM.

Co nám (a našim klientům) Czech Online Expo 2023 přineslo?

A jaké byly naše zkušenosti? Stihnout všechny přednášky byl doslova nadlidský úkol, museli jsme poměrně pečlivě vybírat. A výběr se povedl.

V oblastech „tvorba obsahu – sociální sítě – (brand)marketing“ a „výkonnostní marketing – PPC“ si dle našeho názoru zaslouží vyzdvihnout tyto přednášky:

Nejnovější trendy & práce na obsahu od Pavla Pajkrta

  • spousta zajímavých informací o nejnovějších trendech i jejich skutečné implementaci do content marketingu
  • uměla inteligence – klady vs. zápory, možnosti použití a odpověď na otázku, jestli bude dobrý přítel, nebo zlý pán
  • užitečné rady, kterým trendům, nástrojům a technologiím věnovat svou pozornost a rozvíjet je
Trendy v digitálním světě Czech Online Expo 2023 SEMTIX.cz

Příběh značky & jak ho prodat od Magdaleny Bischofové

  • vysvětlení a ukázka toho, že příběh hraje (nejen) v marketingu mnohem důležitější roli, než si mnohdy připouštíme
  • důraz na emoce a pocity, které mnohdy nesouvisí s logickým uvažováním zákazníků
  • příklady, jak příběh rekonstruovat (příběh se netvoří, příběh je!), komunikovat a zhodnotit

Smysluplná propagace příspěvků na sítích od Jany Skalkové

  • tvorba obsahu a tvorba reklamy jsou 2 různé disciplíny jen na papíře, 1 tým na oboje je základ úspěchu
  • propagací příspěvku práce nekončí –> tvorba publik, remarketing, přímé oslovování
  • testovat, testovat a ještě jednou testovat (publika, vlastní konverze, akvizice)

Nástroj pro budování značky, aneb proč LinkedIn od Miloše Křepelky

  • jeden z jednotek vyvolených lidí, kteří mají v ČR přístup k algoritmům LinkedInu
  • vysvětlení principů a hodnot akcí, které na LinkedInu můžete provádět pro lepší (sebe)prezentaci
  • LinkedIn skupiny jsou (v ČR určitě) mrtvé
Miloš Křepelka a jeho LinkedIn

Socky na brandových základech od Filipa Fandla

  • brand je základ, brand je potřeba budovat, brand pomáhá zaujmout a schopnost zaujmout > produkt
  • odlišit se od konkurence je stále těžší (v ČR extrémně těžké, máme obrovské množství e-shopů), ale nutné
  • ukázky, jak budovat brand různými „kódy“ – barva, tvar, zvuk, maskot, …

Cookie-less doba v PPC odvětví – přijde apokalypsa a lze se připravit? od Vojtěcha Vidláka

  • jak vlastně nepřijít o veškeré data velkým zásahem do cookies?
  • jakými daty si dopomoci k přesnému cílení
  • kudy se bude ubírat cesta výkonnostního marketingu ne jen pro rok 2023.

Produktová analytika pomáhá maximalizovat zisky od Lukáše Bartoška

  • máme mnoho platforem kde prodáváme stejné produkty, ale jak efektivně vyhodnotit jejich výkon napříč platformami?
  • všechna data v jednom pytli nám mohou dopomoci k lepším trendům
  • automatizace a zlepšení efektivity pomocí produktové analytiky
Cookies - budou všude, nebo nikde?
Data (a jejich analýza) jsou základ

A určitě stojí za zmínku také přednáška za oblasti Analytics & Data:

Efektivnější marketing skrze GA4 od Dominika Neckaře

  • základy orientace v Google Analytics 4
  • výhody GA4, které nám přinese budoucnost
  • jak se připravit na nástup GA4

Marketing, IT i prezidentský kandidát

Velmi zajímavé a přínosné byly rozhovory s autory po jednotlivých přednáškách – zde jsme se mohli obrátit na řečníky s otázkami a problémy přímo z naší praxe. Mezi bloky jsme také potkali nejednu známou osobnost. My například podebatovali s prezidentským kandidátem Karlem Divišem, který vybudoval IT společnost.

Teď už zbývá jediné – implementovat nová/vhodná/zajímavá řešení do SEMTIXu, vyzkoušet je, zcela je pochopit a následně tato řešení dodat našim klientům – kdo by měl zájem, tak na vás počkáme tady. Nyní se ale jdeme vrhnout do práce a za rok se uvidíme opět na Expu, i samotná cesta služebním autem do Prahy totiž může být jeden z cílů… 😎

S prezidentským kandidátem a zakladatelem IT společnosti Karlem Divišem
Firemní vůz Porsche 911 GT4 xD

Líbí se Vám tento článek?

Pokud se Vám naše články líbí, není nic lehčího, než se přihlásit k jejich odběru. Nebudeme Vás spamovat a můžete se kdykoliv odhlásit na 1 kliknutí

    Marketingový specialista

    Fanoušek win-win marketingu, moderních technologií, sociálních sítí (jak kdy), rockové hudby, přítelkyně Aničky, dcerky Ley, hokejových Devils a fotbalové Slavie.🟥⬜️