Při zakládání kampaní ve vyhledávací síti pro zobrazení reklam používáte klíčová slova, která jste si sami vytipovali nebo vám je například nabídl AdWords plánovač klíčových slov. Vaše klíčová slova reagují na vyhledávací dotazy uživatelů, dle toho v jaké shodě slova nastavíte. Google vám nabídne tři základní možnosti shody a to volnou, frázovou nebo přesnou a dále modifikovanou, kterou musíte nastavit ručně. Jednotlivými shodami říkáte Google k jakému vyhledávacímu dotazu zobrazit vaši reklamu.
Volná shoda
Pokud vaše klíčová slova budou nastavená jako volná shoda, Google vaši reklamu zobrazí komukoliv, kdo hledá něco ve spojitosti s vašim slovem. Automaticky zobrazuje reklamy, které jsou jakkoliv relevantní k vašemu klíčovému slovu, včetně synonym, množného čísla, diakritiky apod. Klíčové slovo v Google AdWords je zobrazeno bez jakéhokoliv znaku, takže pokud například cílíte na slovo „levný hotel“ – v AdWords v klíčových slovech uvidíte – levný hotel. Pokud nemáte čas, nevíte úplně přesně jaká slova ke kampani zadat, pak můžete využít volné shody, ale počítejte s tím, že váš rozpočet bude brzy „vyklikán“, a že s klíčovými slovy ve volné shodě je potřeba pracovat dále. Pomocí vyhledávacích dotazů, které pro vás budou relevantní, si pomalu začnete tvořit další kampaň ve více specifikované shodě. Volná shoda je vhodná například na kampaně, kde chcete rychle oslovit velké publikum, nebo získat rychle data o návštěvnících.
Frázová shoda
U toho typu shody bude Google zobrazovat reklamu uživatelům, kteří budou hledat přesnou či podobnou frázi s dalším slovem před nebo za, takže např. vaše slovo „levný hotel“ spustí reklamu uživatelům, kteří budou hledat – „levný hotel Praha“, „recenze levný hotel“ nebo „jak najít levný hotel“. Klíčové slovo v Google AdWords je zobrazeno s uvozovkami, takže vaše slovo „levný hotel“ – v AdWords v klíčových slovech uvidíte jako – „levný hotel“. Frázová shoda je o dost specifičtější než shoda volná, ale opět je zapotřebí sledovat vyhledávací dotazy, díky kterým uživatelé klikli na vaši reklamu. Tento typ shody osloví menší množství vašich potencionálních zákazníků. Pokud již znáte své cílové publikum a jeho potřeby, může být frázová shoda podstatně efektivnější než volná shoda. Frázová shoda je vhodná pro kampaně, kde cílíte na širší publikum, ale nechcete poskytovat úplnou volnost dotazů, a jde vám už o trochu lepší CTR.
Přesná shoda
Již z názvu je jasné o co jde. Reklama na moje klíčové slovo se zobrazí zákazníkovi, který hledá přesně toto slovo. Například reklama na levný hotel se zobrazí pouze lidem, kteří hledají pomocí fráze „levný hotel“, nic více, nic méně.. Klíčové slovo v Google AdWords je zobrazeno v hranatých závorkách, takže vaši frázi levný hotel uvidíte v AdWords, v klíčových slovech, jako – [levný hotel]. Přesná shoda je velmi cílená, takže je zapotřebí mít připravenou kvalitní analýzu nebo mít již slova alespoň „vybraná“ z vyhledávacích dotazů, z kampaní z jinými typy shod. Tento typ shody vám již pravděpodobně bude zvyšovat CTR a bude velmi relevantní vůči vašim potencionálním zákazníkům. Přesná shoda je vhodná u kampaní, kde sázíte především na jejich ekonomiku a efektivitu.
Modifikovaná volná shoda
Je to taková specifičtější volná shoda, která není úplně všem známá. Je to takový mezičlánek mezi volnou a frázovou shodou. Stejně jako volná shoda reaguje na klíčová slova bez diakritiky, v množném číslo apod., ale již nereaguje na synonyma. Klíčové slovo v Google AdWords je zobrazeno se znaménkem + před klíčovým slovem, takže vaše fráze „levný hotel“ – v AdWords v klíčových slovech uvidíte jako +levný hotel nebo +levný +hotel. Je to jediný typ shody, který nelze zadat přímo v AdWords, ale klíčová slova již se znakem + musí být přímo takto do kampaně vložena. Modifikátor volné shody, zobrazí reklamu pro +levný hotel všem, kdo hledají například „levný penzion“ nebo „levné ubytování“. Pokud ale zadáte klíčové slovo jako +levný +hotel , zobrazí reklamu pro dotazy jako např.: „levný hotel praha“ nebo „jak najít levný hotel“. Modifikovanou shodu je ideální použít, pokud nechce „plýtvat“ rozpočtem na klíčová slova ve volné shodě, ale zároveň chce znát různé vyhledávací dotazy všech, kteří klikli na vaši reklamu.
Odpovědět si na otázku, jaká shoda je pro vás nejvýhodnější si musíte především sami. Na základě cílů vaší kampaně a hlavně znalosti vašich potencionálních klientů.